Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

En tjah de sportieve look (qua cap), het is lastig, maar over een aantal jaar zullen de hoedjes ook wel verleden tijd zijn in het mennen, denk ik. Als je je er heel erg aan stoort kan je altijd op zoek naar een traditionelere cap (er zijn er wel een aantal die aan de veiligheidsnormen voldoen en een minder plastic uiterlijk hebben). Citaat:Wij hadden toevallig laatst die discussie met een oud jurylid. Tijdens die wedstrijd hadden een aantal voorlezers namelijk geen cap/hoed/hoofddeksel op en ook geen handschoenen. Wij vroegen hoe dit nou eigenlijk zat en hij gaf aan dat hij het helemaal niet nodig vond als de voorlezer aan de kant staat, bij dressuur onder de man hoeft het immers ook niet.
Het staat in het reglement, daar heb je je aan te houden vind ik maar kennelijk weegt de ene jury er zwaarder aan als de ander.
Citaat:Hier met enkelspan voorlezer altijd langs de kant.
Dan wel in bruine (rij)broek, bruine laarzen, bruin jasje, bruine cap (zelfde als ik) en handschoenen.

De menschorten zijn trouwens ooit lang geleden ingevoerd omdat de menner als koetsier werd gezien en koetsiers reden met een schort.
Het klinkt in ieder geval mooi.
Had jonge pony mee dus was toch rustig in drafje dus kon groom snel zweepje eraf halen en weer verder.