[AR] kind bij op de koets, vanaf welke leeftijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:10

Op de kinderboerderij Mogen de kindjes van 5 jaar en ouder wel alleen een ritje in de dubbelspan, maar kinderen jonger dan 4 a 5 gaan meestal met 1 van de ouders mee. en de kleinsten gaan meestal het meest vlakbij de bestuursstoelding zitten, zodat ze er niet uit kunnen vallen.

Marg

Re: kind bij op de koets, vanaf welke leeftijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 07:57

Ze moeten goed kunnen zitten... wij hebben op de sulky een stang ertussen gelast waar ze hun voeten op kunnen zetten. Die bungelden maar naar beneden en konden zich alleen aan de leuning vasthouden. Dat is niet veilig.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:05

Mijn zoontje gaat vanaf een paar weken al mee, in de draagzak op mijn buik, mijn man ment dan... Vindt hij geweldig!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 08:10

Mijn dochter wordt over 2 weken 2 jaar en gaat sinds ze 1 jaar is mee. Wel maar af en toe. Ze vindt het heel leuk.
Vorig jaar toen ze 1 jaar was voor het eerst, toen een rondje van hooguit een half uurtje. En alleen met de fjord, de Welsh is gewoon te onbetrouwbaar helaas. Mijn fjord is echt mega braaf voor de wagen, is inmiddels ook alweer 18 en zet gewoon geen hoef verkeerd. Wel doen we het rustig, ik maak met haar erbij alleen stap/draf tochtjes over het asvalt, ga niet over het strand crossen.

Nu ben ik 28 weken zwanger en zelf wat minder mobiel, maar dochterlief gaat nog steeds mee. Wij doen het als volgt:

Ik zit voorop op het bokkussen, kind ernaast op de bijrijderstoel en pappa daar weer naast. Ik zou inderdaad NOOIT een kind vastbinden aan een wagen, paard zal met wagen en al in de sloot komen ofzo :n :n :n
Levensgevaarlijk, zelfs met het braafste paard. Ik heb om die reden ook nooit mijn hond vastgezet.

Op de manier hoe wij het doen kan papalief gewoon de kar afspringen en haar meenemem zonder dat iets nog los gemaakt moet worden.
Wat ik wel zag vroeger, en onthouden heb, is als ze rond de 4-5 jaar zijn, en ze wel alleen voorop het bokkussen kunnen zitten (en je ook iets pittiger kunt rijden) ze met een halstertouw aan een kant vastbinden, en dat de persoon achterop het andere (losse dus) uiteinde vasthoudt. Zo stuiteren ze nooit de wagen af bij een gekke hobbel maar touwtje laten vieren en kind is los. Dat gaan wij hierna dus wel doen, maar dat is in mijn ogen geen vastbinden. Maar ben wel bang dat als papa er niet meer naast past het dan wat te los zit allemaal.

Nummer 2 zal ook gewoon meegaan, ik heb zelf ook al aan een draagdoek gedacht. Of hij gaat ook pas mee vanaf 1 jaar.
We zien tegen die tijd wel hoe of wat.

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:24

sws met cap en iemand die op hem let. dan vind ik het al kunnen v.a 6 jaar