[AR] Warme kleding op de menwagen ??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:01

Ik doe een ski-onderbroek aan en een thermisch onderlijfje, daar gewoon een spijkerbroek over en van boven ook verschillende laagjes.
Voor als het echt koud wordt, heb ik ook nog een goedkope skibroek die ik over mijn spijkerbroek kan aandoen.
Ik heb ook dikke wintersokken aan en water- en winddichte wandelschoenen. Dan heb ik ook nog handschoenen aan (niet mijn men-handschoenen, die zijn te koud, maar paardrijhandschoenen voor in de winter)

Ik heb ook nog warmtezalf als alternatief, maar die heb ik nog niet moeten gebruiken.

Lacuna

Re: Warme kleding op de menwagen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:51

een druppeltje gemberolie en een druppeltje rozemarijnolie op 10ml jojoba of amandelolie doen, en daar je voeten mee insmeren voor je er lekkere geitenwollen sokken over aantrekt. Werkt bij mij erg goed.

En wat ik nog niet heb gelezen hier is een water- en winddicht menschort. Ik trek meestal een thermolegging met daaroverheen mn rijbroek aan, dan voor mn onderbenen chaps, warme schoenen aan mn voeten en die geitenwollen sokken, en dan over de rest van mn benen een waterdichte, fleece gevoerde menschort.

Groetjes, Lacuna

sommodore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:24

Inderdaad lekker een skibroek over je spijkerbroek en thermolegging. Als handschoenen heb ik HH fleecehandcchoenen met een lange boord eraan die goed onder je jas blijven zitten. En een lekker wakker paard voor de kar scheelt ook, dan ben je zo lekker met je paard bezig dat je gewoon warm thuiskomt. (ik ben echt een koukleum, maar een rondje met de tuigers en ik ben opgewarmd.)

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:28

Ik heb me nog niet heel warm aan hoeven kleden voor de ritten op de kar, maar verwacht wel aankomende kouwigheden.
Zoals ik laatst gereden heb: Thermo-outdoor laarzen (Ariat grasmere, echt heel fijn!) met gewone sokken, gewone spijkerbroek, daarover waterdicht wolgevoerd menschort, tshirt, flanellen overhemd (bij Zeeman heel goedkoop en een lekkere extra laag), vest, regenjas. Toen mende ik gewoon met mn katoenen handschoentjes, maar heb laatst suede/fleece harrys horse handschoenen gekocht (schijnen ook nog waterdicht te zijn, maar daar heb ik niet zo veel vertrouwen in), dus die ga ik de volgende keer uitproberen (want nou had ik echt wel dode handen bij thuiskomst, kon haast niet eens meer uitspannen en aftuigen.
Ohja en had ook leren cowboyhoed op nog :). Maar dat zal wel een muts worden t.z.t.

Heb vorig jaar een paar onderhandschoenen van de Beversport gehaald, maar die bevielen niet. Misschien dat die onder leren menhandschoenen wel werken, maar onder mijn gewone katoenen handschoentjes waaide het er gewoon doorheen (ondanks dat ze winddicht waren die onderhandschoentjes) en had ik alsnog hele koude handen.

Tinus1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:30

Ik doe als eerste een sportbh aan, klikt gek maat ik heb het gevoel dat ie warmer is en een boxershort, hierna een themo shirt en broek, hieroverheen een softshell paardrijbroek met fleece gevoerd en een coltrui, hierover heen een fleece vest en een dikke winterjas. Dikke thermo sokken en mijn berg schoenen, ik heb ook speciale softshell thermo handschoenen en hieroverheen nog mijn leren menhandschoenen.
Een muts een sjaal en hahaha dan zie ik er uit als een michellan popje maar ik heb het niet koud!!! je moet alleen niet plassen onderweg want je bent wel ff bezig! :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 23:27

Haha, eigenlijk zouden we dit topic moeten uitbreiden met foto's want volgens mij ziet het er best komisch uit zo allemaal dik ingepakt op de wagen :D

Wel bedankt allemaal voor de tips.
Ik ga er zeker enkelen van gebruiken en hoop het dan ook lekker warm te hebben op de wagen van de winter.

marjanvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:13

Er bestaan tegenwoordig ook termo overalls een heel pak en erg lekker warm.
daaronder doe ik gewoon mij spijkerbroek en een hemd en fleece trui.
Verder heb ik handenwarmers van hansaplast ideaal en ski sokken met outdoorlaarzen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:57

Ik heb jaar geleden bij de Bristol een skibroek in de aanbieding gekocht. Werkt perfect. Verder rij ik altijd met menschort, dat houdt veel wind tegen. (heb zo'n skai geval, ideaal). Thermo hemd, tshirt, trui en soms 2 jassen. En heb thermo handschoenen bij skiwinkel gekocht. Die doe ik in mijn leren handschoenen, werkt ook goed. Sjaal vind ik persoonlijk niet fijn zitten met mijn cap, kan ik mijn hoofd nauwelijks meer draaien.

En foto's hahah, ziet er inderdaad wel stevig uit. Maar goed, beter dan koud zitten. :brr:

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:01

ik kocht vroeger een gewatteerde overall , ik dacht bij de welkoop, heerlijk. en ze waren niet zo duur geloof ik. Of ze ze nog hebben weet ik niet, tis al wat jaren terug ( en ik was toen ook vrij zwaar maar de mannenmodellen gaan aardig ver)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:06

Mijn vriend doet aan mennen bij Onder de Kastanje lest hij.
Hij zweert bij de warmte stickers voor de handen en voeten.
Komt tenminste niet meer bevroren van de bok en houd de lol er ook in, erg belangrijk :j

Tinus1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:15

marjanvr schreef:
Er bestaan tegenwoordig ook termo overalls een heel pak en erg lekker warm.
daaronder doe ik gewoon mij spijkerbroek en een hemd en fleece trui.
Verder heb ik handenwarmers van hansaplast ideaal en ski sokken met outdoorlaarzen.

Waar heb jij zo thermo overall gekocht? en die handenwarmers van hansaplast?

marjanvr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:27

handewarmers kan je bij de apotheek en bij de drogist kopen/bestellen.
De overall heb ik via het internet gekocht ga even zoeken of ik nog kan vinden waar

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:52

Nouvel schreef:
Ik heb zo'n thermobroek voor over je rijbroek met ritsen aan de zijkant, die doe ik altijd aan over mijn spijkerbroek in de winter op de wagen.

Verder dik fleece vest, meestal 2 jassen, sjaal, gevoerde handschoenen, dikkere schoenen of laarzen met een paar kousen en een paar sokken over elkaar heen...

Hoe lang ben jij wel niet bezig met aan en uitkleden? :D

Die thermo shirts bij de action zijn echt top. en kosten iets van 4 euro.
Ik heb ze elke dag aan en ze voeren het zweet echt van je lijf af, je krijgt het soms ff koud maar daarna ook heel snel weer warm.
Daaroverheen een hoodie of een fleece trui en dan mijn mountain horse jas Grace. Super jas, wind en waterdicht.
Skisokken en de paddock schoenen van wederom mountain horse.

Vandaag nog gemend in mijn spijker broek maar voorheen had ik daar gewoon een skibroek overheen.
Tegenwoordig heb je ook softshell skibroeken, zijn wat dunner en dus prettiger om in te lopen. En ik denk als je daar de thermo legging van de action onder doet dat je het niet koud krijgt. Daar ga ik dus nog even achteraan.

Voor het hoofd heb ik mijn cowboy wax hoed, lekker warm. Maar heb thuis ook nog van die bontmutsen, maar met de hoed kan ik gewoon goed om mij heen kijken.
Handschoentjes bij de dekamarkt gescoord. Meer omdat ik mijn vingers hier makkelijk in kon bewegen voor bv halsters vastmaken als de paard s'ochtend naar buiten gaan. Echter blijken deze dingen onwijs warm en winddicht en dat voor maar 1 euro :P

Na thuis komst paard op stal zetten, snel de kar naar binnen en dan opwarmen in de kantine. {:) {:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:56

Cowgirl schreef:
Na thuis komst paard op stal zetten, snel de kar naar binnen en dan opwarmen in de kantine. {:) {:)

Huh???? Dat hoeft dan toch niet meer? Je bent toch warm gebleven?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:58

Voor zo'n overall moet je eens kijken in een shop voor ijslanders. Zij verkopen wel rij overalls ( op ijsland is het immers ijskoud).
Ze zijn alleen wel aan de prijs.

Verder zou je eens op http://www.trotplaza.nl kunnen kijken. Is een shop voor mensen in de drafsport. En laten deze mensen het gehele jaar door trainen. Zal vast ook wel goede winterkleding te koop zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:59

tine10 schreef:
Cowgirl schreef:

Huh???? Dat hoeft dan toch niet meer? Je bent toch warm gebleven?

Oh ja..... :Z 8)7

Nou ja als je dan toch nog koud geworden bent....snel naar de kantine :brr: :brr:

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 09:40

Ik kan altijd moeilijk met handschoenen werken en optuigen doe ik dus zonder bijvoorbeeld, maar ook de wagen pakken. Van dat metaal krijg ik al koude vingers, dan nog tuigen dus, en ik stap vaak al op met veel te koude handen.
Denk dat ik toch maar eens naar dunne handschoenen ga kijken ook voor dit eerste 'werk'; zal al veel schelen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:02

Isapaardje, ik heb hele fijne handschoenen waar ik ook prima mee op en af kan tuigen, dit zijn menhandschoenen. dus kun je gewoon aanhouden. Tuurlijk is het fijner om zonder handschoenen op en af te tuigen, maar met deze gaat t prima.

Ze verkopen ze bij Letty, http://www.letty.nl/mensport/menhandsch ... ndschoenen

Het zijn deze, ook best fijn, ik krijg er iig geen kouwe handen in!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 14:01

Alle gewone sportzaken gehad, maar daar kenden ze geen open te ritsen thermobroeken.
Dus toch maar naar de ruitersport zaak.

Ze hadden nog maar 2 grote maten hangen ... beiden gekocht, want ze zaten allebei lekker.
Eentje voor werkbroek (was maar 25 euro, kon hem niet laten hangen al was hij smerig kleur bruin).
Andere voor 'het net' (op de wagen) (grijs/zwarte van BR). .
Maar toen raadde de verkoopster mij een rij-skioverall aan (ook open te ritsen over gehele lengte).
Jee, lekker zeg ... besloot die ook nog maar mee te nemen :+
Oh ja en nog een paar leren gevoerde fijne handschoenen.
Handwarmers (met kooltjes) voor opwarmen achteraf, staan in bestelling.

Voetjes moeten het met warmtezalf, bergschoenen/thermolaarzen en dikke sokken gaan doen, want mijn te besteden budget was op hahahaha.

Djimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 14:11

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:29

Tja, wat voor kleding zoek je, ik heb lange betaalbare jassen en waxjassen, maar ook lekker mutsen op mn site (onderschrift).
Het moet wel je ´ding´ zijn, maar behaaglijk is het wel!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:59

Jeetje mina die overal bij Letty's design zal vast wel prettig zijn maar.... daar koop je heel wat hempjes en thermodingen voor {:)

Was vandaag toch bij een sportwinkel en heb daar dus setje hardloop-thermo-handschoenen (voor onder mijn gewone handschoenen) en nieuw thermo-mutsje voor onder cap gekocht (was aanbiedig 14.95 van Asics). Ga 't morgen even testen {:)

We worden zooooo charmant :x

yenthle1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 00:13

Thermo legging, handschoenen en warme sokken

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 20:50

Ik heb zo'n menoverall bij de ruitersportzaak voor 149 euro gekocht. Weet het merk niet overigens, zit ingepakt als kerstkado .. kan dus even niet spieken.
Maar wel lijkend op die van Letty in ieder geval.

Vandaag had ik hem eigenlijk wel goed kunnen gebruiken :+
In de ochtend werden we door hagelbui 'overvallen' op de menwagen.
Dan wordt het toch koud met natte bovenbenen (want thermo-ondergoed en spijkerbroek waren niet waterdicht) ... nog even wachten tot kerst, dan zit ik lekker in gepakt op de foto en zal ik zeker een foto plaatsen van hoe warmpje ik er dan bij zit :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:42

Ik heb vandaag weer heerlijk in mijn thermo broek gereden. Vriend op de fiets naast de wagen en die had het koud. Ik op de wagen niet :).