[AR] Shetty Excellent wagen voor pony van 1,05m?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Shetty Excellent wagen voor pony van 1,05m?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:17

Is de regel van 1.16m al ingevoerd? Dacht dat die nog even duurde voor de kleinere ?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:23

1.10 minimaal voor de vaardigheid
1.25 voor de minimarathon en SGMW :)

Als sinds vorig jaar :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:25

dan loop ik wat achter :D Kon alleen de ingang van 116 nog herinneren haha

is hier er 1 wat van dan? staan er bij 115kg en 110 cm etc

http://www.weberkutschen.ch/index.cfm/k ... thonwagen/

edit de link werkt niet volgens mij in dat geval op hun website:

http://www.weberkutschen.ch/

Afbeelding
003A
Marathon Mix I
Gewicht: 115 kg
Spur: 110 cm
Räder: 16 x 16 Zoll
Bremsen: Scheibenbremsen / hinten
Feststellbremse: Mechanisch / hinten

Afbeelding
004A
Marathon Mix II
Feststellbremse: Hydraulisch / hinten

en er staan er nog meer met breedte 110 en rond 100-125kg :)

via hun website dan poedersuiker en dan Diverse Marken

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 16:30

1m spoorbreedte is veel te smal.
En de manier waar de wielen van deze wagens achteraan bevestigt zijn,met die U-vorm,ziet me er ook niet erg stevig uit.
Wedstrijden rijdt ik niet.Maar dat wil niet zeggen dat ik geen veilige,stabiele wagen wil.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:31

Er staan er meerdere op de site he ;)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:41

Mioux schreef:
dan loop ik wat achter :D Kon alleen de ingang van 116 nog herinneren haha

is hier er 1 wat van dan? staan er bij 115kg en 110 cm etc

http://www.weberkutschen.ch/index.cfm/p ... thonwagen/

edit de link werkt niet volgens mij in dat geval op hun website:

http://www.weberkutschen.ch/

[ Afbeelding ]
003A
Marathon Mix I
Feststellbremse: Mechanisch / hinten

[ Afbeelding ]
004A
Marathon Mix II
Feststellbremse: Hydraulisch / hinten

en er staan er nog meer met breedte 110 en rond 100-125kg :)

via hun website dan poedersuiker en dan Diverse Marken

deze kan niet onderdoor draaien en mag dus geen wedstrijden mee gereden worden en ook niet veilig

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:48

Idd, met die wagens mag ook niet gestart worden.
Er zijn er echt maar heel weinig hoor!

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 16:49

Ik weet even niet meer waar te (her)beginnen zoeken.Zoveel keuze,dealers,...
Ben er al een hele tijd mee bezig.
Wat me erg opvalt is het vele verschil in prijs voor hetzelfde type wagen.
Budget is 2800 €.Maar als ik wat overhoud,is dat altijd meegenomen.
Ik ga er nu ook weer niet honderden kilometers voor rijden.Zoveel tijd heb ik niet.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:54

het word ook met de dag strenger ja...

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:56

Afbeelding
Afbeelding
met deze rijdt ik nu in de klasse M met romy, ze trekt hem makkelijker dan de Cavalier Rainbow tweewieler. Ze trekt het met gemak en ik ben zelf ook niet de lichtste :x
dit is een Glinkovski, via het woudt schijndel of Kelders te bestellen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:00

Afbeelding
hier met pony van 107 ervoor

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 14:39

Bovenstaande wagen van Patricia heb ik zelfs voor kleine ritjes mijn mini van 85 cm voor gehad en trok dat met.gemak Door het bos (niet te gek natuurlijk) dus vanaf zo'n 95 cm lukt dat prima.

Anders een van der mee? Die maken ze ook met bankjes achterop. Heb zelf concourswagen ervan en ben er super blij mee. Rolt gigantisch licht maar wel mooi stabiel en fijne vering.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:29

Keet schreef:
Weegbrug :)

Tine10 heeft toen ze de Pinto gekocht heeft hem ook op de weegbrug gehad, zodat hij ook het gewicht had wat de verkoper aangaf :) geloof 146 kilo dat hij uiteindelijk woog :)

Hier tine10. Hij woog inderdaad 142 op de weegbrug (ik had in koopcontract laten opnemen dat hij gewogen moest worden en niet zwaarder mocht zijn dan 150 kg) Dat was voor mij een voorwaarde, aangezien de vorige kar 125 kg zou wegen volgens die verkoper. Na heel wat gezwoeg van arm ponybeest maar eens gewogen.... 220 kg. Geen wonder dat het niet lukte. En nu vind ik persoonlijk de huidige wagen ook nog aan de zware kant. Ik heb blijkbaar niet een heel sterke pony. -O- Voor de vh gaat het prima, maar met de dressuur blijft het aanpoten op gras/mul zand.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 19:41

Ik heb een excellent marathonwagen, heb deze wel speciaal laten bouwen voor vierspan, dus is zwaarder dan de standaard versie. Mijne weegt exact 220 kg, de excellent dealer kon hem netjes ter plekke voor me wegen.
Ik vind de excellent wagens heel fijn, maar zou nooit een marathonwagen achter een kleine pony hangen, ik heb daarom ook een excellent tweewieler om enkelspan te rijden. Tweespan en vierspan loopt dus wel voor de marathonwagen.
De van der Mee concourswagens kunnen inderdaad wel achter een enkespan shet alleen vind ik het nadeel dat het lamoen vaak erg smal is en ook de spoorbreedte is vaak maar 115 cm.

Heb je geen mogelijkheid om voor een tweespan te gaan? Dan kan je prima met meerdere mensen met een marathonwagen rijden.

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 19:47

Ik ben vandaag naar enkele verkopers geweest.
Maar ik krijg zoveel verschillende adviezen.Het valt me heel erg op dat ze allemaal elkaar tegenspreken en afraden om bij de andere te kopen.
Bijvoorbeeld;de ene zegt dat de wagen ... weegt,terwijl de andere zegt dat het net meer/minder is.
Je moet ook niet bij de ene kopen want die kent er niets van,volgens de andere is het net omgekeerd.
De remmen mogen ook niet aanlopen,volgens de andere dan weer wel.Wielmaat en spoorbreedte zouden qua gewicht niet veel uitmaken of net omgekeerd.En ga zo maar door.
Die kleine wagens hebben ze(meestal) ook niet in voorraad.Dus die moet je bestellen met enkel een foto in de hand.
Wat ik liever niet doe.
De dealer die wel een aantal wagens had,vertelde me weer dat enkele tientallen kilo's meer niet veel verschil gaf.Zijn wagens waren niet volledig mijn ding.
Op bestelling een wagen naar mijn wensen laten maken deed hij liever niet.Hij verkocht liever diegene in voorraad.Uiteindelijk heeft hij mijn wensen dan toch genoteerd.Pas midden augustus zou hij me kunnen vertellen wat de wagen ging kosten.Hij moest dit namelijk navragen in Polen.Maar dat ie meer ging kosten dan diegene in zijn toonzaal dat wist hij wel zeker omdat het op bestelling is.

Pfff,wat een gedoe allemaal.Wat is nu wel of niet waar.
Wie moet je nou nog geloven?
Volgens mij medebokkers die enkelspan mennen met hun pony van ongeveer dezelfde stokmaat.

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 19:54

Romy_tessa schreef:
Ik heb een excellent marathonwagen, heb deze wel speciaal laten bouwen voor vierspan, dus is zwaarder dan de standaard versie. Mijne weegt exact 220 kg, de excellent dealer kon hem netjes ter plekke voor me wegen.
Ik vind de excellent wagens heel fijn, maar zou nooit een marathonwagen achter een kleine pony hangen, ik heb daarom ook een excellent tweewieler om enkelspan te rijden. Tweespan en vierspan loopt dus wel voor de marathonwagen.
De van der Mee concourswagens kunnen inderdaad wel achter een enkespan shet alleen vind ik het nadeel dat het lamoen vaak erg smal is en ook de spoorbreedte is vaak maar 115 cm.

Heb je geen mogelijkheid om voor een tweespan te gaan? Dan kan je prima met meerdere mensen met een marathonwagen rijden.

Later misschien wel.Maar mijn shetlander is niet beleerd.Daar komt heel wat bij kijken.
Maar ik wou voor nu expliciet een wagentje voor mijn shetxWelsh omdat ik zeer weinig tijd heb.
Wel tijd om te mennen maar geen meer over om momenteel mijn shet te beleren.
Binnen enkele jaren wellicht wel als m'n zoontje wat ouder en zelfstandiger is.
Kan je het dan niet laten doen,vragen jullie je af.
Nee want het leven is al duur genoeg.Ofwel laten beleren maar geen wagen kopen.Ofwel wagen kopen waar m'n kruising ook alleen voor kan.

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 19:57

@ tine10 Even in je profiel gespiekt.Wat voor wagen heb je achter je schimmel?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 20:22

RedLady schreef:
@ tine10 Even in je profiel gespiekt.Wat voor wagen heb je achter je schimmel?

Dat is mijn oude wagen, een Winner, die dus 220 kg woog ipv de beloofde 125 kg. Hij ziet er erg leuk uit, maar was dus veel te zwaar. Ik zal even een foto zoeken van de huidige wagen.

edit:
Afbeelding

Dit is een cavalier pinto.

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 22:48

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:13

Reijer vd Brink uit Hierden heeft vaak ook leuke en licht wagentjes.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 15:19

Ik denk dat ik wel weet bij welke dealer je geweest bent, hebben wij ook nog een paar dagen geleden mee gebeld. Volgens hem maakte het ook niet uit hoe zwaar de kar was die je achter een shet hing, kon allemaal gemakkelijk. Weet uit ervaring dat zijn karren altijd flink zwaarder zijn dan hij zegt.
Reijer vd Brink hebben wij inderdaad ook een wagentje (niet de aller lichtste versie trouwens) weg, onze shet/welsh en onze dartmoor trekken die in enkelspan met gemak, onze shetten lijken altijd wat beledigd als we die (door omstandigheden) er in enkelspan voor zetten, maar die zijn natuurlijk ook verwend met de v.d. Mee concourswagen.
Die v.d. Mee van ons heeft trouwens een spoorbreedte van 1.24, het kret hebben wij wat vermaakt zodat we het er gemakkelijker aan kunnen zetten en af kunnen halen.
Vindt ze in verhouding wel erg duur, die van ons was tweedehands, zat nog een bankje achterop. We hebben hem dus ingekort en er een concourswagen van gemaakt, van het achterstukje hebben we een slee gemaakt :j

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 15:30

Grainey schreef:
Ik denk dat ik wel weet bij welke dealer je geweest bent, hebben wij ook nog een paar dagen geleden mee gebeld. Volgens hem maakte het ook niet uit hoe zwaar de kar was die je achter een shet hing, kon allemaal gemakkelijk. Weet uit ervaring dat zijn karren altijd flink zwaarder zijn dan hij zegt.
Reijer vd Brink hebben wij inderdaad ook een wagentje (niet de aller lichtste versie trouwens) weg, onze shet/welsh en onze dartmoor trekken die in enkelspan met gemak, onze shetten lijken altijd wat beledigd als we die (door omstandigheden) er in enkelspan voor zetten, maar die zijn natuurlijk ook verwend met de v.d. Mee concourswagen.
Die v.d. Mee van ons heeft trouwens een spoorbreedte van 1.24, het kret hebben wij wat vermaakt zodat we het er gemakkelijker aan kunnen zetten en af kunnen halen.
Vindt ze in verhouding wel erg duur, die van ons was tweedehands, zat nog een bankje achterop. We hebben hem dus ingekort en er een concourswagen van gemaakt, van het achterstukje hebben we een slee gemaakt :j

Over het gewicht werd niet gelogen.De wagen is gewogen en kwam uit op 200 kg(slechts 5 kg meer dan op de site).
Blijkbaar is een wagentje zoals ik het wil zo goed als niet vindbaar tot max. 150kg.Tenzij het van lichte en dus ook mindere kwaliteit is,volgens een aantal verkopers.Kan kloppen natuurlijk.Wie moet ik nu nog geloven.Elke dealer verteld wel iets anders.

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 16:14

Momenteel wacht ik op reactie van Cavalier.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 17:51

Cavalier heeft dus wel lichtere wagens en het is wel goede kwaliteit.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 19:14

De wagentjes van Reijert v.d. Brink zijn eigenlijk hetzelfde als cavalier, maar merkloos, dus goedkoper, zijn kwalitatief ook zeer goed. Hij heeft twee versies een lichte en een iets zwaardere versie waar je ook eventueel een marathon mee in kunt met een dubbelspan. Hij adverteert op marktplaats.
De lichtere versie is ook van goede kwaliteit, wij hebben de iets zwaardere, omdat wij zo nu en dan een oefenmarathon willen rijden met het dubbelspan. We hebben hem al zo'n 7 jaar en hij is nog geluidsloos over hobbelig terrein, vering is ook nog perfekt, verf ook nog trouwens.