[AR] perfect koets voor miniatuurpaard / mini EINDELIJK gevonden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Romy_tessa

Re: perfect koets voor miniatuurpaard / mini EINDELIJK gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:44

Ik heb zelf ook een Hans van der Mee concourwagen. Vindt het inderdaad kwalitatief super goede wagens. Ik rijd er heel fijn mee met dressuur/vaardigheid tweespan en tandem. Helaas vindt ik hem voor de enkelspannen toch te zwaar omdat je toch op vier wielen weerstand hebt in het zand. Ik rijd daarom nu de dressuur met enkelspan toch weer met een sulky.
Heel veel plezier met je mooie wagen!

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:48

Hele mooie wagen, ik heb inmiddels al 12 jaar een v.d. Mee concourswagen voor mijn shetten en het is echt superkwaliteit! (model is niets veranderd in die tijd)

ParelAMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 19:53

Wat leuk Romy, een ervaringsdeskundige dus!
Ik heb me voorgenomen met enkelspan alleen op goede verharde paden te rijden, rustig te rijden en geen lange ritten. Het is voor mij puur recreatief. Is het dan wel haalbaar met enkelspan (merrie van de foto) en 1 passagier van 65kg (evt. + kind maar dat weegt weinig) denk.vind jij?

Jij ook heel veel plezier!

Bedankt alvast!

ParelAMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 19:59

Wauw nog een ervaringsdeskundige! Leuk zeg!
Hebben jullie misschien een foto van je aanspanning Fiona en/of Romy?
Lijkt me leuk om te zien!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:20

Ja het is zeker haalbaar, ik rijd er ook nog steeds weleens mee maar rijd nu M en Z dressuur met mijn pony's en heb dan met de concourswagen toch het idee dat ze te veel impuls kwijtraken aan het trekken, daarom toch weer dressuur met de sulky.
Ik zal vanavond of morgen even kijken voor foto's.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:06

Afbeelding

Dit is even een foto die ik zo kan vinden, de achterste pony is 95 cm hoog. Het achterbankje op de wagen hoort er oorspronkelijk niet bij, hebben wij er zelf op laten maken zodat de groom achterop kan zitten bij tweespan en tandem.

Als je meer foto's wil moet je me even je email adres sturen via pb dat is makkelijker.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:26

TS heeft volgens mij nog een tikkie kleiner dan jou wagen Tessa.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:33

Ik twijfel eraan of die van mij groter is. TS wat is jou spoorbreedte?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:06

Ik weet het niet 100% zeker, maar heb vorige week wel naast de wagen van de TS gestaan (en natuurlijk ook een paar keer naast de jouwe).

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:11

Wij hebben ook een v.d. Mee voor onze shetten. Tweedehands welliswaar, dan duikelt de prijs wel enorm naar beneden trouwens, dus absoluut niet waardevast. Die van ons was verlengt met nog een bankje achterop, wij hebben hem dus zelf ingekort. Deze wagen valt trouwens niet te vergelijken met de concourswagen voor het tuigen, veel stabieler en sommigen met rem. Vooral die rem is heel prettig bij de dressuur als je op de letter halt moet houden. De ophanging van het kret hebben we trouwens wel veranderd, was volgens ons heel onpraktisch.

ParelAMHA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 22:18

WAUW Romy, 7 pony's! Wat een super foto. Hoe krijg je zoiets voor elkaar. Wat een investering ook qua tuig! Ik dacht dat 'gewoon' tandem rijden al een hele uitdaging was. Een ver van mijn bed show dit, wel heel stoer.

@Grainey, okay. Die ik 2e hands gezien had (slechts enkele hoor o.a. via bokt en marktplaats) waren nog behoorlijk aan de prijs en toe aan een nieuwe laklaag. Met die optelsom (+ de maat was steeds niet precies wat ik zocht) ben ik voor een nieuwe gegaan. Dus of ik heb pech gehad met kijken bij 2e hands. Of jij geluk met jouw koets ;)

Veel menplezier allemaal!