[AR] Diervriendelijke hindernis???, Wat vinden jullie...?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:01

Fijn dat ze hem aanpassen, want ik vind dit er ook niet veilig uitzien.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:19

Fijn dat ze hem aanpassen, hartstikke link met die scherpe punten zo!
Je vraagt je soms toch af wie dat verzint, zeker niet helemaal wakker tijdens het ontwerpen..
Als je weet hoe er vierspannen tussendoor moeten jakkeren, moet er niet aan dènken wat er allemaal kan gebeuren, het zijn toch levende dieren voor je wagen, een verkeerde inschatting en je hebt een houten stok in een paardhoofd.. :roll:

Jolliegirl schreef:
Voor t zelfde zijn het hokjes voor de geitjes voor de knuffelhoek! Weet jij veel...

:') Met gratis spies-gevaar voor uw kind..
Er staat toch bij dat het een marathon hindernis is? TS is ook niet gek, een beetje menner ziet wel het verschil tussen een hindernis en een geitenhok :+

Jolliegirl

Re: Diervriendelijke hindernis???, Wat vinden jullie...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:29

Wss meer sarcastisch bedoeld :P

Fijn dat ze 'm gaan aanpassen!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:32

Aha, dan had ik t niet goed gezien dus. Fijn die aanpassing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 01:01

Je zou maar met je wiel blijven haken na een stuurfout en voorover van je wagen vliegen met je gezicht op die punten. Dan zit je er flink vast met je oogkassen op. Lijkt me geen pretje. Maar goed dat ze op tijd hebben ingezien dat ze dat heel veel geld gaat kosten want zij zijn natuurlijk wel verantwoordelijk voor dergelijke ongelukken, vooral wanneer ze vooraf op de onveilige situatie gewezen zijn. Nu hopen dat ze ook met een goede lossing komen.
Het lijkt wel of ze niet meer voldoende budget hadden voor deugdelijk hindernismateriaal.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:18

Ik fietste er vanmorgen langs (woon naast het terrein van de manege) en zag inderdaad de hindernis dus live vandaag.

Ziet er niet fijn uit. Ben geen menner maar ging er onder het zadel ook niet tussendoor hoor. En dan ben je met wagen nog een stuk breder.

Hellendoorn heeft het altijd tip top voor elkaar dus verwacht dat ze deze ook keurig aanpassen.
Fijn dat het gemeld is denk ik dan en helemaal fijn dat er natuurlijk ook naar geacteerd wordt.

Kom iig kijken bij de wedstrijden!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:28

Anoniem schreef:
Het lijkt wel of ze niet meer voldoende budget hadden voor deugdelijk hindernismateriaal.

Wat een onaardige opmerking.
Ik denk dat ze de hindernis gewoon eens 'anders' wilden aankleden, hem optisch dicht wilden maken en er gewoon niet bij na hebben gedacht. Parcoursbouwers zijn ook maar mensen, die maken ook wel eens een fout.

Ik zag de hindernis zelf ook niet echt als 'eng' trouwens. Wel nu ik jullie reacties heb gelezen, maar voor ik dat had gedaan, had ik deze hindernis denk ik prima willen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:19

Hoezo onaardig. Het is niet meer dan normaal dat je als parcoursbouwer wel de gevaren van materialen inziet. Kun je dat niet dan ben je niet geschikt als parcoursbouwer. De veiligheid van iedereen die die hindernis gaat gebruiken hangt onder andere af van het ontwerpt en het gebruikte materiaal. Als ze daar zoveel ervaring en inzicht hebben dan kan ik me weinig andere redenen indenken waarom ze dan zo'n risico durven te nemen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:22

Vind de hindernis er ook gevaarlijk uit zien. Gelukkig dat het word aangepast.

nikkiwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 19:50

Beste TS (Kyaral),

Wij als bestuur van de organiserende vereniging betreuren het dat dit verhaal over deze hindernis zo uit de hand is gelopen. Op het moment dat u deze melding op bokt maakte, waren wij als bestuur samen met onze Marathon commissie al in overleg hoe dit op te kunnen lossen.
U wist immers ook dat dit een paar dagen eerder bij ons was aangekaart.

De wedstrijd is pas in de 2de week van juni en er staan nog werkzaamheden gepland. Dus de hindernissen zijn nog niet allemaal klaar.

Door het plaatsen van een dergelijke vraag op een online forum kan onze altijd zo goed bekend staande wedstrijd ineens in een ander daglicht komen te staan. Wellicht was dit op voorhand niet uw bedoeling, maar we hopen wel dat u daar een volgende keer in welke situatie dan ook, daar eerst over na wilt denken.

Tot slot willen wij u laten weten dat deze hindernis nog niet voltooid is, en deze zal op korte termijn nog aanpassingen krijgen.

Hopende u en de andere forum lezers hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
het bestuur van MV de Helderse Voerluu

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:09

Slecht daglicht of niet, de hindernis is gevaarlijk en TS heeft in eerste instantie geen namen genoemd. TS vroeg om meningen over de desbetreffende hindernis.

Imo heeft TS gewoon goed gehandeld. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:18

nikkiwal schreef:
Wellicht was dit op voorhand niet uw bedoeling, maar we hopen wel dat u daar een volgende keer in welke situatie dan ook, daar eerst over na wilt denken.

Er mag toch over gediscusieerd worden? En de opmerking of ze er eerst over na wilt denken....mischien moeten jullie eerst nadenken over welke hindernis je plaatst voordat hij er werkelijk neer wordt gezet ;)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:23

KimD schreef:
Slecht daglicht of niet, de hindernis is gevaarlijk en TS heeft in eerste instantie geen namen genoemd. TS vroeg om meningen over de desbetreffende hindernis.

Imo heeft TS gewoon goed gehandeld. :j

Nou idd! :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:27

Kyaral schreef:
Het is inderdaad zo'n landelijk schapenhek maar het is hoger opgehangen.

Update:

De hindernis wordt aangepast omdat er meerderen zijn die de hindernis niet veilig vinden.
Dus geen commentaar richting organisatie/ vereniging. Fijn dat ze openstaan voor de mening van aderen en er dan ook naar handelen.

Fijn dat ze er iets aan doen! :j

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:44

nikkiwal schreef:
Beste TS (Kyaral),

Wij als bestuur van de organiserende vereniging betreuren het dat dit verhaal over deze hindernis zo uit de hand is gelopen.

*knip*

Door het plaatsen van een dergelijke vraag op een online forum kan onze altijd zo goed bekend staande wedstrijd ineens in een ander daglicht komen te staan. Wellicht was dit op voorhand niet uw bedoeling, maar we hopen wel dat u daar een volgende keer in welke situatie dan ook, daar eerst over na wilt denken.

*knip*

Ik vraag me af waar het zo uit de hand gelopen is? Ik zie een topic met een terecht vraag, waar over gediscussieerd wordt. Mijn inziens loopt het toch nergens uit de hand?

Bovendien vind ik het niet TS haar verantwoordlijkheid de wedstrijd in goed daglicht te houden.

Ts, ik begrijp geheel je twijfels over deze hindernis.
Fijn dat er een oplossing is!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:45

Ik snap best dat de organiserende vereniging niet in een kwaad daglicht gesteld wil worden. Maar dat was de opzet van TS ook niet, denk ik. Er werden immers geen namen genoemd. Toch had TS wat zorgvuldiger kunnen zijn aangezien zo'n specifieke hindernis natuurlijk niet overal staat.

Citaat:
u wist immers ook dat dit een paar dagen eerder bij ons was aangekaart

Ook hierin had TS wat zorgvuldiger in kunnen zijn.

Een wedstrijd organiseren is veel werk. En ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om dan een bericht tegen te komen op internet waar een hindernis wordt besproken waar je zelf ook nog hard mee bezig bent. Er zijn best een aantal onaardige opmerkingen geplaatst.

Wat dus niet wil zeggen dat er niet over gediscussieerd mag worden. Maar deze hindernis was dus nog 'under construction'

Hulde voor de wedstrijdorganisatie voor de reactie en de aanpassing!

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:52

Het enige dat zorgt dat de wedstrijd in een ander daglicht komt te staan is de reactie van het bestuur hier. In plaats van te gaan wijzen met vingertjes naar TS hadden jullie ook gewoon kunnen aangeven dat jullie er mee bezig zijn en dat het nog aangepast wordt ofzo.

TS vraagt gewoon om meningen van anderen en dat is haar goed recht. Dat een groot deel van de lezers hier de hindernis inderdaad als gevaarlijk ziet betekent niet dat het "uit de hand is gelopen".

Wel fijn dat er in ieder geval naar gekeken wordt.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:57

Ik geef TS niet de schuld. Ho eff. Als jij je ziel en zaligheid stopt in het organiseren van een wedstrijd. Dan is dit niet zo leuk. Dus dat snap ik. Heb jij wel eens een wedstrijd georganiseerd? Is echt heel veel werk.

Zeker omdat ze er al mee bezig waren. En TS wist dat schijnbaar. Dat had er bij gezegd kunnen worden.

Dan had er nog gediscussieerd kunnen worden over de hindernis. Want dat mag. Maar dan waren er misschien niet zo'n onaardige dingen gezegd over de organiserende vereniging. Want die waren er immers mee bezig. De wedstrijd is pas in de tweede week van juni.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:00

Ik begrijp dat het veel werk is en dat jullie er mee bezig zijn, maar dan was dat toch voldoende geweest als reactie? Je richt de reactie nu specifiek naar TS en het komt toch wel verwijtend over.
Ik zou het anders hebben aangepakt, maar het is jullie wedstrijd dus dat mag je uiteraard helemaal zelf weten. Succes met de laatste voorbereidingen en aanpassingen

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:04

Het is een hindernis under construction. Nog niet af dus! Om het interessant te houden probeer je als bouwe/organisatie dan wel eens iets nieuws. Als dan blijkt dat het niet zo handig is pas je het weer aan. Zoals je ook een kladje schrijft voor je je echte opstel schrijft.
Er is nog geen paard in gevaar geweest hier en de wedstrijd is pas over 2 weken, dus ja, ik vind de reacties van sommige bokkers overdreven.

Ik ben benieuwd hoe de hindernis eruit komt te zien

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:07

Wat wordt er naar gereageerd op de TS :\

TS heeft eerst haar vraagtekens netjes bij de organisatie gelegd en ik krijg het idee uit haar eerste post dat het bestuur het allemaal wel vond meevallen.
Als het bestuur gelijk tegen de TS gezegd had dat ze er nog mee bezig waren en begrip hadden voor haar angst, had ze vast geen topic op bokt geplaatst.

Nu er veel reacties komen van anderen dat ze het ook onveilig vinden, wat ik persoonlijk ook deel, link die houten spiecen die echt niet breken op paarden of mensenvlees %) , komt het bestuur met een verklaring dat het aangepast wordt.

Fijn voor de deelnemers en zeer verstandig van de bouwers maar TS daar nu op aanvallen, niet terecht in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:11

Kyaral schreef:
De vereniging is benaderd en degene die daar over gaan (dus het ook bedacht en gebouwd hebben) vinden de hindernis volledig veilig en verantwoord.

Als de betreffende personen bij de vereniging er dan meteen bij hadden gezegd dat de hindernis nog niet afgebouwd was dan had de vereniging meer dan de helft van deze discussie kunnen voorkomen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:12

Tja, in dit digitale tijdperk kun je zoiets op internet verwachten, daar moet je als organisatie ook rekening mee houden.
Of men nu op internet of face to face over deze hindernis begint, er blijft discussie over de hindernis.

Zoals hij op de foto staat ziet het er niet heel fijn uit, maar levensgevaarlijk wil ik het ook niet direct noemen.

Moet ook wel zeggen dat toen ik de titel zag, meer dacht aan een hindernis met flexibele palen ofzo _O-

Maar ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

En echwel, een beetje minder mag ook wel. Ze valt je niet persoonlijk aan ofzo.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:28

Kyaral schreef:
Het gaat om de wedstrijd die over 2 weken gereden wordt in Hellendoorn.

Ts noemt hier wel degelijk de locatie, en dan is het voor wedstrijdmenners vast niet lastig te bedenken welke organisatie erbij hoort. Dus in dat opzicht snap ik de reactie van de organisatie wel. Maar.....ts spreekt NERGENS negatief over de organisatie, zij vraagt enkel of haar mening gegrond is en wat anderen van de hindernis vinden. Imo was het niet bedoeling om de organisatie in een kwaad daglicht te stellen. Wat ook niet gebeurt is. Er is enkel een discussie ontstaan of de hindernis echt zo gevaarlijk is en of je deze zou durven te rijden. Vrij onschuldig eigenlijk. Ts zegt zelfs nog dat zij geen negatief woord tov de organisatie heeft dus om het nu "uit de hand gelopen" te noemen... Nee. Dat valt enooooorm mee.

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:10

De laatste weken worden de spreekwoordelijke 'puntjes op de i' in Hellendoorn gezet en in deze hindernis is geen punt meer te bekennen heb ik vernomen...