Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sander_lotte schreef:@ Barvrouwke: Het lijkt mij niet zo vanzelfspekend dat de dealer gewoon even een nieuwe geeft, mijn wagen is 4 jaar oud en ik heb er destijds € 1.700 voor betaald... Kan me inbeelden dat hij gewoon zegt "Jammer, dan koop je maar een nieuwe". Niet?
Daarom ben ik ook wel bang om te bellen naar die dealer… Ik heb nooit gelijk een antwoord klaar
Ik weet uit ervaring dat een Hollander sneller een antwoord klaar heeft, en als die dealer gewoon kort “nee” zegt, klap ik dicht en durf ik niets te antwoorden 
sander_lotte schreef:@ Barvrouwke: Het zou natuurlijk leuk zijn als hij denkt zoals jou en zo vriendelijk was om mij hierin tegemoet te komen. Maar ik weet ook niet wat ik mag “eisen” van hem…
tine10 schreef:Ik zou geen geld meer steken in deze wagen!
Ik kan inderdaad wel doen wat je zegt, telefonisch uitleggen en dan voorstellen om een mail te sturen met de foto's. Mijn enige probleem is dat ik snel dichtklap en niet meer weet wat te zeggen
je hebt niet zoveel geluk met die koets, ook al lijkt hij eigelijk super degelijk?! Vind het een beetje raar dat hij breekt.
Ik heb er ook geen probleem mee om het uit te leggen, maar ik kan niet goed onderhandelen... Als hij zegt "Nee, ik kan niets voor je doen", dan kan ik niet zo goed aandringen... Maar goed, we gaan het toch maar proberen... Straks gaan we in ieder geval eens foto's maken en dan kijken hoe ik het aan de telefoon kan gaan uitleggen
) lachen met mijn "vederlicht" wagentje, is omdat sommigen niet beseffen dat ik geen trekpaard heb en dat die pony geen wagen van 300 kg gaat trekken en daar ook nog eens een menner + groom op. Ik wil dat Romeo graag aan het werk gaat voor mij, en dat is niet het geval als ik hem voor een veel te zware koets zet.
Maar goed, kan dan nog zeggen dat ik hen nog zal contacteren (als ik opnieuw weet wat te zeggen
) Kitty1985 schreef:Misschien kan je het dan beter via de email doen (dan heb je reacties ook meteen zwart op wit) en kan je ook direct foto's mee sturen.
Misschien is de ''volgende'' keer de pony niet meer zo braaf.... sander_lotte schreef:@ meggiemeg: daar heb je ook gelijk in, iets dat telefonisch gezegd is, kan je achteraf moeilijker aantonen...
Dan moet ik nog even achter zijn e-mailadres zien te komen.

Maar goed, om aan het mailadres te komen moest ik toch bellen waarschijnlijk. Het klopt wel dat het gemakkelijker communiceren is aan de telefoon. Ik kan in ieder geval eens horen wat hij ervan zegt, en dan kan ik nog vragen of hij zijn voorstel even op mail wil zetten.