[AR] is er vraag naar mini/shetlanderwagentjes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:35

wat vind jij giganties duur,denk dat hij ze voor dat geld echt niet goedkoper kan maken,of het word onveilig of te zwaar.als je het te duur vind kun je beter naar polen rijden en daar naar een koetsen bouwer gaan dan zal het wel goedkoper zijn,dan dat je hier bij een koetsen winkel koopt die poolse wagens verkoopt
Yvanka_ schreef:
Voor mijn mini van 80 cm ben ik opzoek naar een lichtgewicht wagentje met 4 wielen. Maar dan echt lichtgewicht. Ook bijna nergens te vinden om gigantisch duur. Dus ik denk dat er zeker wel vraag naar is.

DeandyBoy

Re: is er vraag naar mini/shetlanderwagentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:38

ik heb op hedel het adres gekregen van een man die hele leuke wagentjes maakt voor 500euro nieuw.
kun je je eigen bekleding / kar kleur kiezen etc.

hij had 1 kar bij en dat zag er erg leuk uit....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:41

heeft hij een website
DeandyBoy schreef:
ik heb op hedel het adres gekregen van een man die hele leuke wagentjes maakt voor 500euro nieuw.
kun je je eigen bekleding / kar kleur kiezen etc.

hij had 1 kar bij en dat zag er erg leuk uit....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:39

500 euro is niet duur...hoe is dan de kwaliteit, en hoe zien ze eruit ??
heb je een foto ?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:40

Biancacoo schreef:
500 euro is niet duur...hoe is dan de kwaliteit, en hoe zien ze eruit ??
heb je een foto ?

daar ben ik ook wel benieuwd naar 500,- is niet veel als het een degelijk wagentje is

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:14

Yvanka_ schreef:
Voor mijn mini van 80 cm ben ik opzoek naar een lichtgewicht wagentje met 4 wielen. Maar dan echt lichtgewicht. Ook bijna nergens te vinden om gigantisch duur. Dus ik denk dat er zeker wel vraag naar is.

Mijn vraag is dan inderdaad dus; waarom zou je dat uberhaupt wíllen? 80 cm. is wel érg mini, soms moet je dan dus gewoon kunnen accepteren dat je daar niet alles maar mee kan. Net als dat je er zelf bijv. niet op kan rijden. Neem een lichte sulky, en klaar is kees.
Voor de passagiers hoef je het niet te doen, dat kán qua gewicht gewoon niet met zo'n kleintje.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:57

Idd, 80cm is echt wel erg klein en 4wieler is vaak dan vrij zwaar (kijk naar die rotte kruiwagenbandjes, verder zijn kleine 4wielige goede kwaliteit toch moeilijk te vinden en koop je dan niet zo ff misschien).
Als ik enkelspan met mijn mini's gaat de sulky erachter (als ik het geld heb komt er een hca eenzitter, vind die echt onwijs mooi), en tweespan een vierwieler. :j

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:04

Vind dit toch helemaal geen gekke wagentjes en zijn wel lekker licht.
Je hebt meerdere opties erbij

Deze met kruiwagenwielen en niet geveert
Afbeelding

En de zelfde maar dan geveert en spaakwielen eronder.
Afbeelding
Heb zelf een shet van 90 cm die nog beleerd moet worden, krijg een sulky (wat die gaat wegen weet ik niet is nog in de maak) maar wat vinden jullie het max gewicht voor een shet van 90 cm
Wat verstaan jullie namelijk onder mini? Ik versta toch wel shets van 80 of kleiner onder mini ........of is de mijne ook nog mini?!?!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:11

Ik heb ooit het bovenstaande wagentje te leen gehad omdat mijn nieuwe wagen toen nog niet klaar was en dat is de enigste wagen waarmee ik ooit ben om gegaan. En dat terwijl ik stapte, pony deed niks geks ik moest alleen aan een kant met mijn wielen over een heuveltje en doordat de wagen zo smal is en in verhouding tot de breedte redelijk hoog klapte de wagen in een keer om.
Ik zou ook niet weten wat je er mee zou kunnen doen behalve een ritje over vlakke asfalt wegen, een dressuurproef tot L niveau zou misschien nog kunnen, maar ik zou er niet mee durven galoperen, laat staan een vaardigheidsparcours.

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:28

Romy_tessa schreef:
Ik heb ooit het bovenstaande wagentje te leen gehad omdat mijn nieuwe wagen toen nog niet klaar was en dat is de enigste wagen waarmee ik ooit ben om gegaan. En dat terwijl ik stapte, pony deed niks geks ik moest alleen aan een kant met mijn wielen over een heuveltje en doordat de wagen zo smal is en in verhouding tot de breedte redelijk hoog klapte de wagen in een keer om.
Ik zou ook niet weten wat je er mee zou kunnen doen behalve een ritje over vlakke asfalt wegen, een dressuurproef tot L niveau zou misschien nog kunnen, maar ik zou er niet mee durven galoperen, laat staan een vaardigheidsparcours.

Ohh echt....
Ik zelf ga ook niet de wedstrijd in en zal alleen of in de bak of buiten rijden maar ja daar kom je natuurlijk ook wel eens hobbels tegen en wil je natuurlijk niet omgaan....
Was die van jou met vering of niet?? Zal daar misschien verschil in kunnen zitten??

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:33

tinkersjakie schreef:
En de zelfde maar dan geveert en spaakwielen eronder.
Afbeelding

Weet je ook hoeveel deze ongeveer kost?

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:36

Nee sorry daar ben ik nog niet achter. Ben net deze avond op zoek naar licht gewicht wagentjes en kwam dit tegen. Moet nog even verder zoeken.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:40

Ik ben al zo lang op zoek naar een betaalbaar wagentje voor mijn shetlander :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:53

Die met kruiwagenbandjes is niks, bovendien trekken kruiwagenbanden zwaarder ivm kleiner. Zijn niet zulke geweldige wagentjes die..

Ik ben wel benieuwd dan Beauisvancie, omdat je al zo lang opzoek bent, wat is je max dan en wat zoek je?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:26

ha. die wagentjes, die ken ik....die kiepen idd bij niets al om...dooodeng !!!
zien er misschien leuk uit, maar is echt niet stabiel...helaas...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:14

misschien moet de man die deze bouwd ze dan breder maken en minder hoog zodat het goed in verhouding is.misschien handig dat te overleggen,voor de mensen die zo'n wagentje willen kopen.ik zelf vind het niks,dan kocht ik liever een sulky

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:36

Zeker, kleine maar vooral lichte wagentjes, met zeker grote banden!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:19

Ik heb sinds 2 weken zo een wagentje gekocht, uit nood, mijn concourswagen had ik verkocht en wilde de sulky cavalettie bestellen, helaas nergens leverbaar.
Ik heb dus bovenstaand wagentje 2e hands overgenomen.
Het is idd wel een heel erg smal wagentje maar het weegt echt geen drol, mijn dochtertje van 4 jaar loopt er mee door de wei heen, ik vind het wagentje absoluut niet hoog.
Ik ben nog met de man van deze wagentjes aan het uitzoeken of ik er ipv de kruiwagen wielen andere wielen onder kan zetten.
Ik weet niet of ik dit wagentje ga houden, mijn hart zegt toch een 2 wieler.....dus zodra die weer leverbaar zijn.........denk ik dat ik daar toch voor ga.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:30

jacqueline schreef:
Ik heb sinds 2 weken zo een wagentje gekocht, uit nood, mijn concourswagen had ik verkocht en wilde de sulky cavalettie bestellen, helaas nergens leverbaar.
Het is idd wel een heel erg smal wagentje maar het weegt echt geen drol, mijn dochtertje van 4 jaar loopt er mee door de wei heen, ik vind het wagentje absoluut niet hoog.
Ik ben nog met de man van deze wagentjes aan het uitzoeken of ik er ipv de kruiwagen wielen andere wielen onder kan zetten.
Ik weet niet of ik dit wagentje ga houden, mijn hart zegt toch een 2 wieler.....dus zodra die weer leverbaar zijn.........denk ik dat ik daar toch voor ga.

Té licht is ook niet goed..... voor een 4wieler. Dat is het hem dus juist....
En het wagentje zélf is niet hoog, maar het zwaartepunt ligt hoog. De bok zit in verhouding heel hoog boven de assen en wielen, en dat maakt hem nog eens extra instabiel.
Allemaal zeer logische redenen waarom hij snel omslaat.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:38

wel 2de hands te koop op internet
jacqueline schreef:

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:10

Ik heb geen idee of er toen vering onder zat heb er om precies te zijn een keer mee gereden, daarna heb ik niet gereden tot mijn nieuwe wagen er was.
Ik denk echt dat het onmogelijk is om een leuke vierwielige wagen te bouwen voor een betaalbare prijs en dan ook nog kwalitatief goed genoeg om een bosrit/vaardigheidswedstrijd mee te rijden en licht genoeg voor een enkelspan shetlander om te trekken. Dan kom je volgens mij echt op een tweewieler uit of met een mooie marathonwagen lekker tweespan gaan rijden met die kleintjes.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:29

Keona helaas ook niks 2e hands kunnen vinden, heb maanden op internet gezeten en ik was gewoon telkens te laat, of het was een hele slechte.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:46

er staan nu 2 of 3 cavaletti's te koop op staan er net op
jacqueline schreef:
Keona helaas ook niks 2e hands kunnen vinden, heb maanden op internet gezeten en ik was gewoon telkens te laat, of het was een hele slechte.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:04

Op marktplaats???

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:08

Romy_tessa schreef:
Ik heb geen idee of er toen vering onder zat heb er om precies te zijn een keer mee gereden, daarna heb ik niet gereden tot mijn nieuwe wagen er was.
Ik denk echt dat het onmogelijk is om een leuke vierwielige wagen te bouwen voor een betaalbare prijs en dan ook nog kwalitatief goed genoeg om een bosrit/vaardigheidswedstrijd mee te rijden en licht genoeg voor een enkelspan shetlander om te trekken. Dan kom je volgens mij echt op een tweewieler uit of met een mooie marathonwagen lekker tweespan gaan rijden met die kleintjes.

Die bovenste, die zwarte, is het originele type. Daar zit geen enkele vering onder (is op de foto's ook wel een beetje te zien) helemaal niks....... dus dat stuitert behoorlijk.

Het onderste type vind ik nog steeds eng smal en hoog in verhouding, qua stabiliteit is die er volgens mij niet op vooruitgegaan. Als je het hele onderstel ook bekijkt, wat bestaat uit allemaal iele, dunne stangetjes, lijkt me dat nog steeds niet stevig, vering (bladvering) ziet er ook niet stevig uit.

De wielen zijn wel een echte verbetering. Maar als hij breder zou worden, het onderstel steviger en wat dikkere bladveren er onder, krijg je dus weer meer gewicht.......
Met die onderste zou ik nog steeds niet het bos mee in durven. Zelfs de gemiddelde concourswagen heeft nog een steviger onderstel en betere vering.