Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zilfstar schreef:1 ding is heel simpel. Paard gaat niet weg om "effe doorgepakt te worden". Paard is superbraaf, heeft superlol met zoon met lange lijnen en wij hebben hier totaal geen haast mee. Paard heeft genoeg mee gemaakt in zijn leven en is daarbij mijn prima rijpaard. Ik heb als wij daar allemaal aan toe zijn genoeg goede hulp op stal om hem voor een wagen te zetten. Zoon is 10 en vind t gewoon leuk om lange lijnen te doen met een bandje erachter. Paard heeft hier geen probleem mee en denkt echt niet 'wanneer komen ze nou eens met een wagen?' Dus al gaan ze nog een jaar lang eens in de 2 weken met een bandje erachter de bak door... Ik zie daar geen problemen mee. Paard krijgt zat afwisseling. En daardoor onzekerheid overbrengen op een paard? Dat zie ik echt niet. Voor paard is dat gewoon bandje slepen en daar steeds behendiger in worden. Ook voor zoon trouwens.
De toegevoegde waarde van een bandje slepen is namelijk niet het bandje slepen als voorbereiding op de wagen, maar in het bezig zijn met mijn zoon. Of dat nou slepen, grondwerk of vrijdheidsdressuur is: ze genieten er samen ontzettend van. En dat is de toegevoegde waarde voor beiden.
En ondertussen kijken wij idd naar wagens om tot een goede beslissing te komen.