Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tigra_ schreef:romyloverrr schreef:Ik wil het voor mijn eigen veiligheid, voor de veiligheid van mijn paard en voor de veiligheid van medeweggebruikers.
En het plezier van je paard dan?
Je kan voor de veiligheid ook juist niet gaan mennen als je het niet vertrouwd zonder bit.
marjotje82 schreef:Ziet er netje uit hoor!
Hopen dat je bit idd kunt vinden waarmee je weer net zo kunt rijden.
Wat nouvel ook zei je kunt een B stang nog proberen.
Je kunt er idd ook zeem omheen doen. ( hoef je ook niet steeds verschillend materiaal te proberen).
Maartje1990 schreef:Ik snap niet zo goed waarom je niet bitloos wilt gaan mennen. Ik denk echt dat je het gewoon eens moet gaan doen en dan de ervaring krijgt dat het echt niet opeens onbestuurbare monsters worden.
Ik ben zelf met mennen overgestapt op bitloos. Pony kan ik net zo goed met als zonder bit houden. Hij heeft ook wel eens dat hij niet wilt stilstaan omdat hij graag naar huis wilt. Maar dan kan ik 'm prima houden zonder bit en ik hoef niet eens de rem te gebruiken. Ook het sturen merk ik geen enkel verschil. Ik gebruik hiervoor de ideal menneusriem.
Je bent van harte welkom om eens mee te gaan, ik woon zelf in noord-limburg namelijk. Mocht je interesse hebbenJe mag het dan ook zelf uit proberen
tamary schreef:Waarschuwing als je bitloos wil gaan mennen :
http://youtu.be/fExqHO6U-cA?t=4m41s
Let dus goed op wat voor hoofdstel je ervoor gebruikt.