[AR] Bitloos menhoofdstel, waar te koop?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske

Re: Bitloos menhoofdstel, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 15:03

JasmijnJoy, je kunt een ander topic openen als je een antwoord op deze vraag wilt ;)

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:05

Oh, sorry, ik pb haar anders wel :D

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:35

ik heb er nog eentje te koop als je interesse hebt. Zwarte kaakgekruisde dr Cook maatje paard en ruim verstelbaar.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:53

Natascha schreef:
ik heb er nog eentje te koop als je interesse hebt. Zwarte kaakgekruisde dr Cook maatje paard en ruim verstelbaar.

Dat is misschien dezelfde als ik foto's van heb getoond. Met of zonder oogkleppen?

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:06

Ik ben ook op zoek naar een bitloos hoofdstel voor een shet...
Ik ga t eens proberen met een de bitloze neusriem van ideaal ...
Ik ga haar nu pas zachtjes aan beleren, dus ik kan nog niet zeggen of hij bevalt...

Filmpje is wel heftig om te zien...
Ik heb tijdens marathon wedstrijden ook zoveel " fout" zien gaan...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 01:07

Jitske schreef:
Ah! Daar heb ik wel iets over gelezen. De touwtjes die hem kaakgekruisd maken kun je er ook afhalen las ik? Dan heb je een soort sidepull?
Thanks iig!

En deze maak je dan dus vast aan je men-hoofdstel? Die heb ik nog niet, maar lijkt me geen probleem (ik dacht begin aan de voorkant en werk dan naar achteren alle puntjes af :=. van de neus tot de wagen op een check-lijstje :+)

ik zit nu ook te kijken voor een bitloze optoming. En ik heb de voorkeur voor een side-pull maar krijg daar echt niks van gevonden. En ik vrees dat je hier geen 'soort sidepull' van kan maken.
zie:
Afbeelding

Zoals je kunt zien heb je alleen de euhm 'ringetjes' (dus geen ringen, maar weet niet hoe ik het anders moet verwoorden :+ ) waarmee je de neusriem vastmaakt aan je gewone hoofdstel. Dan heb je dus de 'ringetjes' (idem ) waar de neusriem dus mee wordt aangesnoerd, dus ook niet geschikt om je leidsels aan vast te maken. Maar ik heb op zich wel het idee dat die touwtjes wel een goede release zullen hebben.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 07:26

Dat geloof ik op zich ook wel. Maar dan komt nog het probleem dat de bijgeleverde touwtjes er zo op het eerste gezicht niet heel stevig uitzien..

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:41

Ben je al geslaagd TS? Of weet je al wat je wilt? Ik vind bovenstaand 'hoofdstel' ook niet veilig. Neusriem opzich wel, maar die touwtjes.......?

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 09:39

Nee nog niet helemaal geslaagd.

Op dit moment heb ik mijn kingekruiste hoofdstel ervoor. Gister paard voor de wagen voor het eerste zelf vastgehad (zijn nog in de leerfase he ;)).
Ik merk wel dat ik op de wagen liever zou sturen met iets dat dichter bij het hoofd zit. Mijn kaakgekruiste geeft niet heel veel direct contact.
Zat eigenlijk naar het dr Cook hoofdstel te kijken, maar als kingekruist een twijfelpunt wordt valt kaakgekruist ook af..

Hmmm moeilijke keuze...