[AR] Welke wagen voor een B pony?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 20:45

Jenkins schreef:
Mijn pony is 1.20 en is laatst gewogen op 289 en dat is aan de zware kant. Denk dat jouw pony dan niet 330 is.

Ik heb een nieuwe wagen in bestelling staan en deze krijgt 19 inch wielen.

goh de dierenarts schatte hem rond dit gewicht vandaar dat ik dit heb aangehouden. Maar zou inderdaad best kunnen, te dik is hij gelukkig niet meer!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:51

Leonne van Gestel beleert in Eindhoven, en wat meer naar het zuiden in Schinveld zit Stan van Eijk. Die beleert voor de helft van het bedrag dat jij denkt dat het kost. Allebei uitstekende menners en beleerders.

Vreemd dat je DA niet gewoon even het meetlint pakt voor het gewicht. Mijn (voormalige) D-pony van 1.45 meter woog zo'n 350 kg. Jouw pony komt daar echt niet in de buurt.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-14 20:56

Gem schreef:
Leonne van Gestel beleert in Eindhoven, en wat meer naar het zuiden in Schinveld zit Stan van Eijk. Die beleert voor de helft van het bedrag dat jij denkt dat het kost. Allebei uitstekende menners en beleerders.

Vreemd dat je DA niet gewoon even het meetlint pakt voor het gewicht. Mijn (voormalige) D-pony van 1.45 meter woog zo'n 350 kg. Jouw pony komt daar echt niet in de buurt.

Oeps dan zit ik er toch n beetje langs. Ga denk ik eens zo'n meetlint vragen :)
Dan ga ik Leonne van Gestel eens mailen dat is niet zo ver.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:57

Zoals Dennis al zei; van der Mee concourswagens zijn echt top (heb er zelf ook een en echt onwijs blij mee), stabiel, stevig, zitten heerlijk en zijn mooi licht.
Zeker een aanrader dus, en soms ook nog rond jouw budget 2ehands.

Meeste echte marathonwagens gaan vanaf 140/150 kg, alles lichter geloof ik niet totdat het op papier is bewezen. (dan wel een echte marathonwagen en niet een recreatie/marathonwagen)

Ik heb ook nog een marathonwagen, weegt zo'n 175 kg en trekken mijn welsh A'tjes van 1.16 echt met gemak, door het bos, door de bak, door de wei etc. Geen enkel probleem.
Let niet alleen op inch maat, het ligt er meer aan hoe hoog de wagen op de wielen ligt.

En gewicht zegt niet heel veel, de rolweerstand wel. De wagen kan wel bijv 140 kg zijn maar zwaarder trekken dan die van mij van 175, dan word je er niet blij van.

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:50

Voor 1000 euro heb je hele leuke tweedehands marathonwagens. Ik heb zelf een recreatiewagen voor 800 euro op de kop getikt voor mijn A pony. Er moest nog wel een hele hoop aan gebeuren maar het is me wel gelukt om onder de 1000 euro te blijven. Foto van mijn wagen: http://i61.tinypic.com/2cxaxcl.jpg

Gewoon lekker op marktplaats en op de bokt markt rondneuzen. Er komt vast straks iets voorbij voor een leuk prijsje! Ik heb zelf ook ongeveer een half jaar rondgekeken.

MelissaV

Re: Welke wagen voor een B pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 17:51

Ja daarom dat ik nu rond kijk, het is toch pas voor volgend jaar :)