Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Lukasje schreef:Ik kan vanachter PC niet inschatten hoe verkeersmak je paard is. Indien die panisch op een vrachtwagen reageert ging ik niet aan een halster buiten wandelen nee. En een bit en oogkleppen gaan bij echte paniek ook het verschil niet maken.
Ik vind de meest veilige manier je paard met een verkeersmakke soortgenoot op een veilige wei aan een drukke weg te zetten.
Mastrootje schreef:ziet er zo best ontspannen uit. zal eerlijk zijn, heb zelf ook geen zweep (en mis hem ook niet) en mijn leidsels liggen ook wel eens op de rug.
stalgerrits schreef:...
Ik hoop nooit in een optocht te rijden waar jullie in meerijden want dit is vragen om moeilijkheden waarin je niet alleen jezelf maar je paard en ook andere menners en hun dieren in gevaar brengt
...
assie schreef:De titel van je topic is 'in aanloop naar degelijke menopleiding'.
Die aanloop heb je nu wel genomen. Wanneer ga je nu eens beginnen met degelijk én veilig (laten) opleiden?
Zeker als je weet hoe fout het kan gaan, snap ik niet dat je zulke risico's neemt en daarmee niet alleen jezelf in gevaar brengt, maar ook alles en iedereen om je heen op de weg, inclusief je paard.
judjuk schreef:assie schreef:De titel van je topic is 'in aanloop naar degelijke menopleiding'.
Die aanloop heb je nu wel genomen. Wanneer ga je nu eens beginnen met degelijk én veilig (laten) opleiden?
Zeker als je weet hoe fout het kan gaan, snap ik niet dat je zulke risico's neemt en daarmee niet alleen jezelf in gevaar brengt, maar ook alles en iedereen om je heen op de weg, inclusief je paard.
De mencursus kan pas eind maart.
Eventueel een videocursus kan veel sneller, maar is dat wat ?
Om het paard te laten beleren dient ie ijzers te hebben en daar ben ik nog niet helemaal uit.
Jelleee schreef:Mastrootje schreef:ziet er zo best ontspannen uit. zal eerlijk zijn, heb zelf ook geen zweep (en mis hem ook niet) en mijn leidsels liggen ook wel eens op de rug.![]()
Altijd contact houden met de mond (geen waslijntjes)! En hoe begrens jij je paard dan als hij schrikt en de sloot dreigt in te duiken? Ga je dan aan je leidsel hangen of 'doet ie nooit'?