[AR] Hete pony met heel gevoelig mondje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Re: Hete pony met heel gevoelig mondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 19:24

Nog eens een update, voor het geval er mensen zijn die nog volgen :)

Het gaat echt nog altijd steeds beter en beter! *\o/*

Een maand geleden lukte een volte rijden met de juiste stelling gewoon écht nog niet, maar op dat vlak hebben we heel grote stappen gezet. Hij gaat pok steeds langere stukjes ontspannen en nageeflijk lopen.

De zweep accepteert hij ook al stukken beter :j Ik had niks gezegd maar mijn lesgever merkte het zondag onmiddellijk dat ik eraan gewerkt had.

Zelfs de stap is al wat verbeterd, dat heeft natuurlijk tijd nodig maar geleidelijk zie ik het verbeteren.

Aangezien het omstellen nog steeds wel wat spanning geeft heb ik Magic vandaag eens laten behandelen door de osteopaat. We zien wel wat dat geeft, over 3 weken komt hij terug op controle :)
En ik heb meteen ook eens naar de tandarts gebeld, zodat ik zeker weet of de spanning niet gewoon komt omdat hij pijn heeft.

Het enige wat ik daarna nog eens wil doen is een bitfitter laten komen, want hij heeft een heel klein fijn mondje dus het is niet makkelijk om een geschikt bitje te vinden :)

En eind januari krijgen we onze vuurdoop, dan wil ik voor de eerste keer gaan starten in de B :D

Syllke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:33

Goed bezig! *\o/* (maar had niet anders verwacht :o )
Hoop jullie een keer in het echt te bewonderen, leuk dat je hem in januari start! Succes!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:28

Fijn te horen dat het steeds beter gaat Eline!

Goed dat je de tandarts laat komen. Zeker uitsluiten dat hij geen last heeft van haken of wolfstandjes of zo. Bij onze nieuwkomer hebben we onze vaste tandarts ook even laten controleren.
Een bitfitter hebben we nog nooit gehad, tot heden ook nog niet echt nodig gehad. Heb je hier ervaring mee? Is dat een aanrader?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 22:28

Ik denk dat een bitfitter wel interessant kan zijn als je echt moeilijkheden hebt met het vinden van het juiste bit :) Maar als je vrij snel een goed bitje kan vinden denk ik niet dat dat echt nodig is.

Ik wacht eerst even af wat het geeft als de tandarts en osteopaat geweest zijn, en dan wil ik dat eventueel ook nog eens proberen.

Vandaag had ik even met een ander bitje gereden, eentje wat naar voren gebogen is. Ik dacht hem daar een plezier mee te doen, aangezien hij toch een heel fijn mondje heeft en duidelijk weinig plek voor zijn tong. Maar ik weet niet zo goed of het nu beter was. Hij was een stuk meer op zijn gemak met dat bitje en nam het makkelijker aan, maar daar staat wel tegenover dat hij iets sneller druk ging opbouwen.
Het was natuurlijk wel weer in groep rijden, dus het is toch wat moeilijk te zeggen of die druk enkel door het bitje kwam of ook doordat hij in groep liep.
Halverwege de les heb ik terug gewisseld, maar als ik heel eerlijk ben voelde hij daarna niet 'beter' aan. Wat lichter, dat wel, maar niet echt losser of soepeler.

Ik twijfel een beetje of ik maandag in de privéles toch nog eens dat bitje wil proberen, of toch bij zijn normale bitje blijf.