[AR] Aangespannen TREC - Nieuw in Nederland!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spookie

Re: Aangespannen TREC - Nieuw in Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 12:50

Hey ik zie het ook net pas! Ik ben groom bij Mabel. En inderdaad, TREC of TOV, het plezier zal er niet minder om worden :D

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:35

spookie , ik heb vandaag de keertwending geoefend. Stond op een bospad en helaas lag er een dikke boom op het pad. Keertwending gemaakt ging perfect ik dacht nog dat kan echt niet. Maar ja mabel was al begonnen en dan maar afmaken he.

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:01

Jeuj!! Wat goed van Mabel! Ik ben de hele bepakkingslijst aan het verzamelen! En heb gister nog POR geoefend in Emst!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:05

Wat leuk! Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord voor het mennen. Misschien iets voor volgend jaar.. :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:23

Heb gisteren ook allerlei wendingen geoefend, die normaal al in mijn route zitten, maar nu met meer spanning haha! Kadetje deed het netjes als voorheen; nu zien hoe ze dat doet op de wedstrijd.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:02

Klinkt leuk, wil ik ook wel een keertje aan meedoen.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:05

hier wordt ook flink geoefend. Aan de hand wel te verstaan. Kar is van 't weekend door zijn vering gegaan en staat nu bij de reparateur. grrr. Oefen nu de figuren maar aan de lange lijnen.
M'n bepakking is bijna compleet, op m'n bandenplaksetje na. De fietsenwinkel was gesloten ;)
Manlief mag foto''s maken en dan ga ik proberen onze menclub enthousiast te krijgen om ook eens zoiets te gaan doen.

Frutske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 21:20

Natascha schreef:
Manlief mag foto''s maken en dan ga ik proberen onze menclub enthousiast te krijgen om ook eens zoiets te gaan doen.

Dat is leuk! Wil je altijd komen helpen :)

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 23:08

Foto's altijd leuk! :D

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:29

Frutske mag je ook zonder oogkleppen rijden. Mabel heeft weer last van haar allergie knikken , proesten dikke tranende ogen ze heeft er echt last van. Met burka en oogkleppen ziet ze bijna niks heb ik het idee. Daarbij past het niet goed er onder of er overheen. Ik wil haar trec hoofdstel met menbit aandoen daar past de burka onder. Volgens mij staat er niks in de regelementen over oogkleppen. Ik dacht stel de vraag hier misschien zijn er meer die zich dat afvragen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:06

Wat er ook in de reglementen staat; ik rijd (Hum, nou ja Fralla) rijdt altijd zonder kleppen.
Is een pomp nodig in je 'uitrusting'?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:11

Natascha schreef:
hier wordt ook flink geoefend. Aan de hand wel te verstaan. Kar is van 't weekend door zijn vering gegaan en staat nu bij de reparateur. grrr. Oefen nu de figuren maar aan de lange lijnen.
M'n bepakking is bijna compleet, op m'n bandenplaksetje na. De fietsenwinkel was gesloten ;)

Chips, da's niet fijn. Is ie wel op tijd terug voor de wedstrijd? Maar dan zit je straks wel weer heel lekker. Ik weet het, want ik heb 2 jaar geleden nieuwe vering op mijn karretje gezet. Wat een verschil was dat!

Frutske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 08:24

oogkleppen zijn niet verplicht inderdaad.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:32

ik heb er bij de reparateur op aangedrongen dat hij op tijd klaar moest zijn, wil dit niet missen :D
Als de kar toch niet klaar is neem ik het tweespan mee. Dan moet ik maar proberen op het laatste moment mijn inschrijving te wisselen. Tweespan en ik zijn nog niet zo soepel samen en de software voor achterwaarts is nog niet geinstalleerd maar we kunnen wel bochtjes maken. :D
Heb de "luxe" van 2 karren maar de tweespan kar is een oude mannen modelletje met een hele smalle burry waarmee ik niet kan enkelspannen. De marathonwagen die nu kapot is gebruiken we altijd voor het enkelspannen en marathontraining.
Van de week alleen nog even op zoek naar een bandensetje.

Frutske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 09:36

Op het laatste moment wisselen is geen probleem :) (je kan alleen niet meer tijdens de wedstrijd wisselen, maar vlak daarvoor maakt niet uit. Lijkt me ook wel logisch)

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:22

Dan moet ik even 10 km naar huis lopen om een nieuw setje paarden te gaan halen :D We komen te voet omdat ik geen trailer heb dus we doen het er maar mee. Heb iig weer goede vering als we meedoen.
Nou nog m'n groom uit de moppermodus krijgen. Die vond dat ze teveel hindernissen moest onthouden. Zijn er meestal 6 op een marathon. 15 stuks gaat mijn kortetermijn opslagcapaciteit ook ver te boven. Mag ik een spiekbriefje maken? :D

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:06

Sandrina en ik hebben vandaag geoefend met Fralla en het was leuk *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

En ook nog even in de bak geoefend met sturen rond pion, stoel en gieter :j
Klavertje drie

Ik heb er zin in!

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:31

stoer!! Ik heb dr ook zin in haha!

Berith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:35

Zijn er al starttijden (dan weten we hoe vroeg we zaterochtend moeten opstaan ;) )?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 19:32

Frutske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 21:28

@ Natascha; spiekbriefje mag, geen probleem.

@ Berith. Starttijden komen eraan. Jullie mogen als laatste...

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:20

Ik heb gister mabel voor het karretje gehad en een flinke rit gemaakt, mabel had de vaart er goed in. Beetje hyper. En ik dacht ik pak mijn bekende blauwe hoofdstel met hoofdkap en dat is geen goed idee. Want ik merk dat ze dan toch wat schrikkerig is , dan met de oogkleppen. Zelfs af en toe een flinke galop gemaakt wat niet de bedoeling was. Gelukkig reargeerd mabel goed op stem en is makkelijk terug te nemen. Weer even kijken of het kan met hoofdkap en hoofdstel met kleppen. Waarschijnlijk ziet ze meer dan ik denk. En wat minder boskabouters te zien kan geen kwaad.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:37

Waarvoor heb je een hoofdkap nodig? Ik men zonder kleppen; nu schrikt Fralla haast nooit meer. Maar dat kan jij zo vlak voor de wedstrijd beter niet veranderen. Ik men al jaren zo.

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:44

Staat in een paar berichten hier voor. Mabel heeft een pollen allergie. Ze gaat steeds knikken met haar hoofd ze heeft erge jeuk en tranende ogen. Met kap nergens last van. Ik heb al vijf jaar niet meer voor de kar gereden met mabel. Nu 4 keer gereden en ze loopt alsof ze nooit gestopt is. Wat een kanjer he. Oudje met sterk geheugen.

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:43

Arme Mabel, hopelijk lukt het met dat andere hoofdstel ook met kap!