[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:46

VanHuisUit schreef:
*\o/* een nieuw topic.... kunnen we weer 500 pagina's volkletsen. Het is toch eigenlijk wel heel erg :x :+
Lanouska wat goed gedaan, erg leuk zo weer die foto's en verhalen!

Het is koud zeg.... ga zo even kijken of ik nog een uitrijdekentje kan scoren want ik had het zelf gisteren aan het eind van de rit echt zoooooo vreselijk koud, weet niet of ik het ooit zo koud heb gehad op een paard (wel op de bok maar niet als ik erop zit) dus kan me voorstellen dat het voor het paard dan ook gewoon best wel koud kan zijn.... ze vond haar warme slobbertje ook wel erg lekker :9

Maar het blijft dus de hele week vriezen ... het is hier zo mooi buiten ...

Trouwens geweldig dat gezicht van jou Bicci toen jouw paardje zo omhoog ging (was toen toch bij Sintels) zo van ja, duh, dat doe je maar ergens anders, relax... :+

Oja, mij zie je ook absoluut niet op een slee rondcrossen, vorig jaar even op de slee gezeten achter een zeer brave Alwyn, maar dat was het dan ook. Ben veel te blij dat mijn benen weer normaal zijn, moet er niet aan denken dat ik door zo'n slee-actie weer helemaal opnieuw kan beginnen zeg... wat niet wegneemt dat ik het er allemaal erg gezellig uit vind zien en denk dat je er veel plezier bij kan hebben :7 Maar het geldt bij mij ook voor schaatsen, doe ik ook niet meer terwijl ik flink wat toertochten heb gedaan....maar das war einmal.

:o dankjewel :D
ik was zoiezo in elk geval niet onder de indruk van zn geneuzel...hihi

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 11:18

Zoooo lanouska...moooooi gedaan weer !! petje af !! de opening ziet er supergoed uit !
Er zitten toch mooie foto's bij van iedereen bij de opening.

Bicci..die Breezer van jou omhoog komen en dan ook nog....maar op 1 achterbeen staan !!! knap van hem zeg !! :j
Melody stond vanmorgen te steigeren op stal....mooi gezicht, maar goed, ze worden vreselijk druk ook al lopen ze de hele dag buiten, hun energie kunnen ze niet echt kwijt met die harde ondergrond.
vhu op zoek naar een uitrijdeken...moet wel lukken denk ik zo.
lanouska...wat fijn dat kai helemaal gezond verklaard is !! super !!
Ergste is dat we idd nu al....1600 pagina's volgeschreven hebben....maar verslaafd neeeeeeee :( .
ik heb niet alle 1600 pagina's meegemaakt dus dat scheelt dan weer....vhu wel ??
wat een heerlijk weer vandaag !! super.
ik ben ben net weer binnen, de stallen schoon, hondjes lekker uitgeraasd.
straks naar de ijsbaan toe..we lopen al ik skibroeken rond...heerlijk warm

Oh ja en Dakota heeft een scheurtje bij een nagel van een achterpoot...heeft gebloed en is lekker rood...lijkt me zeer pijnlijk,..helemaal nu met die sneeuwprut...gelukkig geen zout hier, dus daar heeft ze geen last van.

wie ik vergeten ben..sorry....
Iedereen veel plezier vandaag !!

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 11:28

Lanouska mooie opening. nu snel naar stal de smoelsmid is onderweg

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 11:36

@Biancocoo ik weet niet wie er hier vanaf het begin af aan bij is geweest. Ik niet hoor, zit er 'nog maar' bij vanaf topic dat door Poeltje is geopend (was ergens halverwege het topic daarvoor erbij gekomen). Ik vind het wel verslavend.... :o vooral als manlief in het buitenland zit en ik ongestoord kan rondsurfen :7

Ga zo toch naar stal, maar vind het beetje eng in de auto te stappen....gisteren had ik paar keer het gevoel dat ik niet zoveel te vertellen had is niet prettig..... Denk dat ik met Bente ga wandelen samen met Mischa, blijf ik zelf tenminste beetje warmer.... heb totaal geen zin om die kou in te gaan, had het gisteren gewoon te koud.... :brr:

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:12

@Lanouska: bedankt voor het maken van de mooie opening :j <3 !

Hier geen sneeuw ;( , dus niet sleeën.
Dochterlief wilt voor het eerst gaan schaatsen.
Dit durf ik dus ook niet meer, met mijn knie, maar goed, zal dan met schoenen het ijs op moeten om d'r vast te houden...

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:04

Janouk heeft net in het tuig gelopen in de sneeuw. Dat ging prima. Maar voor de slee vond ze eng als de strengen teveel in de bocht tegen haar benen komen. Paul wil haar niet verpesten, zei hij, dus we mochten niet doorgaan of we moesten iets bedenken dat de aanhechting van de strengen hoger kwam op de slee.
Dan de honden maar ingespannen voor de slee. Mislukte husky's. Ze gingen steeds op mijn schoot zitten op de slee in plaats van lopen :brr: _/-\o_ :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:10

hahaha....janouk,..die zijn ongeschikt als trekhusky's...zie het zo voor me...hahaha..
vhu lekker wandelen....het is ook koud.
vhu ook niet vanaf deel 1 ...... wie dan wel ???? :?

ik heb zoontje een beetje geholpen met schaatsen...maar kreeg koude voeten op het ijs van het lopen, als je schaatsen aan hebt is dat niet zo..,maar met je schoenen of snowboots op het ijs....dat trekt meteen naar je voeten die kou.....brrrr :brr: verder...ben ik nog lekker warm, ik heb een skibroek, die is echt lekker warm.....heerlijk !! lange thermobroek eronder, super.
vanmiddag misschien zelf nog even schaatsen....voel me alleen op een of andere manier niet helemaal fit.. %) dus.....weet het nog niet zeker..maar is voor zoontje zo leuk om wel te gaan.

Ga nu gebakken eitje eten.....en zie dan wel weer verder...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:18

Haha Janouk, zie het voor me !

Jammer zeg Avaluna; geen sneeuw, het is zooooooooo prachtig hier.
De bomen zijn ook wit door de rijp (niet door de sneeuw hoor) en de zon schijnt, echt gaaf.

En ik schaam me diep, is me in geen 10 jaar meer gebeurt maar ik werd iets over half 12 gewekt door Richard, "wordt het niet eens tijd dat je eruit komt" hmmmmm ja laten we dat maar doen ja hihi.

Vriendin komt me zo ophalen om naar de shetjes te gaan en uiteraard gaat camera mee :-)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:35

zo ben ik ook weer even !! Ben net uurtje uit bed. Gister wezen stappen. Was wel gezellig.

Ga zo naar de pony's. Ook fototoestel mee natuurlijk. Joep vind de sneeuw ook geweldig!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:39

Mozeskriebel, internet is er weer een halve dag uit geweest en opeens ligt deel 5 er! *gaat bijlezen*

edit: Lanouska, prachtige OP :D . (Heb even mod-powers gebruikt om Maisie haar naam ff te corrigeren ;) .)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:11

In de mensport van deze maand staat een interview / kijkje achter de schermen bij Mario Luraschi, trainer van filmpaarden voor Nardia, Cyrano, James Bond, Black Beauty, etc.

Ieder paard heeft een eigen pensioenspaarplan.
Van elke opdracht wordt 3% gereserveerd. Als het moment aanbreekt waarop het paard niet meer kan werken, heeft het een spaarpotje om goed verzorgd in alle rust van zijn oude dag te genieten.

Toen ik dat las, dacht ik, dat is toch gaaf als paard; je eigen pensioenplan. _/-\o_ :j zelf bijelkaar gespaard.
:j Die van mij geven voorlopig alleen maar uit, sparen ho maar.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:15

hihi leuk gezien idd janouk maar wel slim van de man toch over nagedacht. ik reageer even zodat ik braaf kan meelezen in het nieuwe topic ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:30

Heb ik haast, druk ik op de verkeerde knop

Lanouska, weer super gedaan. Heel erg bedankt.

Moet weer weg, vertel vanavond over vreemde nacht en dag.

Doei

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:41

<3 <3

Afbeelding

en een sneeuwbal op je kont :)
(stond op rust, vandaar zn maf gevormde achterwerk nu)

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:45

@Bicci: hahaha even de isolatie testen.

@Tine: nou ben ik wel benieuwd wat er bij jullie allemaal aan de hand was.

@Biancao: weer een beetje fit?

@Ingrid: er ligt wel sneeuw hier, hoor, maar niet genoeg, de bomen zijn idd mooi wit.

@Janouk: wij hebben een zweng gemaakt voor aan de slee (balk met karabijnhaken). Hahaha, luie honden :D .

Hier wezen schaatsen met dochterlief, nou ja, dochter dan, ik met m'n schoenen, durf niet meer zo goed met mijn knie :o .
Was prachtig hier, lekker veel zon.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:11

avaluna lekker geschaatst en gegleden..
Zie stippelfoto's !! zoooo leuk <3 ik ben dol op rijst met krentenpaarden !!
Tine...bizarre nacht...ik ben benieuwd.

Fit...neee...wel even op de schaats gestaan, zoontje heeft hetnara zijn zin gehad !
verder werkt mijn lijf even niet mee momenteel.
straks maar een heet bad nemen ofzo.... :7

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:13

@Tine ... hoop geen vervelende zaken?
@Janouk kan ik me goed voorstellen van jouw man, onze Snuit vindt een sleetje en ook een sleepje ook doodeng :? wat goed zeg van dat pensioenplan voor die paarden +:)+
@Bicci wat een grappige foto's :)
@Biancocoo ai...dat bloedt inderdaad enorm... onze vorige hond had dat ook wel eens ik heb toen van de DA een soort plakmiddeltje gekregen wat ik er op kon doen... geen idee meer hoe dat heet, sorry :o

Hier hele mooie en fijne middag gehad.... komt misschien nog topicje aan stalgenootje heeft zulke mooie foto's gemaakt van mijn ongelovelijk knappe en dappere meisje. We zijn 4x een sneeuwschuiver/strooiauto tegengekomen met onze buitenrit...en ze sloeg niet eens echt in de stress 8-)

Hier is ze zelf nog aan het sneeuwschuiven...
Afbeelding lekkertje is het toch he <3

En hier lijkt ze wel een ezeltje :+
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:21

heb nog wel paar, maar vond die 2 zo lief...

ijsjes-neus
Afbeelding

kijken wat "papa" daar heeft :+
Afbeelding

:brr: kouwt hor, die snieuw, mn smoellie vervrommelt ervan
Afbeelding

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:51

Zo zo, wat gaan jullie weer ontzettend snel zeg.
Ik lees wel mee, maar heb zelf weinig te melden, vandaar dat ik niet reageer.

Ben rustig aan het verder trainen, en na een dipje gaat het nu weer beter. Ben meer aan het lange teugelen, heb 2 keer les gehad bij Ton Duivenvoorden, waardoor hij aan de lange teugel veel soepeler wordt en dit merk ik voor de wagen ook. Erg prettig. Mijn Instructeur was helemaal enthousiast, toen ie merkte dat Oot ineens veel beter liep.
Ik zou eigenlijk 10 februari clubkampioenschappen hebben, maar ja, tis koud en de oude heren bij mij op de menclub mennen dan niet, dus is het uitgesteld tot 24 februari.
Onze stalhouder houdt de bak gelukkig los, dus ondanks dat het soms erg koud is kunnen we toch door trainen.

@nouvel, ging jij nou binnenkort nog een lange teugeldag organiseren? want dan houdt ik me aanbevolen.

Ik zal proberen hier weer wat meer te posten.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:06

Janouk, grappig gevonden zo'n pensioenpot. Maar dan moet je je paarden eerst nog vertellen dat ze wat op moeten brengen !

Cyclo is er ook weer even :wave: (Gompie doet het nog hoor ! ik spuit om de week zelf prednison)

Benieuwd wat voor dag en nacht Tine heeft gehad, ik hoop geen gekke dingen....

Bicci d'r paard heeft sneeuwbal op z'n kont :-)

Avaluna met dochter naar schaatsen geweest. Heerlijk weer was het he !!

Biancacoo; lijf werkt niet mee door de temperatuur ? Is hier namelijk wel zo; hoe kouder, hoe stijver en pijnlijker ik ben

VHU; jouw 'ezelfoto'tje' vind ik juist heel lief !!

Ik heb een hele leuke middag gehad met vriendin bij de shetjes :j
De shet die nogal bangig is en de boel allemaal niet zo vertrouwd was erg aanhankelijk vandaag dus wat gewonnen, super !
Verder lekker op een krukje in het land gezeten in de sneeuw met een heerlijk zonnetje, het was -5 maar gewoon niet koud, super !
Ook nog foto's gemaakt, zal zo wat plaatsen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:23

Even ego post, te moe om een samenvatting te maken.
Was vanochtend om 8 uur op stal het was toen nog -19!!! Het snot in mijn neus bevroor. En we hadden nergens op stal meer water, alles bevroren. Gelukkig een grote verwarmingsbrander, dus die aangezet om de boel te ontdooien. Daarna wat sneeuw geschoven, stalletje gemest en Gwin met heel heel heel veel kuil buiten gezet. Ze wilde heel graag naar buiten.
Toen moest ik door naar KNHS centrum voor jurybijscholing van de FNRS. Gelukkig had ik mijn skipak aan, want het was de hele dag in de binnenbak op de tribunes en het was daar absoluut NIET warm. Om half vier weer naar stal. Er was een wedstrijd op de vereniging maar daar was het zo rustig dat ik wel mocht rijden in de inrijdbak. Dus door naar stal, paarden binnen gezet (alleen Gwin en de friezen stonden buiten) en snel zadelen. Even beetje gereden en daarna paarden gevoerd en water ontdooid. Nu staat de lasagne in de oven en ik heb overal spierpijn want ben sinds gisteren verkouden aan het worden, blegh. Straks een warm bad!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:55

jep ingrid...door de kou een zeer lijf, maar ook door stress en spanningen.. wat leuk dat je een fijne dag bij je verzorgshetjes bent geweest ! het was ook heerlijk weer ! knap dat je toch zelf prednison bij Gompie durft te spuiten.
VHU super foto's !!! Bente lekker aan het sneeuwsnuiven !! super <3 is dat je nieuwe zadel ??? is in ieder geval mooi en ligt mooi recht :j .
En dan die breezie....euh...vervormde sneeuwneus..mooie stippie foto's <3
Bettepet...aan het langeteugelen...super als je daar profijt van hebt voor de wagen !!
frensie lekker gereden.
leuk zo'n jurybijscholing.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:25

Hier de shetjes vanmiddag:

Eerst een heeeeele stoute Coco :-) "ik ben jong en hengst dus dit is leeeuuukkk" :-) Diddle pesten

Afbeelding

Lieve Coco:

Afbeelding

Afbeelding

Brutale Scar:

Afbeelding

Afbeelding

En vader overste Diddie :-)

Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:26