[AR] nieuwe startpas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Syllke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:50

Ik ben het eens met Janouk, zit in hetzelfde schuitje, rijd D&V met mijn jonge pony, per oktober gestart. Je moet best ver rijden voor een wedstrijd en er zijn maar heel weinig deelnemers. Ik vind ook dat er weinig mensen zijn zoals ik, nog niet alles perfect in orde maar gewoon eens gaan starten om ervaringen op te doen en mijn jonge pony te laten wennen aan alles. De meesten komen met behoorlijk materiaal en zijn ervaren. Ik ben bang dat dit met de duurdere startpassen nog meer het geval wordt - dan wagen 'recreatieve' menners zich nog minder aan een wedstrijdje. En ook ik wou mijn pony dressuur ohz gaan starten tussen de paarden, wordt vreselijk duur dus.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:21

offtopic:
janouk schreef:
*knip*
Want voor die 108 euro kan je ook maar weinig starten binnen 50 km.
Ruiters kunnen elke week starten als ze willen binnen 20 km

Ik zou willen dat er hier ook maar één D+V was binnen 50 km! Wij hebben er (en dan pas sinds oktober) maar eentje binnen 100 km! :') .

NathalietjeB

Re: nieuwe startpas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:39

Ook hier wou ik enkel span gaan rijden maar ik vraag voorlopig geen startkaart aan, incl met verenigingslid worden ben ik 208 kwijt aan enkel lid worden en startkaart aanvragen..

Vind t absurd dus ga lekker enkel impuls starten

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:46

Voor mij pakt het wel goed uit. Ik kan nu twee pony's enkelspan starten en ook tandem/tweespan. Ik ben blij maar snap ook dat het voor de meerderheid niet leuk is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:13

Ymor schreef:
Voor mij pakt het wel goed uit. Ik kan nu twee pony's enkelspan starten en ook tandem/tweespan. Ik ben blij maar snap ook dat het voor de meerderheid niet leuk is.

Terwijl ze doodleuk verkondigen dat het voor de meerderheid voordeliger is.
Ik hoop ECHT dat iedereen massaal zijn pas opzegt en dat ze zich een rolberoerte schrikken. Pas is zo weer aangemeld, dus dat hoeft de mensen geen problemen op te leveren.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 13:23

Hier staat de P&S niet op mijn naam. Ik ga dus als enkelspan menner van 51,35 euro naar 108 euro. En inderdaad wedstrijden zijn vaak een eindje rijden. Ohz zijn ze hier bijna elke dag ( dinsdag Emmen, woensdag sleen Bv)
Ik vind het prima die licentie maar maak ook een mogelijkheid voor iemand met 1 paard of pony voor een beetje goedkoper.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:18

janouk schreef:
Neoenlight licht eens toe, waarom mensen voordeliger uit zijn?

Zoals ik al in mijn eerdere post aangaf heb ik het over de aangespannen sport.

Bij ons kost een startlicentie nu 35 euro, tegenover eerder een startpas van 60 euro. Startlicentie is onbeperkt voor het aantal dieren. Meeste hebben er meerderen.
Ik ben duurder uit omdat ik alleen startpassen voor "volgende rijder" heb van 5 euro per stuk, en ik heb er geen 7. :+ Bij ons zijn die mensen duurder uit, maar dit is een grote minderheid.

Qua wedstrijden moeten wij vaak nog veel verder rijden, landelijk gezien kunnen we kiezen uit 1 tot 2 wedstrijden per dag in heel Nederland. Wij moeten regelmatig 200+ km enkele reis rijden voor een wedstrijd. En ons wedstrijdseizoen loopt maar van 1 april t/m 30 september. Indoor hebben wij geen wedstrijden. Enkel promotiewedstrijden/shows (tellen niet mee), er zijn vrijwel geen indoorbanen die voldoen aan de reglementaire eisen voor onze disciplines.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:21

Duidelijk

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:47

Hier wil ik gaan starten maar dan

ik betaal voor lidmaatschap op de ponyclub in heiloo 100,- daarbij dan startpas 108,-

ik ben al knhs lid dus dat vervalt dan?
Dus kom ik uit op 208,- ik vind t nogal wat :=

Dus besloten om voorlopig eerst maar impuls rubriek qua mennen te gaan starten

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:15

Nibbit schreef:
@Iris, famke
Omdat niemand de PS meer krijgt :)* maar daarvoor in de plaats een ander blad

Bedankt!

Wel jammer dat de paard en sport helemaal verdwijnt.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 16:25

Ymor schreef:

Ik had door Romy haar blessures haar startkaart opgezegd. Nu het een startlicentie wordt twijfel ik weer om hem toch te houden. Dan kan ik Duvel B gaan starten en Romy met Duvel tandem gaan starten. B dressuur moet ze straks weer makkelijk kunnen. Ik dacht Z wordt wat zwaar voor haar, maar tandem zou leuk zijn. Dan kan ik beide starten.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:37

Dat doe je nu sneller dan eerst!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 16:39

Ymor schreef:

Ja inderdaad. Ik had alles al opgezegd. Ook vereniging. Ik kijk nu beetje rond naar voordelige vereniging. Daar zit ook echt heel veel verschil in!
Sommige verenigingen rekenen bijv als startkaartlid 95 euro ecxl KNHS Lidmaatschap en andere maar 25 excl lidmaatschap KNHS.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 16:43

Ik betaal 40 euro per jaar als niet lessend lid en dus 108 voor de startpas, maar daar komt nog knhs-lidmaatschap bij op geloof ik. Ik vind het nog meevallen.. maar het was eerst voordeliger, helemaal nu ze de P&S eruit hebben gehaald. Snap dat het voor mensen die met meerdere spannen starten voordeliger is, ik rij enkelspan en dan is het idd duur. Helemaal als je alle inschrijfkosten, benzine en lesgeld etc er allemaal bij op gaat tellen. Maar ik wil wedstrijden blijven rijden, dus ik heb vrij weinig keus :P

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:26

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:00

janouk schreef:
https://www.knhs.nl/lidmaatschap/rekenv ... enkelspan/

Met droge ogen rekent de KNHS je gewoon voor dat je als enkelspanmenner
€ 25,90 meer moet betalen in 2016.

(*&^%#^$^&^*()_

En ze vergeten de € 32,75 terug te betalen voor een maandblad dat niet meer komt.

Precies, ze kunnen rekenen als de beste! En dan maar roepen dat het voor de meeste mensen voordeliger uitpakt. Nou ohz is het verhaal net zo, flink bijbetalen.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:37

Patricia_86 schreef:
Ymor schreef:

Ja inderdaad. Ik had alles al opgezegd. Ook vereniging. Ik kijk nu beetje rond naar voordelige vereniging. Daar zit ook echt heel veel verschil in!
Sommige verenigingen rekenen bijv als startkaartlid 95 euro ecxl KNHS Lidmaatschap en andere maar 25 excl lidmaatschap KNHS.

Hoewel ik het niet eens ben met de verhoging van de KNHS, vind ik het niet eerlijk om in deze discussie je lidmaatschap bij je vereniging mee te nemen. Dat bepaalt een vereniging zelf en dat geld was je sowieso al ieder jaar kwijt. Je kunt als menner ook administratief lid worden bij een vereniging als zij dit aanbieden en op die manier kosten besparen. Maar als je per se lessen wilt bij een vereniging dan wordt het dus op zoek naar de goedkoopste bij jou in de buurt.

Wat zou het zonde zijn als de DR+VH wedstrijden hierdoor de doodsteek krijgen. -O- In NH zijn er gewoon meer 2 onderdelen starters dan SMW starters.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:42

Eens dat de verenigingen hier niets mee te maken hebben. Je kunt je eigen vereniging kiezen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:48

Klopt, maar als je geen wedstrijden meer rijdt, is het toch ook niet meer zinvol om van een vereniging lid te blijven?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:59

tine10 schreef:
Klopt, maar als je geen wedstrijden meer rijdt, is het toch ook niet meer zinvol om van een vereniging lid te blijven?

Weet niet hoor maar zijn er zat die mennen ook om de lol doen dus gezellig naar les en erna gezellige boel.
Tenzij je natuurlijk puur lid bent voor wedstrijden maar dat is hier in omgeving niet echt geval.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:03

tine10 schreef:

Als je niet meer gaat starten en geen behoefte hebt aan lessen als je recreatief ment, heeft het inderdaad weinig zin om lid te blijven. Zo bedoelde ik het ook niet. Het valt mij alleen op dat in verschillende commentaren (voornamelijk Facebook) het lidmaatschap bij de vereniging ook wordt aangehaald (kreten als "ik moet opeens 500 euro betalen voor mijn sport, want mijn vereniging kost ook al zo veel"). Klinkt misschien hard: maar doe dan even onderzoek en word ergens anders lid of kies voor administratief lidmaatschap. Die kosten had je ook zonder deze verhoging al aan je broek gehad.

Het zou wel naar zijn voor de verenigingen als mensen massaal hun lidmaatschapvorm omzetten. Ik vraag mij af of dat de doodsteek wordt voor sommige verenigingen.

Verder las ik net het artikel van de KNHS met de rekenvoorbeelden. Ze zijn het volgend gezinslid mooi vergeten mee te nemen in het rekenvoorbeeld. -:(- Aangezien we met 3 KNHS leden in 1 huis zitten, betaalde er maar 1 de P&S, mijn zus en ik zijn "volgend". Aan de gezinsactie van 60 euro hebben we dus ook niets, want 3x20 maakt 60. Bij mij (als enkelspan menner met maar 1 span) betekent het gewoon een nadeel van €58,65. Zelfs als ik twee enkelspannen zou starten, ben ik nog steeds duurder uit, want de P&S heb ik nooit betaald. Ik moet al 3 combinaties gaan uitbrengen wil ik voordeel behalen uit deze licentie.

Daarnaast erger ik mij kapot aan de communicatie aanpak van de KNHS (helemaal op social media). :x
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 11-11-15 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 20:06

Patricia_86 schreef:
Ymor schreef:

Hoewel ik het niet eens ben met de verhoging van de KNHS, vind ik het niet eerlijk om in deze discussie je lidmaatschap bij je vereniging mee te nemen. Dat bepaalt een vereniging zelf en dat geld was je sowieso al ieder jaar kwijt. Je kunt als menner ook administratief lid worden bij een vereniging als zij dit aanbieden en op die manier kosten besparen. Maar als je per se lessen wilt bij een vereniging dan wordt het dus op zoek naar de goedkoopste bij jou in de buurt.

Wat zou het zonde zijn als de DR+VH wedstrijden hierdoor de doodsteek krijgen. -O- In NH zijn er gewoon meer 2 onderdelen starters dan SMW starters.[/quote]

maar je kan wel als je geld wilt besparen dus ook naar de vereniging kijken. Als je dus alleen startkaart lid bent en geen volledig lid met lessen. Ik had het daarom dus over startkaartlid. Daar zit bij veel verenigingen veel verschil tussen. Als je dus puur voor alleen startkaartlid gaat.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:08

@Patricia_86 Dat voordeel valt voor mij al niet te behalen, want ik ben al administratief lid.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 20:10

_Marjola schreef:
@Patricia_86 Dat voordeel valt voor mij al niet te behalen, want ik ben al administratief lid.

Ja jullie worden met ze drieen er niet blij van. 3 x 20 ... en de paard en sport.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:19

Onze vereniging zal helaas wel de lidmaatschapsgelden omhoog moeten doen. Wij kenden 1ste en 2de gezinsleden, die hadden een verschil in contributie. Maar veel 2de gezinsleden stonden als "gratis lid" bij de KNHS, en werd geen afdracht voor betaald. De KNHS gaat bij onze leden zelf hun rekening innen, en daarmee moeten wij naar een contributiebedrag gelijk voor alle leden. Omdat we het extra contributiegeld wat we hadden als inkomsten van die "gratis leden" nu onder alle contributies moeten gaan scharen, gaat het bij onze vereniging wel omhoog.
Overstappen naar een andere vereniging gaat in ons geval niet op, er is er maar eentje.

Ben bang dat onze leden daar wel flink over gaan klagen, maar dat ze minimaal 50 euro goedkoper uit zijn nu bij de KNHS, daar zullen we ze niet over horen. :+