Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
b485 schreef:Ik ga mee met bovengenoemde opmerkingen: Lamoen kan nog maar weinig bewegen, moeilijker achteraf aan te passen.
Musketon aan rugriem: die heb ik ook, maar in paniek situaties zit je nog met je strengen die door de strengophouders zitten (als je die aan de broek zitten hebt) en dan kan het uiteinde van de streng "vast" komen te zitten in je strengophouders.
Albert schreef:Ik vind het zeer paardonvriendelijk om zomaar de buitensingel maar af te schaffen:
Op deze manier zal het lamoen de beweging van het paard gaan hinderen.
Bij elke beweging en wending die het paard nu maakt zal gelijk de schoft verschuiven of minstens gaan wringen.
Juist de losse verbinding van draagriem, lichtogen en buitensingel zorgt er voor dat de schoft stabiel en stil op de paardenrug blijft liggen zonder dat deze zo strak als een zadel hoeft aangesnoerd te worden.
Albert schreef:Als ik de slijtage aan de onderkant van de schoft zo op de foto zie wringt en schuurt het toch behoorlijk.
Albert schreef:Ja, dat is een goed idee, al zal je die dan wel wat korter moeten maken denk ik.