Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Nelleke_ schreef:Jeetje zeg, niet iedereen heeft 1500 euro voor een 2e hands wagen of kan direct een nieuwe wagen kopen. Natuurlijk lopen de gloednieuwe marathonwagentjes lichter en beter maar als alles veilig is zie ik het probleem niet.
Trouwens kan het ook heel leuk zijn om aan dit wagentje e.e.a. te versleutelen. En omdat de wagen op autobanden staat hoeft deze niet per ce zo zwaar te lopen dat het paard de lol in het werk verliest. Ik heb er zelf zo 1 staan die ik met 2 vingers voor en achteruit kan duwen.
Ts, ik heb verder weinig tips maar ik vind dat je best een leuke wagen hebt. Succes met het opknappen!
keona schreef:een paard dat dus niet vaak voor de kar zal staan is niet getraind,en zal dus met zo'n kar ook veel meer moeite hebben.en je paardje moet het wel leuk blijjven vinden.je schrijft ook dat je gaat kijken of je de as kunt vervangen etc deze wagen word zo wel erg duur.ik zou hem naar het oud ijzer brengen en sparen voor zo'n wagen van de link van marktplaats.deze zelfbouwer die jij hebt zou ik geen paard voor zetten/of geld in steken.maar jullie zijn het er niet mee eens
Mias schreef:keona schreef:een paard dat dus niet vaak voor de kar zal staan is niet getraind,en zal dus met zo'n kar ook veel meer moeite hebben.en je paardje moet het wel leuk blijjven vinden.je schrijft ook dat je gaat kijken of je de as kunt vervangen etc deze wagen word zo wel erg duur.ik zou hem naar het oud ijzer brengen en sparen voor zo'n wagen van de link van marktplaats.deze zelfbouwer die jij hebt zou ik geen paard voor zetten/of geld in steken.maar jullie zijn het er niet mee eens
Klopt, als het paard eens in de 2 week ervoor zal staan dan is ze idd niet getraind om voor de kar te gaan lopen. Maar ze heeft al eerder voor en kar gelopen met autobanden, dat deed ze in de bak. Daar had ze geen problemen mee. Die trok ze zo weg. En en bak is zwaarder dan asfalt. En conditie heeft ze wel.
Mias schreef:En dan de laatste, maar wel belangrijke vraag. Wat zou een mooie kleur om de kar mee te verven?
Het ijzerwerk (nu rood) en het houtwerk (nu zwart) zou in 1 of in verschillende kleuren mogen.
Mias schreef:MDF is voor meubels maken e.d. binnen, kan totaal niet tegen vocht.Ik heb een paar vragen over mijn menwagen.
Nu mijn eerste paar vragen, wat voor hout kan ik het beste gebruiken om de kar mee te bekleden?
Mdf, beton Multiplex of is underlayment het beste?
haarlem schreef:Er is betonplex met een reliëf aan 1 zijde deze is daardoor niet o minder glad, schilderen wordt echt een probleem. Betonplex is nagenoeg niet te schilderen, verf hecht niet misschien met een primer maar ik betwijfel dat!!
Andere wielen/velgen met banden hangt zeeer sterk af van de wielnaven en de asstompen, even er wat anders aan lassen zodat andere velgen dan wel passenal met al een hoop moeite voor een matig resultaat is mijn mening. en de kar te zwaar? met hoeveel ga je erop zitten en hoe zwaar zijn jullie? het is altijd de wagen die te zwaar is, zelf hebben we blijkbaar het ideale streefgewicht wat een paard niet hoeft te trekken?
mevisto schreef:Ik zou niet aan opknappen beginnen. En toch nog maar even door sparen. Heb met dit soort wagens al te veel ongelukken zien gebeuren. Wees verstandig.