[AR] Dressuur + Vaardigheid 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Dressuur + Vaardigheid 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 23:12

haha...oké...ja eigenlijk rij ik die in Grave gewoon elk jaar,
vind het een fijn terrein en leuke organisatie.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 08:47

Toch maar ingeschreven voor Heesch :j
Heb toch niks gepland voor koninginnedag.

Zal enkelspan B dressuur en enkelspan L vaardigheid worden. Ook eerste keer vaardigheid enkelspan :)) Doe meestal tweespan vaardigheid nu met onderling/hobby 2 keer :P

Had vorige week debuut dressuur, 3e en 2 winst :) Met 1 puntje minder dan 2e plaats, en 2 puntjes minder dan 1e, dus lekker dicht op elkaar ~~}>

Hopen dat meneer in Heesch ook relaxed blijft, het stapgedeelte is het meest lastige haha

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 10:21

Melanie: dan moeten wij tegen elkaar :D . Als we nou afspreken dat jij beide proeven wint, maar ik iig met een wp per proef naar huis ga O:) ?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:24

Haha nou winnen denk ik niet aan, die van mij heb ik mn handen vol aan en hopend dat meneer fatsoenlijk een stukje kan stappen in z'n proef ipv dribbel dribbel :')

Als we nou afspreken beide wp? :')

Vaardigheid, weet eigs niet eens precies hoe 't zit :o is klassiek, of snelheid, waar krijg je punten voor (qua stijl van rijden?) :))

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:26

Heb zo weer vaardigheid, wel hobby want ze waren te laat met insturen voor knhs, maar ach, mogen ze lekker een rondje in tweespan knallen :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 10:28

Vaardigheid ga ik niet doen.... heb nog nooit een poortje van dichtbij gezien, dus ik heb geen idee wat hoe ik dat zou moeten aanpakken.
Maar beiden een wp in de dressuur doe ik het ook voor :j .

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 10:43

Gezellig :D nouja we zullen het zien haha

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 14:12

Bij de vaardigheid gaat het om binnen de tijd en foutloos. Krijg geen punten voor steil.
De barrage gaat pas op tijd voor klassering. Tijd word wel op genomen in het basis parcours (om te kijken of je binnen de tijd ben).

Ik ga morgen in van Ewijcksluis dressuren met Roosje :).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 13:35

Startlijsten van Heesch staan inmiddels online. Na een geweldige Vaardigheid-oefening met andermans paard, heb ik besloten voor de ervaring toch ook voor Vaardigheid in te schrijven met Ster :) .

@Melanie: ik zie jou er alleen bij de Vaardigheid bij staan, klopt dat?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:08

Hmm ik heb afgemelt daarvoor juist al, kwam erachter dat ik ringsteken vd club had -O- ga liever naar heesch maargoed, ik kan niet afmelden, kan k niet maken voor die beste man die het allemaal regelt haha, helaas...

Maar dan maar ff erachteraan mailen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 19:45

Jammer, ik had je span graag eens in het echies willen zien :D .

(Ik ga maar weer eens met mijn playmobil-paardje over de rijring op mijn whiteboard lopen :') .)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:05

:')

Ach komt vast nog wel :D Komen nog meer wedstrijden!
En had mn span niet meegenomen hoor, alleen sylvester :P

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:27

Zijn er nog mensen die zaterdag 05 mei in Hoogland starten? Ik rijd normaal niet zo ver weg, maar wegens gebrek aan wedstrijden dichterbij. Zag op de startlijst nog geen bekende namen staan, dus ben benieuwd of er nog bokkers mee doen.

Ik start 2x enkelspan pony M dressuur, tweespan pony Z vaardigheid
We hebben nog twee pony's mee die worden in tweespan in dressuur en vaardigheid hobbyklasse gestart.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:28

Had graag meegedaan maar heb een sgmw.
Heb er wel vakerdressuur gestart ohz, was een fijne locatie en leuke wedstrijd. :j dus zal mennen ook wel zo zijn!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:42

Haha Tessa, dan moeten wij tegen elkaar in de hobbyklassen tweespan dressuur en vaardigheid... Ik ga het maar eens proberen met Lola en Buckje haha!! Maar durf je wel te wedden dat je voor ons komt. :P
Enkelspan doe ik met Buck en stalgenootje ook.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:18

Leuk dat je mee doet met Lola en Buckje! Ik rijd niet zelf in de hobbyklasse, maar het meisje wat altijd bij mij groomt start met tweespan. Ik start mijn eigen pony's in enkelspan dressuur een tweespan vaardigheid

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:08

MelanieB schreef:
die van mij heb ik mn handen vol aan en hopend dat meneer fatsoenlijk een stukje kan stappen in z'n proef ipv dribbel dribbel :')

Oh... stappen... dat is aan die van mij ook niet besteed. Stappen vindt ze gewoon echt vervelend. Ze kan gerust 30 km achter elkaar draven, maar een stukje ontspannen stappen is lastig. Altijd maar weer proberen aan te draven. We zijn er met de menlessen dus ook nadrukkelijk mee bezig... ontspannen, ontspannen ! :-)

Ik start komende zaterdag in Winterswijk, B enkelspan en L vaardigheid, en ik hoop maar dat ze van mijn spanning niet ook heel gespannen raakt en dan helemaal niet meer wil stappen. :-)
We gaan het zien...!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:49

Blij te lezen dat ik de enigste niet ben ermee haha, dramaaa.
En gister tijdens oefenen dressuur tweespan zat er op mn rechterpony niet eens een drafknop meer op, echt bloed onder mn nagels vandaan halen maarja niks helpt haha, na 3 keer proefje oefenen ging de knop om en ging meneer normaal lopen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:57

Ik heb me voor 13 mei ingeschreven voor Hypolytushoef (of hoe je het ook schrijft) en 20 mei Wijde wormer. Vorige week voor het eerst in 4 maanden gestart in Heiloo. Det helemaal in de stress, tong over het bit, schrikken van van alles.... Maar toch 2 winstpunten gescoord :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:34

Gefeliciteerd!

Ik heb me net ingeschreven voor 12 mei onder de kastanje kootwijkerbroek, lekker dichtbij.
B dressuur enkelspan en word debuut enkelspan vaardigheid klasse L. Ben erg benieuwd.

Zit nog te twijfelen of ik 13e naar culemborg ga voor drs/vdh. Maar moet ik even overleggen hier.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:41

Denk dat iedereen zo zijn zwakke punten heeft. Dressuur blijft een vak apart en moeilijk om het goed te beheersen en dan ook nog op juist dat moment te laten zien.
@ Ipsilonka leuk wij starten 20 mei ook in Wijdewormer
Andere wedstrijden die wij op de planning hebben staaan zijn 18 mei Houten, 3 juni Hoofddorp en 10 juni Wormerveer

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:45

Dressuur opzich is niet zo moeilijk, ohz is de dressuur toch lastiger.
Maarja, zo'n nerveuze hittepit is erg lastig ontspannen te houden in de stap.
Met mn andere pony kan ik heerlijk dressuur rijden, die heeft gewoon 3 goede basisgangen en loopt M1 ohz dus kent al heel wat.
Mijn huidige pony's waarvan de nerveuze geval die ik in enkelspan rijd heeft M dressuur aangespannen gelopen, maar ohz is ie lang niet zover, al doet ie het aardig.

Ach, trainen trainen trainen op dat stappen, het draven en verzameld galloperen zit er allemaal in maarja, heb ik zo weinig aan als ik moet stappen :')
Vooral leuk, halsstrekken met 2 span, de ene strekt braaf, de andere blijft dribbelen en trekt daardoor de een weer mee. :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 07:47

Ik den er over om de 13e in Hippo te starten, maar ben er nog niet helemaal uit. Geld ook voor de 20e in Wijdewormer. Verder heb ik nog niet gekeken.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:59

Hippo is afgelast vanwege te kort deelname

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:03

Hmmm, ik hoorde vanmiddag net dat de inschnrijvingen wat begonnen te lopen. Ik heb me net vanmidddag ook ingeschreven....

Dus dan maar wel naar de Wijdewormer. Moet nog wel even HEEL hard trainen om weer dressuur te starten :o.