Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Om eerlijk te zijn vind ik galopwerk één van de basisdingen om een paard te leren, ook een vierjarige...
VanHuisUit schreef:We hebben het toch over een B-proef en geen Z?Galopwerk of dressuurmatige (lees in ring van 30x60) galoptraining, mooi rond, met nette druk, kont eronder, nette oprichting en buiging vind ik heel wat anders.
Nouvel schreef:Moet je dus het nivo van een wedstrijd/competitie aanpassen aan het nivo van de minste paarden of mensen die geen gelegenheid hebben om te trainen?In veel situaties kun je (zeker met een jong paard) galop voor de wagen minder makkelijk oefenen dan galop onder het zadel (lees kleine bak en alleen harde weg buiten).
Voor wat gevoeligere paarden is de galop vaak nog wat vluchterig en kunnen ze in het begin ook best wat angstig worden van het geluid van de wagen achter zich...
dan is het fijner om eerst in stap en draf vertrouwen op te bouwen en galop te oefenen aan de longe en evt onder het zadel...
Gem schreef:Goeie vraag, net als halsstrekken dat in de klasse 4 niet meer nodig word geacht...Kun jij mij dan uitleggen waarom er in de B en L, klasse 1 en 2 geen galop gevraagd wordt?
Gem schreef:Sjonniej schreef:Kan iemand mij dan uitleggen wat het grote verschil is tussen galopperen onder een ruiter en galopperen voor een wagen?
Kun jij mij dan uitleggen waarom er in de B en L, klasse 1 en 2 geen galop gevraagd wordt?
Sjonniej schreef:Traditioneel werd er niet gegaloppeerd voor de wagen. Galop is pas sinds enkele jaren bekend bij het dressuurmennen.
10 jaar terug kon niemand zich indenken dat je überhaupt dressuurmatig kon galopperen voor de wagen, laat staan in een proef. En veranderingen van mentaliteit gaan nu eenmaal niet zo vlug.
Een paard onder het zadel vindt galop in het begin ook moeilijk en gaat dan ook vluchten. En toch onderdeel van een B-proef.
BlackDevils schreef:Moet je dus het nivo van een wedstrijd/competitie aanpassen aan het nivo van de minste paarden of mensen die geen gelegenheid hebben om te trainen?