[AR] Kur op muziek voor menners, is daar belangstelling voor?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Re: Kur op muziek voor menners, is daar belangstelling voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 22:19

Oei. ik moet gauw een kalender kopen!
Hoe gaan we dat doen; hoe kunnen we oefenen in onze bak? Of is het 11 mei afkijken wat anderen doen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 22:28

Ach, bij een eerste keer mogen er nog kinderziektes inzitten toch? Ik ga in ieder geval proberen om voor de deelnemers een document te maken met allerlei informatie hoe ze kur moeten maken, waar ze op moeten letten. En zoals ik al schreef, het hoeft niet op Olympisch Niveau. Tja, het oefenen zal nog lastig worden, maar zoals ik heb begrepen mag je gerust wat hoeken afsnijden, binnenhoefslag rijden en dergelijke.

Komt vast goed!! We zullen vast een hoop lol hebben.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:18

Wij hebben op stal elk jaar een verklede kur op muziek waar ik 1 van de weinige ben die het met een aanspanning doet.
vorig jaar pas de deux gedaan.
tot nu toe steeds gewonnen van de ruiters,dus het is goed te doen.
we rijden op het niveau van je dressuur alle onderdelen van een proef er in verwerken
het is erg leuk om te doen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 01:37

Nou, ik heb inmiddels mijn pakketje met info voor de deelnemers zo goed als klaar. De protocollen voor de kur zijn nu bij de jury ter controle. Heb nog contact gehad met de organisator van de kur in Ermelo. Die hebben nog helemaal geen protocollen gemaakt. Wat dus betekent dat ze ook de 15 verplichte onderdelen per proef niet hebben. Hoe moeten de deelnemers zich dan voorbereiden, vraag ik me af, want 23 februari is het zo. Het maken van een kur kost best even tijd en dan moet je hem nog gaan oefenen en bijschaven. Heb ze nu maar mijn protocollen gemaild, hopelijk kunnen ze er wat mee en kunnen de deelnemers dan aan de slag.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:53

Ik schrijf het op in m'n agenda. Wil het wel zien hoe de kur op muziek er aangespannen uit ziet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:51

niet afwachten! Gewoon doen. Ik heb me net ingeschreven. Ben benieuwd.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:54

Vandaag even een proefje gemaakt met de verplichte onderdelen maar ik vind het nogal niet wat om alle 15 onderdelen in 4,30 tot 5,00 minuten te proppen :+ ... een 'gewone' proef duurt al 8 minuten en met een pony ga je toch minders snel...volgens mij zouden ze de tijd 'iets' ruimer moeten stellen (bijv max 6 minuten)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 22:55

Ik heb bij mijn protocollen de tijd inderdaad al bijgesteld. :D Leek me wat krapjes worden. Toch handig als je ze zelf maakt haha
Ben nu ook aan het puzzelen. Ben er op papier nu uit. Nu zien dat ik ergens kan gaan oefenen hoe het rijdt, hoe het eruitziet en hoe lang het duurt. Dan met muziek aan de slag.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:22

@tine, wat voor tijd hou jij aan ?

Ik heb vrijdagavond wat op papier gefreubeld en vandaag gereden...eerst kwam ik uit op 5.44 en toen ik er een onderdeel uitgehaald had op 5.30. Nog iets te lang...maar ik kan er niet meer uithalen want dan ga ik dingen missen en doe al meerdere onderdelen in 1 stukje... :o . morgen gaan we de proef filmen en dan de muziek er onder zetten...ik ben benieuwd....Brutus loopt nogal vlak en dat is best lastig met de muziek keuze ^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 23:32

Ik heb er nu 4,30-6,00 van gemaakt (voor 20x60 of 30x60). Jij hebt kleine pony, dus dan zou je goed zitten. Zou je hem dan ook nog kunnen rijden in 30x60 denk je? Nou ja, dan kun je natuurlijk binnenhoefslag aanhouden, dat scheelt al weer. Weet niet of je dat nu ook al doet?

Ennuh, voor onze wedstrijd worden die tijden zo (of wellicht nog ruimer als in praktijk blijkt dat dat nodig is), maar weet niet wat ze in Ermelo gaan doen. Ze hebben geen enkele reactie meer gestuurd nadat ik protocollen had gestuurd. Die protocollen heb ik trouwens ook nog wat gewijzigd hier. Zag nog wat dingen die beter konden :D Wil je die nog hebben?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:38

Ik heb me ook opgegeven en zal me er binnenkort in gaan verdiepen. Wil ook naar Ermelo proberen te gaan om een aantal combinaties te zien, zodat ik een indruk heb. Twijfel nu of ik met één pony mee zal doen of voor de gein ook nog met de andere. Dan heb ik een snelle en een langzame :-)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:38

@tine, ja graag :):) _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 23:39

Ollie1 schreef:
@tine, ja graag :):) _/-\o_

Komt eraan.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:42

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 19:22

Valt niet mee om muziek te vinden die bij beweging past zeg.... Pffff....

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:33

Ik hoor het wel; moet a.s.a.p. mijn sulky opknappen/veranderen. Heb nog helemaal niets hier aan gedaan. Ga wel 23 feb kijken in Ermelo (zonder paard)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:09

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel aanmeldingen er zijn in Ermelo...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:55

Wat een ontzettend leuk idee!
Maar probleem lijkt me wel de variatie in bakgrote, als je je kuur schrijft en moet oefenen,
bijna niemand heeft om te oefenen en kuur passend te krijgen de juiste bakmaat ter beschikking.

Als ik ooit een mentrailer heb... en het hier in de buurt is, ga ik zeker meedoen!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:08

Sjolvir schreef:
Wat een ontzettend leuk idee!
Maar probleem lijkt me wel de variatie in bakgrote, als je je kuur schrijft en moet oefenen,
bijna niemand heeft om te oefenen en kuur passend te krijgen de juiste bakmaat ter beschikking.

Als ik ooit een mentrailer heb... en het hier in de buurt is, ga ik zeker meedoen!

Ja, da's ook mijn dilemma. 'k Vind het allemaal superleuk, maar wil meedoen en vooraf kunnen oefenen natuurlijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 20:44

Tja, maar dat probleem hebben de meesten onder het zadel ook, en dat komt toch ook altijd goed. Meeste bakken zijn 20x40 en kur ohz is in 20x60.

In de wei een ring uitzetten of een grasland opzoeken (en met toestemming uiteraard) op oefenen.
Voor het mennen zijn outdoor de ringen 30x60, maar je hoeft natuurlijk niet op de hoefslagen te blijven. Binnenhoefslagen, voltes wat aanpassen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 20:48

Wij hebben alleen 20x60 om te oefenen (Dat is natuurlijk al luxe!), op gezette tijden (anders zijn we met wagen niet welkom).
Dus dat wordt proef in buitenseizoen die dan in het midden van de 30 x 60 ring wordt gereden,
wordt wel goed mikken dan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 21:05

Dat is dan dus al hartstikke luxe :D. Als je dan in 20X60 de figuren zo groot mogelijk rijdt, kun je in 30x60 juist iets kleiner rijden en dus binnenhoefslag aanhouden.
Ik heb thuis 17x34, dus dat wordt helemaal lastig. Maar ga van de zomer weer vragen of ik op land van een boer mag rijden. Als ik het niet te vaak doe en op wisselende plaatsen is het geen probleem. Zo afgelopen zomer ook geoefend voor de hippiade. In de wei kan ook wel, maar dat hobbelt hier heel erg.

Mijn instructrice rijdt ohz geregeld kur, en die heeft thuis ook alleen maar 20x40. En toch weet zij zich te redden en ook nog goed te scoren. Beetje creatief zijn :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 21:12

Het klinkt in ieder geval te leuk, om niet aan mee te doen.
Kleine kanttekening.. mijn fjord en kuur op muziek, ahum, geeft onder het zadel al een vreselijk blije tank,
geen idee wat dat voor de wagen op gaat leveren.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 21:48

Ik zeg gewoon doen Sjolvir...hoe meer aanmeldingen des te groter de kans dat het vaker georganiseerd gaat worden voor menners....

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 07:05

Ik heb alleen een buitenbak 20x40 (ook al zalige luxe, je hoort mij niet klagen). Geen idéé hoe ik dat moet doen om de muziek te laten horen.