Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Samm schreef:Het lijkt altijd of het paard erg goed loopt met een passoa, maar wanneer men het te vaak doet en te lang is het pure mishandeling. Het paard moet zo ontzettend zwaar werk verzetten en wanneer men met passoa gaat werken moet men een trainings schema bijhouden. paarden die te vak en te lang aan de passoa zitten gaat ontzettend vast zitten. Mijn fysio heeft mij dit verteld toen ik van haar af en toe eens met een passoa moest gaan werken. Mijn schema was alleen mar met passoa in draf in het begin, galop en stap zijn zwaarder met passoa, en dat steeds opbouwen. in het begin 2 minuten linksom en daarna 2 minuten rechtsom en dit ieder keer met 1 minuut opvoeren. En nooit te vaak doen...je paard zit zo vast..
Samm schreef:Het lijkt altijd of het paard erg goed loopt met een passoa, maar wanneer men het te vaak doet en te lang is het pure mishandeling. Het paard moet zo ontzettend zwaar werk verzetten en wanneer men met passoa gaat werken moet men een trainings schema bijhouden. paarden die te vak en te lang aan de passoa zitten gaat ontzettend vast zitten. Mijn fysio heeft mij dit verteld toen ik van haar af en toe eens met een passoa moest gaan werken. Mijn schema was alleen mar met passoa in draf in het begin, galop en stap zijn zwaarder met passoa, en dat steeds opbouwen. in het begin 2 minuten linksom en daarna 2 minuten rechtsom en dit ieder keer met 1 minuut opvoeren. En nooit te vaak doen...je paard zit zo vast..
Samm schreef:Mij is ht gezegd door een fysio en die zal er ongetwijfeld wel verstand van hebben.. maar ja als jullie het fijn vinden met passoa en er niet over nadenken of het voor je paardje wel zo fijn is, zou ik zeggen ga gerust je gang als jij denkt wat goed is, later kom je er dan wel een keer achter als je paardje minder goed gaat lopen. sterkte
Samm schreef:Toen mijn fysio mij dat vertelde had ik nog nooit met een passoa gewerkt, ze zei tegen mij dat ik dat eens moest gaan proberen en zei wat ik hier nou allemaal neer heb gezet. En bij ons op stal staat en paard dat altijd te veel en zwaar werk met passoa heeft gedaan en het gevolg was dat hij van achter zijn oren tot aan zijn staart compleet vast zat. Maar goed ieder voor zich toch, en de raad die mij is gegeven door een fysio volg ik op omdat ik de problemen ken. maar als jij ziet dat het goed gaat bij jou paard dan is dat ok. Dan hoop ik voor je dat je paardje zicht lekker blijft bewegen
Gitta schreef:Nu had ik alleen pas ivm een rugblesure van mijn paard er een fysio bij en die is dus antipessoa ze zegt dat je paard op een foute manier in elkaar gedrukt wordt door de druk van achteren uit en dat ze nooit voldoende ruimte aan de voorkant hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij deze uitspraak mijn vraagtekens zet ...
Marijn4045"]
[quote="Samm schreef:Mij is ht gezegd door een fysio en die zal er ongetwijfeld wel verstand van hebben.. maar ja als jullie het fijn vinden met passoa en er niet over nadenken of het voor je paardje wel zo fijn is, zou ik zeggen ga gerust je gang als jij denkt wat goed is, later kom je er dan wel een keer achter als je paardje minder goed gaat lopen. sterkte
asbe schreef:Knap van je dat je aan fotos "veel extra beweging en souplesse" kan zien.
Ik moet persoonlijk helemaal niets hebben van dit soort hulpstukken. Erg natuurlijk is het ook niet. Ik zou dit soort apparaten nooit aanschaffen.
Kendra"]
[quote="asbe schreef:Knap van je dat je aan fotos "veel extra beweging en souplesse" kan zien.
Ik moet persoonlijk helemaal niets hebben van dit soort hulpstukken. Erg natuurlijk is het ook niet. Ik zou dit soort apparaten nooit aanschaffen.
Nobby schreef:Ik heb ook een paar keer een passoa uitgeprobeerd. Nu longeer ik met 2 longeerlijnen. Ik vindt dit veel natuurlijker en vriendelijker voor het paard en bovendien heb ik er met het rijden meer profijt van dan met een passoa.
Nobby