Ik heb juist eens gekeken op de website van Van der mee en hij verkoopt een tweedehandskoets die toch wel heel hard lijkt op diegene die ik hier heb voorgesteld. In de beschrijving staat er " enkelspan verstelbaar".
tine10
Geplaatst: 08-03-15 17:50
Heel veel wagens lijken op elkaar. Zitten vaak alleen wat detailverschillen in. Maar wat dingogirl ook zegt, veel wagens worden veel lichter verkocht dan ze werkelijk zijn.
Voor onze A pony een wagentje gekocht, zou 125 kg wegen. Pony bleef het maar zwaar hebben, dus toch eens gaan wegen....220 kg. Dat soort dingen zie je niet met het blote oog.
Klopt, ik geloof ook nooit gewicht totdat het officieel gewogen is. Zoek nu ook lichtgewicht marathonwagentje voor enkelspan iets simpels, maar is lastig zat.
Wij hebben vier wagens van Van der Mee gehad door de jaren heen. Hij bouwt op maat en ik denk niet dat je betere kwaliteit kan vinden. Wij hebben alle wagens ook weer via hem ingeruild of verkocht en vaak bijna de nieuwprijs terug gekregen na vier jaar. Ik zou altijd een keer informeren.
Andere tip voor de paasdagen: bij Stalhouderij 't Woud gaat alle bestaande voorraad weg met 25 procent korting. Pools, maar zeker geen slechte kwaliteit. Glinskowski is een topleverancier.
Ik zou er een Brabants weekendje van maken
jorika1986
Geplaatst: 08-03-15 18:00
Denk dat deze koets erg zwaar is voor de pony. Even grof geschat kom je denk ik op 270 kilo uit als je gaat wegen. Luchtvering ben ik geen fan van, heb ik persoonlijk alleen maar ellende mee gehad, met name na een week of twee stilstand. Moest elke keer die ondingen oppompen en onderweg raakten ze leeg, geloof dat de meeste nieuwe wagens ze alweer uit het programma geschrapt hebben.
Ook zie ik op deze wagen eigenlijk geen goede plek om de afgeknotte driehoek te plaatsen zonder dat hij hinderlijk in de weg zit. En zelfs gevaarlijk wordt met in/uitstappen. Ik zou even verder zoeken!
Stuk lichter voor je paardje en net zo goed, ouderwetse ''fool proof'' Bladvering. Mooie grote wielen voor minder rolweerstand, en je houd nog geld over voor wat anders. Ruimte zat voor 4 volwassenen.