Gwahir schreef:Ik heb laasts dit bitje gekocht: http://www.ebay.com/itm/zilco-halfcurved-anatomical-liverpool-driving-bit-/330645602663?pt=UK_Horse_Wear_Equipment&var=&hash=item7dbd710a30. Heeft een dun mondstuk en naar voren gebogen waar wat meer plaats is in de mond. Bit is ook licht qua gewicht. Had hem idd ook gekocht omdat mijn paard dikke bitjes niet fijn vind. Alleen een maatje te klein dus je mag m wel uitproberen als je wilt? Is een 13.5 geloof ik.
dat ziet er wel uit als een heel fijn bitje!
) en dat leek niet slecht eigenlijk. Zat gewoon een stang aan (liverpool maar met gedraaid mondstuk ofzo?) maar hij was er vrij snel rustig op. In het begin even kauwen maar daarna mondje braaf stil (natuurlijk zonder contact erop ofzo). Dat vond ik al fijn. Verder was ook hoofdstel te groot dus hij heeft het maar heel even in gehad.
We gaan nu volgende keer kijken met een Cob-tuig en hoofdstel en dan een bitje met tongvrijheid. Ben benieuwd, misschien doet hij het wel prima op gewoon een simpele stang en zorgt juist die tongvrijheid voor last (naar boven toe dan).. Laatste bit wat ik geprobeerd heb had ook beetje tongvrijheid en daar reageerde hij helemaal niet fijn op, maar misschien was het gewoon te weinig tongvrijheid .. We zullen zien
). Maar volgens mij bestaan deze niet, of moeilijk in 12 cm? Ik zie overal maar halve maten staan ... zou ik dan 11.5 moeten hebben of 12.5?
Maar ik denk eerder een kromming, want gewoon een klein boogje vind ik niks en lijkt me niet te helpen in zijn geval...