[AR] SGMW 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GaitMonster

Re: SGMW 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:36

Fijn :) Meevaller dat hij er dit jaar er nog is. Eerdaags maar eens bekijken wat onze planning gaat worden.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:37

Ja, als we Cindy ook niet hadden... :Y)

Nijbro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 15:01

op hoefnet staat nu de kalender voor 2012 YEsYEs

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 15:30

hier is de lijst op dit moment compleet zie dat oldenzaal er helemaal niet tussen staat?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:08

@ shelltje die miste ik ook ja ik heb de kalender redelijk uitgeplozen en doorgestuurd naar de koetsier die mag het defenitieve oordeel er over vellen weet dus nog niet waar we naar toe gaan

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:22

Ik wil ooook!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:45

Ik denk dat ik wacht met inschrijven totdat ik denk dat mijn pony's er klaar voor zijn.
Op enkelspan hebben ze beide al wel laten zien dat ze wat kunnen. Nu moeten ze het nog even met elkaar doen...
Beide hebben hun tekortkomingen en ze moeten even leren hoe ze elkaar aan kunnen vullen.
Daarom ben ik vanuit de basis aan het opbouwen. Ze hebben snel last van spanning. Heel vervelend dat het zulke spiegels zijn ;)
Om dit weg te krijgen moet je vertrouwen kweken. En dat is waar ik nu mee bezig ben...

Sorry JoyCiej007, ik gebruik geen zweep. 8)7

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 12:52

Borco schreef:
hafjelinger schreef:
Wij hebben ook weer ingeschreven.

31 maart/1 april Heukelom
12-13 mei Uden
2-3 juni Tilburg
16-17 juni Schijndel
30 jun-1 jul Heijenrath
11-12 aug Ysselsteyn
..... sept(?) Geldrop

Datums komen van http://www.districtzuidmennen.nl

Dan gaan wij elkaar ook weer tegenkomen. We hebben alleen Beesd ingeschreven ipv Ysselsteyn.
Ga je nog klasse 1 starten of ga je al voor klasse 2... geef ons ook maar eens een kans!

:o
Ik ga sowieso Heukelom klasse 1 starten, want ik moet nog 1 wp. Verder zien we wel, kijken hoe het gaat.

Maar als wij jullie er een plezier mee doen, rijden we nog wel een jaartje klasse 1 hoor :D

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:44

ik was even op de site van Heijenrath aan het kijken, en toen las ik dit, weet iemand welke data klopt?
stuur zowiezo een mail naar ze toe

quote van de site:
De Samengestelde Menwedstrijd 2012, voor de klassen 4,3, 2 en 1 staat gepland op 14 en 15 juli 2012.

Het secretariaat is gelijk aan dat van vorig jaar:

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:51

BlackDevils schreef:
Ik denk dat ik wacht met inschrijven totdat ik denk dat mijn pony's er klaar voor zijn.
Op enkelspan hebben ze beide al wel laten zien dat ze wat kunnen. Nu moeten ze het nog even met elkaar doen...
Beide hebben hun tekortkomingen en ze moeten even leren hoe ze elkaar aan kunnen vullen.
Daarom ben ik vanuit de basis aan het opbouwen. Ze hebben snel last van spanning. Heel vervelend dat het zulke spiegels zijn ;)
Om dit weg te krijgen moet je vertrouwen kweken. En dat is waar ik nu mee bezig ben...

Sorry JoyCiej007, ik gebruik geen zweep. 8)7

ziet er relaxed uit, doe jij altijd zulk werk met je jonge pony's?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:24

kiss schreef:
ik was even op de site van Heijenrath aan het kijken, en toen las ik dit, weet iemand welke data klopt?

quote van de site:
De Samengestelde Menwedstrijd 2012, voor de klassen 4,3, 2 en 1 staat gepland op 14 en 15 juli 2012.

Nee, Heijenrath is 30 jun - 1 jul. Heijenrath is namelijk altijd gelijk in het weekend wanneer mijn zomervakantie begint. Wij dachten ook eerste 14 en 15 jul maar dat is dus veranderd.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:06

hafjelinger schreef:
kiss schreef:

quote van de site:

Nee, Heijenrath is 30 jun - 1 jul. Heijenrath is namelijk altijd gelijk in het weekend wanneer mijn zomervakantie begint. Wij dachten ook eerste 14 en 15 jul maar dat is dus veranderd.

Maar deze is dus alleen voor met startkaart? Dus geen recreatie?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:07

Recreatie is lekker met je paard de bossen in :D :D Hobby of impuls is wel een officiele rubriek

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:19

Oke maar zo staat het wel op het NLA.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:32

Alleen in het zuiden noemen ze het zo, volgens knhs regels mag dat dus niet......

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:19

hafjelinger schreef:
kiss schreef:

quote van de site:

ok ik heb ze al een mail gestuurd, maar nog geen antwoord gehad, ben benieuwd of de site dan ook wel aangepast wordt.
ik had inderdaad 30 juni op mijn agenda gezet, dus dan hoef ik niets meer aan te passen.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 13:26

mits we de boel weer op tijd in conditie krijgen :j (zowel bij mezelf als bij de pony's)
gaan we hier rijden:

19-20mei ugchelen
16-17 juni schijndel
7-8 juli varsseveld
25-26 aug geldrop
kans is erg klein, maar wie weet: 7-8 sept maasdijk
22-23 sept aalten

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:16

kiss schreef:
ziet er relaxed uit, doe jij altijd zulk werk met je jonge pony's?
Op de wedstrijden zijn ze wel iets anders. Daarom train ik eigenlijk alleen op rust.
Jonge pony's zijn het niet, de linker heeft al een heel aantal wedstrijden op zijn naam staan. De rechter heeft minder wedstrijden gelopen. Beide op enkelspan. Om er een span van te maken beginnen we weer even bij nul.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:22

@blackdevils ik vind het wel goed dat je dat doet, ik heb je vaak genoeg zien rijden, en ze zijn inderdaad erg voorwaarts dan is het alleen maar super dat je er ook rust ik kan brengen.
maar ik neem aan dat je toch wel gaat starten dan?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:39

Natuurlijk is starten het doel. Maar in de weg er naar toe wil ik niet gebonden zitten aan inschrijvingen.
Wanneer ik ergens in schrijf dan wil ik mij daar (onder voorbehoud van overmacht) ook aan houden.
In de bijna 20 jaar dat ik nu rij heb ik geloof ik bij 2 of 3 wedstrijden verstek moeten laten gaan.
Hele volksstammen geven zich nu op voor de wedstrijden. Als je bepaalde wedstrijden mee wilt doen dan moet dat ook anders kom je er niet meer tussen.
Bij ons op de wedstrijd (Hengelo Gld.) hebben we te maken met 40 % afmeldingen. Nu hebben we de luxepositie dat ondanks dat de wedstrijd nog ruim gevuld is maar er zijn ook organisaties waarbij het percentage nog veel hoger ligt.
Het ligt aan de mentaliteit van de rijders en de KNHS mag wat mij betreft hier best een zwarte lijst van opstellen. Wanneer de inschrijvingen centraal gedaan moeten worden zal dit heel eenvoudig zijn na te leven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:55

BD soms komen er echt onverwachte dingen tussen , zie waarom wij Hengelo helaas hebben moeten afmelden afgelopen jaar, wij hebben al in juni gemeld dat het wrs niet door kon gaan voor ons..
Ze zijn bezig met zwarte liijst , maar dan moeten de jury;leden en ta's er wel melding van maken..
het erste is wanneer je iemand ziet die bij jou op de startlijst staat, zich niet afmeldt en je ziet bij uitslagen van andere wedstrijd dat hij/zij daar heeft gereden....

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:08

Dan hoor je toch bij de 40%! Nu weet ik bij jullie de reden niet maar wanneer je vroeg in schrijft neem je ook een veel groter risico. Overmacht is bij mij als een paard kreupel is of je zelf dusdanig niet in staat bent om te rijden. In alle andere gevallen zul je m.i. als rijder toch een oplossing moeten zoeken.
En inderdaad zie je in de uitslagen op andere wedstrijden rijders wel staan die ook bij jou aangemeld hadden.
Ik denk dat de wedstrijdsecretariaten er weinig moeite mee zullen hebben om aan te geven welke afmeldingen discutabel waren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:15

Jullie secretaresse zei zelf dat ze er geen probleem mee had, ik vertelde het vroeg genoeg en de reden dat studie belangrijker is dan een wedstrijd snapte ze helemaal, wie is een ander dan (om wanneer het met het secretariaat is opgelost) om er wat van te zeggen.....
Op de wedstrijd zelf niet op komen dagen of de dag ervoor afzeggen is toch iets heel anders, als je in januari inschrijft weet je niet wat er in oktober gebeurd, je kunt wel dood en begraven zijn in die tijd

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:23

Natuurlijk is de reden aannemelijk. Dat kun je zelfs maken als je op een andere wedstrijd in het zelfde weekend start.
Onze wedstrijdsecretaresse heeft ook (naar buiten toe) aangegeven dat het percentage uiteindelijk toch wel heel erg hoog ligt. En dat is niet om met een wijzende vinger richting personen te wijzen maar wel naar ons als menners.
Wanneer je niet met grote zekerheid zeggen kunt dat je aan de start zult verschijnen moet je je gewoon niet opgeven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:38

Dat is dus bs want als je in januari opgeeft weet jij iet wat er in oktober gebeurt tenzij je een saai en levenloos bestaan leidt waarin je dat wel kunt weten, geef je echter een paar maand tevoren aan dat je door omstandigheden niet kunt starten is dat netjes en helder genoeg,,,
Kom op zeg we zijn mensen en je weet gewoon niet wat je over een half jaar aan de hand hebt