Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mioux schreef:dan loop ik wat achterKon alleen de ingang van 116 nog herinneren haha
is hier er 1 wat van dan? staan er bij 115kg en 110 cm etc
http://www.weberkutschen.ch/index.cfm/p ... thonwagen/
edit de link werkt niet volgens mij in dat geval op hun website:
http://www.weberkutschen.ch/
[ Afbeelding ]
003A
Marathon Mix I
Gewicht: 115 kg
Spur: 110 cm
Räder: 16 x 16 Zoll
Bremsen: Scheibenbremsen / hinten
Feststellbremse: Mechanisch / hinten
[ Afbeelding ]
004A
Marathon Mix II
Gewicht: 115 kg
Spur: 110 cm
Räder: 16 x 16 Zoll
Bremsen: Scheibenbremsen / hinten
Feststellbremse: Hydraulisch / hinten
en er staan er nog meer met breedte 110 en rond 100-125kg
via hun website dan poedersuiker en dan Diverse Marken
Keet schreef:Weegbrug
Tine10 heeft toen ze de Pinto gekocht heeft hem ook op de weegbrug gehad, zodat hij ook het gewicht had wat de verkoper aangafgeloof 146 kilo dat hij uiteindelijk woog
Romy_tessa schreef:Ik heb een excellent marathonwagen, heb deze wel speciaal laten bouwen voor vierspan, dus is zwaarder dan de standaard versie. Mijne weegt exact 220 kg, de excellent dealer kon hem netjes ter plekke voor me wegen.
Ik vind de excellent wagens heel fijn, maar zou nooit een marathonwagen achter een kleine pony hangen, ik heb daarom ook een excellent tweewieler om enkelspan te rijden. Tweespan en vierspan loopt dus wel voor de marathonwagen.
De van der Mee concourswagens kunnen inderdaad wel achter een enkespan shet alleen vind ik het nadeel dat het lamoen vaak erg smal is en ook de spoorbreedte is vaak maar 115 cm.
Heb je geen mogelijkheid om voor een tweespan te gaan? Dan kan je prima met meerdere mensen met een marathonwagen rijden.
RedLady schreef:@ tine10 Even in je profiel gespiekt.Wat voor wagen heb je achter je schimmel?
Grainey schreef:Ik denk dat ik wel weet bij welke dealer je geweest bent, hebben wij ook nog een paar dagen geleden mee gebeld. Volgens hem maakte het ook niet uit hoe zwaar de kar was die je achter een shet hing, kon allemaal gemakkelijk. Weet uit ervaring dat zijn karren altijd flink zwaarder zijn dan hij zegt.
Reijer vd Brink hebben wij inderdaad ook een wagentje (niet de aller lichtste versie trouwens) weg, onze shet/welsh en onze dartmoor trekken die in enkelspan met gemak, onze shetten lijken altijd wat beledigd als we die (door omstandigheden) er in enkelspan voor zetten, maar die zijn natuurlijk ook verwend met de v.d. Mee concourswagen.
Die v.d. Mee van ons heeft trouwens een spoorbreedte van 1.24, het kret hebben wij wat vermaakt zodat we het er gemakkelijker aan kunnen zetten en af kunnen halen.
Vindt ze in verhouding wel erg duur, die van ons was tweedehands, zat nog een bankje achterop. We hebben hem dus ingekort en er een concourswagen van gemaakt, van het achterstukje hebben we een slee gemaakt