[AR] Oude koets gevonden, opknappen waard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:51

uryanne schreef:
AaronYve schreef:
Die in mijn link is toch echt een victoria.
Maar TS ik zou hem gewoon opknappen want het is echt een leuke koets en ik denk dat je die ook wel kwijt raakt + je hebt een leuk project :)

Waarom denk je dat het een victoria is? Kijk nog even goed naar de manier waarop de bok is geconstrueerd en vergelijk dat met de foto's van een echte victoria.

Omdat er papieren bijzitten

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:57

AaronYve schreef:
Omdat er papieren bijzitten

Het gaat meer om de wagen van ts. Die verschilt wel degelijk met die van jou. Trouwens jammer dat ts niet meer reageert op de vraag of ze nog antwoord heeft gehad vanuit Leek.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:00

Ja idd :j Was ook wel benieuwd

IrWaN

Re: Oude koets gevonden, opknappen waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 12:32

TS?! In elk geval heb ik tot op heden nog steeds geen reactie gekregen vanuit Leek. De reactie op mijn eerder geschreven email was wel dat het erg druk was en het daarom wel enige tijd kon duren voor er een reactie kwam. Ik zal een update plaatsen wanneer ik iets hoor. Verder ben ik van de week nog even bij de kringloopwinkel wezen kijken. De koets stond er niet meer. Dus of hij is verkocht, of misschien verplaatst. Geen idee, heb het niet nagevraagd.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:37

TS is Topic Starter.
Jammer dat het zo lang duurt voordat je reactie krijgt vanuit Leek.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:42

Op marktplaats staan er ook af en toe victoria's te koop wij hebben die van ons ook van marktplaats.. Er zijn er best veel waar je weinig aan hoeft te doen. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat je ervoor kwijt wilt Afbeelding

IrWaN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 12:43

Wauw, mooie hoor!

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:46

Thanks.. die van ons komt uit 18.. nog wat dit staat in die rondjes van de wielen (bussen heet dat volgens mij) en we moesten hem alleen behandelen tegen houtworm en hier een daar wat bijverven :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 13:36

Ik kwam dit topic toevallig tegen, en vroeg me af hoe het er mee gaat? Heb je nog een reactie ontvangen? :)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 19:51

Je hoeft er niet heel rouwig om te zijn, het restaureren van een rijtuig is vreselijk duur en in dit geval, een Jacht- of Feltwagen, nooit rendabel. Dit soort wagens is heel algemeen in Duitsland en in goede staat niet duur.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:13

Mooie wagens maar idd veel werk om op te knappen, en het best moeilijk om dit soort wagens kwijt te raken.( heb zelf een authentieke tweewieler, nl een demi tonneau in de schuur staan ) De wagens zijn ook best kwetsbaar en niet echt comfortabel. Ik zou nu eerder een wat modernere wagen kopen opknappen en daar lekker mee gaan rijden. Tenzij je er mensen in wilt gaan rondrijden voor trouwerijen etc dan zijn dit soort wagens wel gewild.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 13:18

Ik lees dit topic en begrijp waarom er gedacht wordt aan een Victoria of een jachtwagen. Minder bekent is de Vis a'VIS (is frans voor tegenover elkaar zitten) de verschillen zijn niet zo groot maar bij een Victoria zie je dat ter hoogte van de instap (passagiers) er een ronding loopt, deze wagen is op dat punt recht. Dat zie je ook bij verschillende types jachtwagens. ik heb voor een kennis regelmatig trouwerijen gereden met een VIS a' VIS (spreek het uit als vies a vies) en die ziet er op het oog het zelfde uit, maar is veel minder bekend en komt niet vaak voor. Het kan zelfs zijn dat er een afneembare kap op heeft gezeten. een Victoria is geen zeldzaam rijtuig, er is zelfs een zusje van de barouge deze heeft deurtjes. jachtwagens zijn vaak hoger vierkanter van vorm en minder elegant.

opknappen is zeker de moeite waard, mits het goed gebeurd.Bel even met de redactie van het blad Mensport, zij hebben wel adresjes van kenners voor je, omdat ze regelmatig artikelen publiceren over autenthiek gerij.

zie ook wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Koets hier staan als je naar onder scrolled een lijstje met een aantal koetsen en hun typische kenmerken

of de site van stalhouderij Hazeleger http://www.wijnand-hazeleger.nl/Volgkoe ... ieuws=yes& de 5e foto is de VIS a VIS
maar sluit ook niet uit dat het een victoria is.

nog een linkje met een duidelijke foto van een VIS A VIS http://www.trouwkoetslimburg.nl/index.php/foto-album je ziet een aantal kleine foto's en in de meest linker kolom de derde foto van bovenaf gezien.