Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jowien schreef:En voor mij is het onhandig dat ik nu niet meer mendurance officieel kan starten (ben klasse 2 startgerechtigd) omdat ik geen lid ben van een menvereniging. Ben alleen lid van de endurancevereniging, omdat ik alleen endurance officieel rij. Ik vond het heerlijk dat ik per wedstrijd kon kiezen tussen het zadel of de wagen. Ik ga niet voor 1 of 2x per jaar mendurance (want meer red ik niet met vervoer organiseren) ook lid worden van een menclub.
Citaat:En voor mij is het onhandig dat ik nu niet meer mendurance officieel kan starten (ben klasse 2 startgerechtigd) omdat ik geen lid ben van een menvereniging. Ben alleen lid van de endurancevereniging, omdat ik alleen endurance officieel rij. Ik vond het heerlijk dat ik per wedstrijd kon kiezen tussen het zadel of de wagen. Ik ga niet voor 1 of 2x per jaar mendurance (want meer red ik niet met vervoer organiseren) ook lid worden van een menclub.
NewForestje schreef:Ik heb geen probleem met transport, maar ik ben op zoek naar een groom. Ik wil graag in 2014 gaan starten. Dus als iemand een groom weet, laat het met weten. Ik sta met mijn New Forest pony 1,51m. in Noordwijk-Noordwijkerhout.
VanHuisUit schreef:Vorig jaar is er een hele discussie geweest op het endurance forum (of het jaar daarvoor hou met te goede) over het na endurance of voor endurance starten met mendurance. Volgens mij ging het nog niet eens voor door elkaar. Tjongejonge alsof de wereld verging. Ik vond de reacties verbijsterend. Terwijl ik dacht dat de meeste endurance rijders niet zulke watjes waren maar of dat is de laatste jaren veranderd (ik zit niet meer echt in het circuit) of ik heb me daar altijd in vergist.
Als je gewoon in het bos rijdt kom je toch ook af en toe wel een aanspanning tegen... maar goed. Zonde, want had het wel gezamenlijk georganiseerd kunnen worden dan heb je ieder geval een groot gedeelte van de route al (met mendurance heb je soms andere route nodig simpelweg ivm de wagen) en het vrijwilligersteam. Plus dat mendurance vind ik toch echt anders is qua sport voor je paard dan de andere disciplines van het mennen.
Ik vind als je geen D/V/SGMW rijdt het ook een dure bezigheid voor de misschien 3x dat het je gaat lukken (ivm afstanden, dat je toch heel weekend weg moet, en niet alleen jij maar ook je groom/gezin) een startkaart aan te vragen. De wedstrijden zelf zijn ook best duur, gemiddeld iets van 30,- Euro per start. Dan nog overnachten, benzinekosten op en neer etc. Het geld wat je daaraan uitgeeft is ook zo om te zetten in een gezellig weekendje weg met een aantal aanspanningen ergens en dan ter plekke lange ritten maken. Met een drietal of viertal starts per seizoen schiet het qua klassering en ervaring op doen ook totaal niet op.
Dus ik zou het echt een zegen vinden als er meer naar Duitsland werd gekeken (tweewieler achter je trailer hangen en gaan met die banaan), maar ik vrees dat dat bij hopen blijft. Jammer, want zo komt deze prachtige sport hier echt niet van de grond.
Voor komend jaar gaan we wellicht Etten Leur meerijden, op de planning stond Ysselsteijn, maar kan ook dat ik daar endurance ga doen omdat het zo'n gedoe is met de menwagen op en neer. Voor het overige is het echt te ver weg of het zou een lang weekend moeten worden. En dan moet ik eerlijk zeggen dat ik dan liever voor ontspannen paar langere ritten met meerdere mensen op de bok en met meerdere aanspanningen ga dan voor 25 km op flink tempo rondrijden.... en vervolgens je paard paar dagen op rust zetten.
@Letsdunit ik weet niet of je met een drachtige merrie wilt starten maar een merrie mag niet meer dan 3 of 4 maanden drachtig zijn voor mendurance.
baudyh schreef:Zouden diegene die graag mendurance willen starten met een sulky met een pony ervoor mij kunnen pb-en dan zet ik dat nogmaals door naar de knhs. Niet geschoten altijd mis.