[AR] Wat voor wagen heb je en wat zou je willen veranderen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Re: Wat voor wagen heb je en wat zou je willen veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 13:26

Okee, dus als het kan is RVS een aanrader? dat is goed om te weten. En wat voor soort remmen zijn voor welke discipline handig?

Mooie wagen Marja! Ik ga in oktober eens naar Kraay om te kijken wat ze hebben staan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:09

Ik heb een recreatie/marathon wagen van Clever.Vind het een hele fijne wagen en heb er leuke ritten mee gemaakt.

Heb deze wagen aangeschaft omdat hij robuust is,ik wilde een veilige wagen...geen rijdende pieremegoggel :P
Vind het ook prettig dat zowel de langboom als de zwengen met zacht materiaal zijn omkleed,net even wat prettiger voor de paarden.
Ook kun je je voeten kwijt zonder dat je eruit geveegd wordt door de bescherming.

Hoe zwaar deze wagen is weet ik eigenlijk niet,hij was goed met de hand te trekken dus ik nam aan dat mijn 2 IJslanders er geen moeite mee zouden hebben.Dat hebben ze ook nooit gehad,zelfs niet als hij vol beladen was :)

Wat zou ik aan deze wagen willen veranderen...ik denk alleen de opstap.Aangezien mijn spieren snel verzuren is de opstap voor mij net even te hoog en te klein.

Dit is hem:

Afbeelding

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:13

@ tinmy12 een oud klasgenoot van mij is rolstoel gebonden. Ze kan nog kleine stukjes lopen en opstappen. Zij heeft een hele mooie opstap bij de voorwielen en ik dacht dat deze ook nog afneembaar is.
Helaas heb ik geen contact meer en weet ik ook niet meer waar zij haar wagen vandaan heeft ( was wel een bekende dealer) . Wellicht eens rondbellen. Verder was het een standaard wagen zonder verdere aanpassingen. Misschien ook iets voor jou. Ik vond de opstap zelf ook erg prettig.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:18

djuulsie schreef:
Iedereen bedankt voor de reacties.

Rijden jullie er ook allemaal wedstrijden mee? of alleen recreatief?

Om nog terug te komen op je vraag: ik rijd voornamelijk dressuur/vaardigheid wedstrijden en ben nu de minimarathons en het echte samengesteld mennen aan het uitproberen. Daarom heb ik bij mijn 2e wagen ook geen bankjes achterop, omdat anders mijn groom niet genoeg ruimte heeft om te hangen.

Bij mijn lamoen zitten er puntjes/stokjes onderaan, zodat je lamoen nooit tegen de buizen aan de voorkanten aanleunt. Superhandig, want zo voorkom je lakschade aan de voorkant van je wagen.

Qua remmen heb ik schijfremmen. Ik weet niet of er veel keuze is op remgebied, maar bij deze heb ik maar 1 pedaal. We hebben ook een paardenwagen gehad met 2 rempedalen (eentje voor voorwielen en de ander voor achter), maar dan moet je eigenlijk wel tegelijk remmen om geen rare schuivers te maken (niet heel praktisch met kleine voeten).

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 06:40

Cowgirl schreef:
@ tinmy12 een oud klasgenoot van mij is rolstoel gebonden. Ze kan nog kleine stukjes lopen en opstappen. Zij heeft een hele mooie opstap bij de voorwielen en ik dacht dat deze ook nog afneembaar is.
Helaas heb ik geen contact meer en weet ik ook niet meer waar zij haar wagen vandaan heeft ( was wel een bekende dealer) . Wellicht eens rondbellen. Verder was het een standaard wagen zonder verdere aanpassingen. Misschien ook iets voor jou. Ik vond de opstap zelf ook erg prettig.

Dank je wel voor de tip +:)+ ,had daar eigenlijk nooit zo over nagedacht eerlijk gezegd. :o

Maar er schort nog meer aan mijn gezondheid helaas dus ik heb besloten om mijn wagen te verkopen :( .
Tegen de tijd dat ik de jongens ingespannen heb ben ik te uitgeput om verder nog wat te doen.Onverantwoord om dan met een span paarden op weg te gaan :n

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:12

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... fca634d523

deze heb ik sinds 2 weken.
zeer tevreden! rijd heerlijk.
het enige wat nog veranderd moet worden is de bokzitting.
Ik glij eruit met mijn smalle kont...haha
en ik moet nog strenggespen aanschaffen aangezien de bevestiging aan de evenaar anders is.
maar heb het voor nu opgelost. dus kan er mee vooruit!

djuulsie

Re: Wat voor wagen heb je en wat zou je willen veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 08:20

Mooie wagens zie ik voorbij komen en iedereen bedankt voor de tips :)

@Marjola: ik heb niet echt een beeld bij puntjes/stokjes aan je lamoen?
@Magicmist: super mooie wagen zeg, zoiets wil ik ook eigenlijk. Ik heb een dikke kont := dus zal er dan niet snel uit glijden. wat weegt deze wagen?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 08:30

de wagen weegt 270 kilo.
is op de weegbrug geweest. ik rij met name dubbelspan. jaren met een veel te zware wagen gereden. dus mijn pony's weten nu niet wat ze overkomt..( schaamt zich diep)