[AR] Wel of geen cap met mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wel of geen cap op, met mennen?

Ik men altijd met cap
57 (34%)
Ik men soms met een cap
33 (20%)
Ik men nooit met een cap
74 (45%)

Totaal aantal stemmen: 164

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:35

Thomas5 schreef:
Ohz wordt lastiger want ik draag zo'n ding niet graag, krijg er hoofdpijn van tijdens het rijden van het 'gehobbel'

Dan heb je niet een goed passende cap want deze mag niet knellen of zo zitten dat je er hoofdpijn van krijgt, dus zou zeggen, kijk eens rond, er zijn zo onwijs veel modellen caps, vast en zeker een die je lekker zit.
Ik heb 6 soorten caps, maar maar 2 die echt lekker zitten.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:27

MelanieB schreef:
Thomas5 schreef:
Ohz wordt lastiger want ik draag zo'n ding niet graag, krijg er hoofdpijn van tijdens het rijden van het 'gehobbel'

Dan heb je niet een goed passende cap want deze mag niet knellen of zo zitten dat je er hoofdpijn van krijgt, dus zou zeggen, kijk eens rond, er zijn zo onwijs veel modellen caps, vast en zeker een die je lekker zit.
Ik heb 6 soorten caps, maar maar 2 die echt lekker zitten.

Zou ik inderdaad eens moeten proberen! de maat is goed, maar ik merk dat tijdens het lichtrijden en galopperen ik steeds gehobbel voel op m'n hoofd en dan krijg ik hoofdpijn na een tijdje...

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:49

ik men altijd met cap, alleen tijdens de dressuur nog een hoed.
ohz ook altijd met een cap

Napie

Re: Wel of geen cap met mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 01:54

Sinds ik een hele fijne lichtgewicht endurancecap heb rij ik altijd met. Sowieso reed ik altijd al met een pet op maar dat wou wel eens afwaaien. De cap zit heerlijk en veiligheid is mooi mee genomen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 02:03

Oeps, eerst de poll ingevuld, daarna pas gaan lezen :o Dus verkeerde antwoord gegeven.

Recreatief men ik eigenlijk nooit met cap. Ténzij ik een jonge pony voor de wagen heb, die net is beleerd. Klinkt eigenlijk heel stom, net alsof de brave beleerde pony's nooit ongelukken kunnen veroorzaken.

Ach, rijden ohz. deed ik eerder ook vaak zonder cap.

Uiteraard wel met wedstrijden een cap, maar puur omdat dat verplicht is. Draag in de dressuur nog wel graag een hoedje, vind dat toch wel echt bij het 'plaatje' horen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 02:06

Ik heb nog nooit met cap gemend... Best slecht. Ik zet liever een muts op. Ik ben het ook nooit aangeleerd, van jongs af aan ging ik al zonder cap mee op de kar met de buren, inmiddels zelf mijn oude wedstrijdpony voor de kar maar ook daarmee heb ik nog nooit een cap opgezet.

Onder het zadel ben ik het wel aangeleerd, maar die liet ik ook al een hele poos af (behalve op concours en crosstrainingen). Heb recent een ongelukje gehad op concours waardoor ik door mijn cap mijn neus brak (is er opgedrukt, gewoon met huid en haar naar voren op mijn neus geknald, helemaal een uitsparing voor mijn neus in die cap, dus heb inmiddels een nieuwe) en nu vind ik het heel lastig... aan de ene kant heeft de cap mijn neus gebroken, aan de andere kant is het verder beperkt gebleven tot een hersenschudding.

KripsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 02:51

ik heb het gevoel dat het steeds gewoner wordt om met cap te mennen. Ik men altijd met cap en in het begin werd ik vaak raar aangekeken. Ik weet niet waarom ik geen cap zou dragen...

kim_rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:24

Wij zijn het op de vereniging verplicht, buiten doe ik het eigenlijk nooit.
waarom weet ik niet, maar misschien toch eens overwegen het wel te doen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:25

mistid schreef:
Ik heb nog nooit met cap gemend... Best slecht. Ik zet liever een muts op. Ik ben het ook nooit aangeleerd, van jongs af aan ging ik al zonder cap mee op de kar met de buren, inmiddels zelf mijn oude wedstrijdpony voor de kar maar ook daarmee heb ik nog nooit een cap opgezet.

Onder het zadel ben ik het wel aangeleerd, maar die liet ik ook al een hele poos af (behalve op concours en crosstrainingen). Heb recent een ongelukje gehad op concours waardoor ik door mijn cap mijn neus brak (is er opgedrukt, gewoon met huid en haar naar voren op mijn neus geknald, helemaal een uitsparing voor mijn neus in die cap, dus heb inmiddels een nieuwe) en nu vind ik het heel lastig... aan de ene kant heeft de cap mijn neus gebroken, aan de andere kant is het verder beperkt gebleven tot een hersenschudding.

Is een eventinghelm dan niks? Dan doe je er een cover overheen maar die hebben niet een hard klepje dat je je neus kan breken (ben er ook nog altijd bang voor dat het me overkomt haha)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:06

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:11

Jeetje haha, dat doe je knap!
Was je cap niet te groot dat ie zover door kan slaan? Of echt puur pech :(:)

Maar als je echt zo vol bent gevallen mag je blij zijn dat het idd alleen hersenschudding (en je neus) was.. anders was de klap wel harder aangekomen...

Ik ben met crosstrainen vroeger over de kop geslagen met pony en al, mn cap was niet goed meer en ik was buiten bewustzijn en een zware hersenschudding, als ik die cap niet had gehad weet ik niet meer of ik het nog na het kunnen praten.. En dat omdat m'n pony struikelde.

Dus draag 'm eigs altijd.
Vroeger achterop de menwagen eigs nooit, maar sinds ik zelf men zeker wel. Is een gewoonte geworden, plus mijn cap zit wel lekker. :j

Bij mennen is het vaak zo, het gaat goed, of het gaat gelijk echt goed mis.
En dan zul je net zien dat als ik een keer cap niet op zou doen dat dat zou gebeuren zegmaar :Y)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:20

Pure pech gehad, mijn cap zat altijd goed, niet te los maar knelde ook niet. Mijn huid en haren zijn gewoon inclusief cap verschoven. Ben op mijn hoofd gevallen, op de bovenkant. Nek is dubbelgeklapt. Maarja, jong paard, groot concours, veel te zien. Dan gebeurt zoiets eens. Heb na die val nog een paar keer zonder cap gereden, met muts op, maar heb nu oorwarmers voor onder mn cap want de muts was te lang, dus nu zet ik mn cap eerst weer op.

Kess88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:25

Volgens mij is het tegenwoordig zelfs buiten (met recreatief mennen) ook verplicht met cap op de kar, ook je bijrijders..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:28

Kess88 schreef:
Volgens mij is het tegenwoordig zelfs buiten (met recreatief mennen) ook verplicht met cap op de kar, ook je bijrijders..

En waar staat dat dan? ;)
Is niet verplicht.

Kess88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:52

Zeg ik dat het ergens staat? Volgens mij... betekend dat ik dat dacht maar niet zeker weet

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:53

Kess88 schreef:

Pure onzin van de bovenste plank.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:39

Alleen op wedstrijden of in de menles rijd ik met cap. Voorderest heb ik hem eigenlijk niet op.
Meestal een gewone muts op, zodat ik geen koude oortjes krijg.

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:41

met mennen met de kar heb ik altijd de cap op, ook ohz, maar nu met de slee moet ik bekennen dat ik hem helemaal vergeten was :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 15:43

ik men niet maar ben eenkeer naar een wedstrijd gegaan!
echt heel gaaf!
maar toen we wouden weggaan sloeg een 2 span op hol en viel de
menner+groom eraf. als die man geen cap op had....... :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:18

Voor alle mensen die geen cap op zetten ivm koude oren;

Afbeelding

Of:

Afbeelding
Heb je warme oren, warme neus en warme wangen :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 17:37

langs de weg nooit :n

alleen op wedstrijden waar het moet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:39

Als het koud is, zoals nu, heb ik mijn cap-muts over mijn cap:
Afbeelding
Kan hem ook helemaal voor je gezicht doen, maar dat vind ik zelf vaak zo benauwd, dus onder je kin kan ook.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:10

Ik heb er nooit eentje op. Ook niet als ik zonder zadel mijn paard van stal naar de wei breng.
De laatste keer dat ik hem op had was afgelopen zomer toen ik een echt rondje zonder zadel ging. Voor de rest ligt dat ding ergens op de zolder of ligt hij nou in mijn kast?.
Rijden doe ik toch niet meer.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 22:55

ben een slechte capgebruiker buiten :o
In binnen- en buitenbak bij onze stal is cap dragen verplicht en als ik het dan vergeet komt altijd iemand het wel zeggen, maar met kar naar buiten vergeet ik het steeds...

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 13:32

Erg leuk om alle reacties te lezen. Ik doe zelf nog geen wedstrijden rijden of in een rijbak rijden, maar dit is wel iets om serieus over na te gaan denken. Goed om te lezen dat op clubs en dergelijk het verplicht is gesteld.