[AR] Wat voor verlichting hebben jullie op je kar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

assileM

Re: Wat voor verlichting hebben jullie op je kar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:55

Bij de action kan je fietslampen komen die op batterijen werken. Kan je aan je wagen maken :P misschien een optie?

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 15:41

assileM schreef:
Bij de action kan je fietslampen komen die op batterijen werken. Kan je aan je wagen maken :P misschien een optie?

Ja daar heb ik me hele kar mee vol hangen nu :D
En een reflectie deken voor m'n pony aangeschaft, mocht het nodig zijn :)

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 14:24

jorika1986 schreef:
http://www.aanhangwagendirect.nl/servic ... rend-tape/

Bestellen per meter.
http://www.aanhangwagendirect.nl/reflecterende-tape/

Rood achter, wit voor, geel opzij.
Als het dan toch donker wordt (en je zal zien dat de batterijtjes leeg zijn) ben je toch goed zichtbaar.
Kan je het ook nog leuk opplakken zoals je zelf wil. je kunt er hartjes van knippen, of rondjes ala bassie en adriaan :D Of vierkantjes schaakbord patroon. 8-)

Oh dat is handig! Die onthou ik even. Hier ook het probleem van lege batterijen in lampjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:44

Afbeelding

Deze. Ik heb ze van de Action, maar daar zag ik ze laatst niet meer. Zijn nu wel voor 2 euro per set bij de blokker. Je kunt ze met de siliconenstrap heel makkelijk om een buis doen en er weer afhalen. En ze geven best veel licht.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 16:47

safina schreef:
[ Afbeelding ]

Deze. Ik heb ze van de Action, maar daar zag ik ze laatst niet meer. Zijn nu wel voor 2 euro per set bij de blokker. Je kunt ze met de siliconenstrap heel makkelijk om een buis doen en er weer afhalen. En ze geven best veel licht.

En het kruidvat :j

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:33

Het geeft zeker licht zo een klein lampje. Maar voor een automobilist die 50 km per uur of harder rijdt, is zo een lampje echt minimaal. Zo een lampje valt in het niets weg... koop er dan heel veel en hang echt je wagen er mee vol.

Het andere verkeer verwacht in het donker geen aanspanning meer op de weg. Hou daar rekening mee.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:58

nu wat je vergeet, de mensen onderschatten het stuk van het lamoen naar je paard zijn neus...
dit zien ze echt pas op het laatst en zo word je paard gevaarlijk afgesneden en worden het botsingen!

wat je wel kunt doen is een led lichtslang/reflectie strip rond het borst tuig binden reflectie rond zijn hals en bakstukken van zijn hoofdstel.

wat ik deed als het echt donker werd een hengstevlecht met kerst led lampjes er in (op batterij voorbuiten ivm water) dan zagen ze wel dat stuk extra en gaf mijn paardje ook extra ruimte want het ziet er leuk uit en dat willen ze rustig bekijken en passeren ze rustig en ruim.

ik gebruikte dus fiets dynamo's artikelen op batterij (waterdicht) en een droge accu zonder zoutzuur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:17

Ze hadden vroeger bij de Action dezelfde lampjes als in mijn plaatje hierboven, maar dan in een grote versie. Die passen heel mooi om het lamoen.

En je hebt van die kleine lampjes die je makkelijk aan het hoofdstel kunt hangen. Deze http://www.holland4you-relatiegeschenke ... s-set.html

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 17:25

MCSchout schreef:
jorika1986 schreef:
http://www.aanhangwagendirect.nl/servic ... rend-tape/

Bestellen per meter.
http://www.aanhangwagendirect.nl/reflecterende-tape/

Rood achter, wit voor, geel opzij.
Als het dan toch donker wordt (en je zal zien dat de batterijtjes leeg zijn) ben je toch goed zichtbaar.
Kan je het ook nog leuk opplakken zoals je zelf wil. je kunt er hartjes van knippen, of rondjes ala bassie en adriaan :D Of vierkantjes schaakbord patroon. 8-)

Oh dat is handig! Die onthou ik even. Hier ook het probleem van lege batterijen in lampjes.

Zit dan al standaard op je koets mocht je overvallen worden door de schemering.
Die is ook slim om op de achterkant van je trailer te plakken! :)* :)* :)*
Super zeg!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:45

PaysBas, niet iedereen kan een hele mooie nieuwe wagen kopen... Op de wat oudere wagens zit dat niet standaard erop. Dus voor sommige personen is het handig, maar net wat je makkelijk vind.

En inderdaad achterop of op de zijkant van je trailer extra reflectie aanbrengen is nooit verkeerd.
Die kleine oranje vierkante plastic reflectortjes zijn vaak slecht zichtbaar.