Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ilovemoney schreef:Het is inderdaad niet moeilijk om twee winstpunten per proef te krijgen.
Ik ben sinds januari gestart in de B met een groene pony en ben nu al Z startgerechtigd.
En inderdaad jammer dat er na het ZZ niks meer is.
Citaat:Op de vergadering van mendistrict noord is ook nog de vraag gesteld of het niet mogelijk is om jury's voor onder het zadel dmv een cursusje ook voor het mennen te mogen gebruiken.
ilovemoney schreef:Het is inderdaad niet moeilijk om twee winstpunten per proef te krijgen.
Ik ben sinds januari gestart in de B met een groene pony en ben nu al Z startgerechtigd.
En inderdaad jammer dat er na het ZZ niks meer is.
renee16 schreef:Ik denk niet dat de vergelijking eerlijk is. Er worden totaal andere oefeningen gevraagd een Z men dressuurproef is niet vergelijken met een Z dressuurproef.
Oefeningen als met 1 hand etc hebben we onder het zadel niet..
Zijgangen komen niet voor voor de kar en de gedragenheid is totaal anders. Een paard voor de kar vraagt een stuwende achterhand om de kracht richting borst te maken terwijl een dressuurpaard onder het zadel graag een dragende achterhand heeft.
Het zou denk ik wel leuk zijn als experiment hoe ernaar wordt gekeken maar dan zou ik eerder een M memories (hier zit wel galop in?) met een B dressurproef onder het zadel gaan vergelijken. Dit komt qua oefeningen meer overeen..
ilovemoney schreef:Ja ga wel snel over. Als hij er klaar voor is gaan we over. Ik blijf nu bijvoorbeeld nog even een paar maandjes in het M omdat ik vind dat hij er nog niet klaar voor is.
Ik rij ongeveer 2 wedstrijden per maand. En bijna altijd twee winstpunten per proef..
Ollie1 schreef:Gem, ik ben helemaal voor!Vwb het wijken voor de wagen ben ik geen voorstander want naar mijn idee krijg je dat niet zo uitgevoerd als zou moeten (bij ohz) , schoudervoor etc. Is naar mijn idee geen probleem.
Ipsilonka schreef:Ik bedoel dan vooral de shetten. Veel lijf, kleine pootjes, veel haar. Bij een pony als Brutus kun je het gevraagde al veel beter zien.
Maar ook op het hoogste niveau vind ik dat er belabberd gejureerd kan worden. Vorig jaar geschreven in Beesd bij de klasse 4 spannen. Echt te idioot die cijfers.
ilovemoney schreef:Ik bedoel wel groen in ervaring. Hij liep al twee jaar in tweespan hobbymatig.
Maar inderdaad ik ben het met je eens.
Hij loopt gewoon heel fijn nagefelijk en constant. Hele fijne galop. Hij kan alleen nog echt niet strekken en verzamelen. En daar krijg ik dan gewoon een 6 voor. Dubbel.