Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
liedje89 schreef:In mijn omgeving zie ik verschillende mensen die gelderse paarden zowel onder het zadel als voor de wagen lekker aan het lopen hebben, in mijn omgeving zijn alle gelderse paarden wel erg groot trouwens, weet niet of dat bij het ras hoort of gewoon toeval is?
yarrah schreef:liedje89 schreef:In mijn omgeving zie ik verschillende mensen die gelderse paarden zowel onder het zadel als voor de wagen lekker aan het lopen hebben, in mijn omgeving zijn alle gelderse paarden wel erg groot trouwens, weet niet of dat bij het ras hoort of gewoon toeval is?
Ze worden inderdaad errug groot gefokt. Bij ons op stal staat een 4 jarige merrie van 1.78!!!!
Bij de groningers begint het ook die kant op te gaan.
FriesWytske schreef:Memuska schreef:Voorwaarden:
- liefst niet te groot (1m60 - 1m65 lijkt me een mooi formaat), moet wel formaat paard zijn owv inschrijven bij rijvereniging (min. stokmaat 1m53 volgens clubreglement)
- rustig van karakter
- mennen + onder het zadel
- en nu komt het grote probleem: rassen als trekpaarden, Friezen, Fjorden, Haflingers, Tinkers, ... mogen niet worden ingeschreven bij de rijvereniging
Shoot!
Wat een discrimenerende rijvereniging zeg. Ik zou lekker op zoek gaan naar paarden die bij jullie passen. En daarbij niet letten op de regels van de rijvereniging. Dan maar naar een andere rijvereniging.