[AR] Twee keer enkelspan = tweespan of tandem (geintopic)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: Twee keer enkelspan = tweespan of tandem (geintopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:16

Gem heeft er wel vertrouwen in, geloof ik.
Ach wie weet; zie het mennen straks wel weer zitten, eigenlijk!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:41

Ik weet niet welke pony ik naast de mijne zou willen zetten, maar die mag zeker niet groter zijn dan 85 cm anders lijkt t zo raar naast mijn uk.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:49

Oh ik had de pony Ster van Gemma wel voor of naast mijn pown willen hebben :J
Of de prachtige tuigers van Ips naast ons Puppe paard of in een klavertje drie..........en dan kidnappen we gauw de merrie <3

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 10:31

Daar zeg jij wat Dingetje :) . Ster heeft idd wel eens in het tweespan gelopen en dat deed ze heel goed. Zelfs voorop in een vierspan tijdens een bruiloft in de binnenstad van Krefeld. Nooit gedaan en zo ineens de heksenketel in. In de marathon komt ze in enkelspan wat winnaarsmentaliteit te kort, maar in tweespan verwacht ik dat ze tot het gaatje gaat :P . Dus als jouw Pown dat wél heeft..... <3
Laatst bijgewerkt door Gem op 30-11-15 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:33

Fotografie91 schreef:
ik zal Syl van Melanie willen lenen haha omdat ze denk ik perfect naast elkaar kunnen ook al zal het vast geen makkelijk span zijn ze zullen wel leuk zijn!! :)

Ja, broertjes naast elkaar :))

Letsdunit schreef:
Ik wil wel keertje 4 spannen met die van Melanie in het achterspan en due van mij voorop :P

Voor de rest is het een beetje lastig kwa stokmaat , kan mijn 105cm pony lastig naast een groot paard zetten.

Haha kom maar brengen _O-

Toydoll schreef:
Melanie mag de mijne sowieso wel een keer lenen om naast haar Noortje te zetten ;-) Of juist Syl!

Mag ook, kom maar brengen! :D
Denk naast Noor maakt wel een mooi koppel, of Jim haha. Syl is een vak apart :')

Ik wil wel eens een dressuur enkelspan paard voor de wagen mennen :))

SunNDLM heeft 1 welshje die ik wel naast Jim of Noor zou willen voor dressuur <3 :)) Weet alleen niet de naam van die, maar linda rijd er mee in 2span haha.

Verder weet ik zo ff niet... ff over nadenken hihi.
Vind alles leuk om in 2span te zetten sowieso. :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 10:36

Mel, kom die van mij maar eens doen. Kan die misschien nog wat van leren :)) .
Of beter, ik neem hem mee naar jou toe, dan wil ik ook wel even met jouw pony's sturen O:)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:43

MelanieB schreef:
SunNDLM heeft 1 welshje die ik wel naast Jim of Noor zou willen voor dressuur <3 :)) Weet alleen niet de naam van die, maar linda rijd er mee in 2span haha.

Daan of Gijs

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:41

Ja 1 van die 2 idd... als ik ze zie lopen dan weet ik het, maar weet zo ff niet welke van die 2 :')

Jaa Gem! :D
Doen we ff pony-switchen :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:50

Misschien eens een clinic organiseren op een centrale locatie, waar je met elkaars paarden kan rijden / lessen {:}
Altijd goed om verschillend epaarden te rijden. En als de eigenaar naast je op de bok zit, kan je veel lere , voelen en ervaren.
Misschien wil de KNHS wel sponsoren en locatie beschikbaar stellen, ten slotte is Ermelo van ons leden :D

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:53

Leuk idee Janouk, al weet ik niet of iemand met mijn hieperdepiepje zou willen rijden. Thuis is hij altijd braaf, maar op vreemd terrein is het vreselijk :') maar goed, zou wel eens willen weten of hij dit bij andere ook doet of alleen bij mij :+ Zou ook wel eens met Moos willen sturen :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 12:05

Janouk, ik ben voor :j . Ik stel wel voor om er dan een goeie instructeur bij te vragen zodat we er allemaal nog wat van leren.

Dingetje, Ster heb ik niet meer, dus kan ik helaas niet voor je meenemen. En ik hou wel van hierperdepiep-hoera :D . Mosel is op zijn manier wel braaf, maar is niet makkelijk hoor. Ook nogal :):) %) ! De eikel besloot zaterdag dat oudpapierdozen heul erg gevaarlijk zijn en peerde er enkele galoppassen tussenuit. Voor straf nog 3 keer er langs.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:10

Nee ster heeft een nieuwe bazin, jammer hoor.......Doen we een Pown/Mozel ruil := dan is het niet zo'n hieperdepiepontwenning _O-

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:12

Ik neem ook wel een handje pony's mee als er wat georganiseerd word :j.
Ermelo is een goed idee, die mooie hal is toch van 'ons'.

Ik ben een schijterd, dus of ik zo achter andermans span stap en er mee weg rij betwijfel ik O:) .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:45

Met Janouk rijd jij zo weg, Ciska.
Als je niet veel vraagt, krijg je ook niet veel hahaha <:) echt een man: je vraagt niets, je krijgt niets.

Ik blijf wel zelf op de wagen erbij: helemaal uit handen geven vind ik niets. Haha maar ik vertrou je wel.

Ik weet zeker dat we Bram Chardon wel over kunnen halen om les te geven, gezellig samen met Boyd Exell. Als de KNHS sponsort, is dat zo geregeld <:) {:)

Lieve KNHS!, beste Arjan.............pleaze

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:18

janouk schreef:
Misschien eens een clinic organiseren op een centrale locatie, waar je met elkaars paarden kan rijden / lessen {:}
Altijd goed om verschillend epaarden te rijden. En als de eigenaar naast je op de bok zit, kan je veel lere , voelen en ervaren.
Misschien wil de KNHS wel sponsoren en locatie beschikbaar stellen, ten slotte is Ermelo van ons leden :D

Heel leuk idee!!!!! :j Idd bram chardon erbij ofzo.

MelanieB schreef:
Toydoll schreef:
Melanie mag de mijne sowieso wel een keer lenen om naast haar Noortje te zetten ;-) Of juist Syl!

Mag ook, kom maar brengen! :D
Denk naast Noor maakt wel een mooi koppel, of Jim haha. Syl is een vak apart :')

Ik kom hem binnenkort brengen hoor :j :') Hij gaat je flink tegenvallen.

Ben zelf wel heel erg benieuwd naar een inderdaad hoger opgeleid menpony/paard; eentje met heel veel impuls. Hoe dat is.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:22

Jemig ik denk er hard over na. Maar in t tweespan naast Det geen idee!
Ik zou weleens met de pony's van Melanie een hindernis willen sturen. Om te voelen hoe het hoort haha. En omdat ze lijkt me kleiner en wendbaarder zijn.
Lesdag iets om te ruilen met paarden is een leuk idee! Det daar kan iedereen wel mee op pad zeg maar.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:05

ik rijd verder geen wedstrijden oid. maar ik zou wel willen zien wat anderen met meer ervaring met mijn shetter voor elkaar krijgen :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:58

Nou dat zal toch wel reuze meevallen hoor Romy! :D

Je bent welkom hoor Roos; heb hier in de wei een hindernis, kan getest worden met Noor en Syl :))
Ik wil detje wel even stelen dan <3 ~~}>

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:09

MelanieB schreef:
Nou dat zal toch wel reuze meevallen hoor Romy! :D

Je bent welkom hoor Roos; heb hier in de wei een hindernis, kan getest worden met Noor en Syl :))
Ik wil detje wel even stelen dan <3 ~~}>

Leuk idee, gaan we doen!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:41

Dat zou een van de vosjes van melanie zijn bij pepper...2 heethoofden bij elkaar haha.

Helaas laat pepper zich niet beleren in het tuig.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:00

Melanie ik denk dat jij daan bedoelt van SunNDLM bedoelt die zou idd leuk staan naast 1 van de witjes van jou.

Pony van hun heeft ook eens samen met mijn robijntje in 2 span indoors gelopen. Ging prima inspannen en rijden!

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:20

Die van mij bieden zich ook aan :D :){ . Udo (grote shet) bied zich aan in alle vormen, die kan alles, van enkelspan tot vierspan. Note: is niet de snelste als hij daar geen zin in heeft haha. Geschikt voor iemand die een hete pony heeft en een keer een flegmatieke mee wilt maken hahaha. Kjani ( mini van 90cm ), tja, die mogen jullie ook best lenen hoor, heeft alleen nog maar 6x voor de wagen gestaan, maar in tweespan moet dat wel lukken.
Het lijkt mij heel leuk om een keer met een snel tweespan te mennen, beetje meer kracht voor de wagen lijkt mij wel gaaf.
Lesdag om paarden te wissellen lijkt mij wel heel grappig, ook om te zien wat een meer ervaren menner met mijn pony's kan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:58

Hier ene zwartje dat wel met iemand rondje Z wil lopen geloof dat Dennis zich al aanbood om een keer met full size shet te gaan mennen.
En als ze dan toch gek doen, heb ik nog 2 fjorden (detail.. 1 moet er nog beleerd worden).
Klavertje 3 en dan Toobs voorop.
Of keer tandem.

Zag ergens iemand met friezen die 4 span wou, nou is Toobs geen Fries, maar we kunnen hem wel beetje vermommen. (heeft nog nooit in een meerspan gelopen, dat is dan wel weer tricky)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:02

iemand met ervaring met 2-span die mijn pony's naast elkaar wil zetten (ik ben daar zo'n muts in tandem rijd ik zo mee weg maar 2-span ho maar).

Sjol die van jou vallen net een beetje uit de maat bij mij. Kan wel ZZ vh starten met alles wat ik wil dus wie bied haha.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:07

Haha Maisie, je mag het best een keer proberen met die van mij, maar of hij zo snel is weet ik niet. Een L parcours komt hij met mij wel door, met een ervaren menner lukt meer vast wel. Wel heel wendbaar.