Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dyonne schreef:Ik ben best erg. Als ik op een paard stap gaat de cap altijd op in principe.
Maar op de wagen heb ik hem alleen op bij wedstrijden. Zowel als groom in de dressuur (waar het niet verplicht is) als groom bij marathons (waar het wel verplicht is natuurlijk).
Op onze vereniging is het dragen van een cap verplicht dus ook voor de menners. Alleen men ik daar nooit.
Cowgirl schreef:idd , gleed vorige week uit in de wei. Je wilt niet weten hoe mijn been eruit ziet. Volgende keer maar scheenbeschermers aan dan.
Cowgirl schreef:Riem in de auto is verplicht en helm op de motor ook.
En wie zegt dat ik niemand in zijn waarde laat?
Diegene die een cap willen dragen op de wagen moeten dat vooral doen en ik zal echt niet gaan zeggen dat ze dat niet moeten doen.
ik denk dat er meer veiligheid te behalen valt in het correct beleren van je paard en degelijke spullen.
capopjekop schreef:Hoewel mijn naam op bokt capopjekop is draag ik met mennen geen cap op mijn kop. Waarom? Geen idee, meestal vergeet ik het. Met rijden wel altijd netjes een dopje op. Ik men nog niet zo lang dus het is nooit een automatisme geworden om een cap op te doen. Vroeger als klein kind kwam ik zonder cap niet op mijn pony van mijn ouders.
Shenavallie schreef:Cowgirl schreef:Riem in de auto is verplicht en helm op de motor ook.
En wie zegt dat ik niemand in zijn waarde laat?
Diegene die een cap willen dragen op de wagen moeten dat vooral doen en ik zal echt niet gaan zeggen dat ze dat niet moeten doen.
ik denk dat er meer veiligheid te behalen valt in het correct beleren van je paard en degelijke spullen.
Het beste paard van stal, moet je juist in de gaten houden. Heb het helaas genoeg keren zien gebeuren. Dit heeft niet alleen met correct beleren te maken, het kan ook (of zelfs juist) te maken hebben met iets van buitenaf.
Ik zou zelf graag willen dat hoofdbescherming in de paardensport wettelijk verplicht wordt (met het koetsiersbewijs moet je hem ook verplicht dragen). Net als betere kleding op motoren. Als je toch eens ziet hoe sommige gasten dáárop zitten... blote handen, t-shirt, dunne of korte broeken, geen goed beschermend schoeisel. Als iemand er dán voor kiest om niet beschermend te rijden, dan zou een verzekeringsmaatschappij van mij wel mogen weigeren om uit te keren. En dan die kleine kinderen, die onbeschermd meegaan...
MelanieB schreef:Jup, altijd cap op eigenlijks.
Al had ik 'm pas niet op toen ik bij bokker ging mennen
Maar verder wel altijd, ook in de lessen, al is dit niet verplicht.
Maar heb al het nodige meegemaakt ohz, dus met mennen is het voor mij niks anders.
Zonder mijn cap was ik er al niet eens meer geweest oa.
'Pony zet geen stap verkeerd'Vind ik altijd van die domme reacties.
Zeg gewoon: Ik draag geen cap, done.
Niet de reden 'omdat mijn pony niks fout doet/nergens bang voor is'. Je pony doet ook niks verkeerd als een auto op je botst bijv.
Maar als mensen zonder cap willen mennen maak ik daar ook geen probleem van, ieder zijn keuze.
Pien28 schreef:Op de wagen nooit een cap maar "onder de man" altijd een cap.
Eigenlijk is het voor mij net zo iets als op de motor altijd een helm op maar op de fiets nooit een helm.
Meer een gewoonte en niet willen denken aan de gevolgen van als het ondanks het kleine risico toch eens fout gaat.