Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sammyoo schreef:Terwijl ik zat te typen zat ik me dat ook te bedenken
suikermeisje schreef:Van alleen maar sleurwerk in het bos worden ze vaak idd wat stijver.
JoyCiej007 schreef:Soms wordt het zelfs geadviseerd; voor de hogere klassen dressuur moeten ze ook meer kunnen verzamelen, en dus ook meer op de achterhand komen. Juist die achterhand en broekspieren worden mooi meegenomen tijdens het mennen.
suikermeisje schreef:nouvel, ze worden sterker van het bos maar mi niet losser. Vaak is het zwaar sleurwerk. Heb er hier al verschillende aan kapot zien gaan. We konden ook een gratis haflinger krijgen, kapot gewerkt in het bos. Paard was scheef gaan lopen, ookal liep die alleen rechtuit. Dus spieren worden ook stijver. En bij deze mensen heeft pony weer 1x voor gelopen, kan best zijn dat die spierpijn had van het mennen aangezien er dan opeens weer spieren worden geactiveerd waar even niets mee gedaan is.
suikermeisje schreef:nouvel, ze worden sterker van het bos maar mi niet losser. Vaak is het zwaar sleurwerk. Heb er hier al verschillende aan kapot zien gaan. We konden ook een gratis haflinger krijgen, kapot gewerkt in het bos. Paard was scheef gaan lopen, ookal liep die alleen rechtuit. Dus spieren worden ook stijver. En bij deze mensen heeft pony weer 1x voor gelopen, kan best zijn dat die spierpijn had van het mennen aangezien er dan opeens weer spieren worden geactiveerd waar even niets mee gedaan is.
VogeltjeM schreef:Ik heb wel eens gehoord (van Marijke de Jong) dat ze voor dressuur onder het zadel voornamelijk draagkracht moeten hebben in de achterhand en voor het werk voor een wagen voornamelijk stuwkracht, en dat dus wel twee tegengestelde spiergroepen zijn. Maar jullie ervaringen zijn dus anders..