[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 08:44

leuk gedaan de opening!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 08:46

Die laatste foto in de openings post hoort er gewoon helemaal bij!

Ik mooi foto's uit zoeken waar ik niet zelf op staat, doet Evelli het wel :+ (al had ik als ik haar was die foto ook uitgekozen hoor ;) ).

Traumeel is wonderspul.
Gebruik het vooral voor mij zelf omdat ik nog wel eens helemaal onder de bulten en builen thuis wil komen, krijg natuurlijk zo af en toe wel een tikje van verschillende poownies (been is van vlak onder knie tot enkel nog dik en blauw van een tik van ruim 2 weken terug, was echt ter grote van een halve tennisbal, nu dus niet zo dik maar helemaal uitgezakt).

Ik ben niet voor uit te branden en barst van de spierpijn. Gister wel nog een heerlijk rondje met Roos gedaan. We stonden bij de snackbar een ijsje te doen, kwam er brandweer met sirene's langs. Roos kijkt naar links, volgt met haar hoofd de brandweerauto en blijft ondertussen gewoon op rust staan. Komen er meteen mensen naar me toe dat die pony wel heel erg braaf is. Tja, dingen die je aan hoor komen zijn niet eng :).
Het gaat goed met haar gewicht, mijn vader wou haar dieet wel overnemen ;). Ze begon 5 weken terug op ong 306 kg, ze zit nu op ong 265 kg. En er moet nog meer af want ze is nog steeds vet.

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:11

Jeetje wat gaan jullie snel zeg, kijk niet elke dag dus had heeeeeel veel bij te lezen :D

Op 2 juli (is alweer effe geleden) hebben we onze eerste les gehad van Edwin vd Graaf.
Hier wat foto's van tijdens de les, was een erg leerzame les...

Hier mijn man met onze shetlander Ulli
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:16

mooie shet zeg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:18

Goeiemorgen!

wat gaan jullie alweer snel zeg! :wow:

leuke foto's rodi!
ziet er goed uit!

traumeel is zeker fijn spul!
ik heb altijd een flesje staan! :j

ollie, sterkte met je heup...
en met simba!

prinsje, sterkte met je wang...

biancacoo, succes met het maken van je keuze, lastig!

daan eindelijk eens lekker even geslapen, fijn tallechie!

tine, sterkte...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:36

tine had kramp :(:) ik heb het in m'n kuiten al 3 weken lang bíjna... dus dat je wakker schrikt, gauw je tenen naar je toe trekt en het nog net weg blijft _O-

@ollie; :(:) beterschaps :(:)

@tallechie; succes met wenochtend!

@VHU; flauw :') nou moet ik zeggen, met mijn lieve brave knollie moet ik mezelf er zelfs toe zetten om dat dus te gaan doen. Maar ik denk dat ik morgen ga, met dids, aan de fiets de binnenstad in ofzo :+

prinsjeH met een hamsterwang :))

nou ik ga maar gauw aankleden, ga met 'n toekomstig stalgenootje even mee, even bijkletsen :))

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:41

goedemorgen!!knappe shetlander!
tallechie:s6!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:57

Bedankt voor de mooie opening, dames +:)+ *\o/* :j

Ik zag verder nog mooie foto's van Rodi, succes alvast voor Tallechie en de concoursgangers en voor iedereen die hem kan gebruiken een heel dikke knuf :(:)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:12

Dames, mooie opening! Super gedaan! +:)+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:46

Maar leuke opening *\o/* Ik heb niet bij de afsluiting van het oude topic kunnen zijn helaas |( Ik was op de hondenschool mij aan het amuseren :D
De les ging echt super goed! Zhora luisterde uitstekend, het was echt heerlijk! Ik zit sinds kort in de C-klas en mag(lees: moet :o ) dus zonder riem trainen.

Vanmiddag ga ik het nieuwe hoofdstel uittesten, dan ga ik met mijn vriend een ritje in het bos maken. Vanavond bij schoonouders mosselen eten, hmm! :9
En de eigenaars van mijn verzorgpaarden vertrekken vandaag op vakantie, ik heb nu dus voor 10 dagen 4 paarden, 3 honden en 2 katten :D Ik en mijn vriend gaan in hun huis wonen, dat was het gemakkelijkste. Dan moest de hond niet op pension en kan hij regelmatig uitgelaten worden.
Gisteren zei de eigenaar nog: "Van het tuig weet je alles liggen, de wagen en paarden weet je staan, dus je mag altijd een ritje gaan maken in het bos hé", en de eigenares zei "En als het warm weer wordt, neem je mijn cabrio maar als je ergens naartoe moet" :D Ze hebben het huis helemaal in orde gemaakt, van eten en drank voorzien enzo, echt wel leuk :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:46

Goedemorgen :D
Enorm uitgeslapen! Heerlijk. Tine helaas niet, Daan des te meer en Tallechie moet zwaar aan de studie B-)
@Dennis ik zag je inderdaad zitten bij de foto van Evelli, grappig :j Jeetje zulke butsen oplopen tijdens je werk dat is heftig.
@Ollie1 wat een ellende dat je zo beurs bent, maar ja onvrijwillig van de wagen afvallen en dan met een flinke klap, da's niet niets. Sterkte met het inpakken, heb met je te doen hoor, dit is geen fijn einde van wat zo'n leuke vakantie was :(:)
Zie nog een mooie & serieuse shetlander langskomen, leuk!

Zit zelf ook al een poosje te denken of ik niet een nieuw bokkussen in het midden laat monteren op mijn wagen van het paard. Het bokkussen heeft vrij lage zijkanten en omdat het ook niet in het midden staat heb ik het idee dat je eerder eraf kunt donderen dan met een hoger bokkussen en een die in het midden zit. 't Is eigenlijk het enige wat me minder aanstaat aan mijn wagen. Zal eens gaan informeren wat het kost als het ook nog naar links/rechts verschuifbaar is of gewoon vast.

Vanmiddag hoop ik mezelf te kunnen vermannen/vervrouwen door met Bente flink te gaan stappen en misschien stukje draf. Denk dat ik maar even in een paddock aan de slag ga. Longeercirkel is natuurlijk vrij klein, maar bak is zo megagroot, dat is nu niet een plek om met een jong paard vrijwel onbeleerd paard wat te experimenteren in voorwaarts en weer terug. Als ze blijft gaan zit ik zo in mega-rengalop :=

Iedereen veel plezier vandaag!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:59

Daan is op de creche. Zijn er 1,5 uur bij geweest en nu is hij daar alleen. Hij ligt nu te slapen. Kreeg een berichtje van mijn vriendin (is de leidster) dat hij sliep en dat hij rustig is.

Nu dus maar even flink aan de studie. Om 1 uur mag ik daan weer op halen.

Leuke shetlander gezien.
Vhu veel plezier
SL super

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:23

Daan wordt een grote jongen :j

Hoelang blijven jullie hengstenvlechten zitten (dus hoelang houden ze het)?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:30

@Rhine ligt er maar net aan hoe stevig je vlecht en hoe lang de manen van je pony zijn. Je kunt het ook in een paar vlechten doen (paar hengstenvlechten). Volgens mij mag bij een shetlander mooi lange uitgekamde manen ook hoor. Dat ziet er dan netter uit dan een 'uitgezakte' hengstenvlecht.

Zeker wel raar Tallechie zo'n leeg huis....kun je lekker doorstuderen!
@S_L klinkt als super vakantie! Heerlijk hoor.

We zitten hier ontzettend niets te doen :+

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:32

laatst had een vriendin een hengstenvlecht gemaakt voor op wedstrijd.
na nog geen half uur was die van jackson al uitgezakt.
die van moon is de hele dag blijven zitten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:40

VHU zeker wennen, maar als het goed is ga ik vanaf 1 aug ook weer aan het werk dus zal het vaker gebeuren. Maandag op gesprek, maar heb ook al een plek waar ik heen kan. Maar dat is op donderdag en vrijdag en dan moet ik alles omzetten. Dus eerst het andere gesprek afwachten.

Maar inderdaad kan ik door leren (moet ik niet gaan bokken)

Hengstenvlecht kan wel een week inzitten, mits strak gevlecht en lange mannen. Gaat wel pluizen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:44

Hengstenvlecht blijft hier ook maar heel kort zitten. Te zachte manen denk ik, want ze zijn wel heel dik en lang.
Tallechie aan de studie in leeg huis.
VHU zit te niksen, kan ook heel fijn zijn.
Dennis met bonte benen.

Ik heb een hoog bokkussen bij paardenkar, maar vind de leuningen juist in de weg zitten. Bij pony zit de leuning anders en heb ik meer armvrijheid.

Wedstrijdgangers succes
Naaltje al weken met kramp
Leuke bonte shetlander gezien
Biancacoo: boerentuig zit op die foto net scheef. Dat hoort veel losser te zitten dan borsttuig, en verschuift dus soms wel. Maar goed gezien hoor!

Gelukkig toch nog beetje kunnen slapen. Vanmorgen eerst Rembrand gemend, ging wel goed, maar niet zo fijn als gisteren. Daarna Thabor gemend, ook in de wei. In stap gaat het al ergens op lijken, netjes over de rug, neus op loodlijn. In draf voel me me redelijk stuurloos. :+ Was wel even erg geschrokken, waren lekker ontspannen aan het stappen, vliegt hij ineens met vier benen in de lucht en gaat ervan door. Nou, hart zat in mijn keel, wat was ik bang. Maar binnen paar seconden liep hij weer ontspannen. Denk dat hij van de wind is geschrokken, die trok ineens aan.. Daarna nog even gereden en toen maar gestopt, was ook wel ongeveer tijd, maar ik zat ook niet meer relaxed. Wil niet mijn spanning op hem overbrengen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:48

Zo ben ik ook weer even. Was het topic kwijt.

Vanmorgen even bij een vriendin gaan kijken die onder het zadel L2 rijdt. Ze had weer mooie
punten 190 en 201 als ik het goed onthouden heb. Het was wel een blubber zooitje heeft hier vanmorgen
nog behoorlijk geregend.

Jeroen is ook weer thuis hij staat weer bij de andere 2 en dat ging goed. Morgen geen tijd
maar zondag gaan we een rondje doen.

Zo even eten en dan richting pony's even een rondje polder met ferro en daarna zn tuig en kar
wassen en dan vanavond weer terug om de pony's te wassen en te vlechten. Zit er over te denken
om ze vannacht binnen te houden. Maar eens overleggen met mn zusje en mn ouders.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:49

Tine: ik vind het echt super knap dat je alweer met Thabor aan het mennen bent na de knaller van je man :j echt super! Je bent dapperderderder als mij hoor ;) laatst twee "klappers" gemaakt maar schijt nu al bagger dat ik er zondag eentje voor de wagen ga zetten :j

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:55

Dames, ik meld mij ook even in het topic. Ik ben op vakantie op Lanzarote, maar met de iPad mee en een wifi verbinding komt het helemaal goed !

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:56

goedemorgen :) mag ik mij hier ook melden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:57

Ipsilonka schreef:
Dames, ik meld mij ook even in het topic. Ik ben op vakantie op Lanzarote, maar met de iPad mee en een wifi verbinding komt het helemaal goed !

Goed idee om de Ipad mee te nemen :D hopelijk hebben wij ook WiFi op vakantie :D kan ik beetje meelezen hier :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:06

@Empty words: welkom! Stel je je even voor?

@Tallechie: fijn dat het goed gaat met Daan op de creche, is vreselijk wennen ook voor de moeder, natuurlijk.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:07

Het is wel erg stil hoor, maar goed is niet anders.
Ben wel blij dat ik de leidsters ken.

(en nu ga ik heel snel aan de studie, daan alweer ophalen over een uur)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:10

Ik ben Elaine, 22 jaar en in het bezit van een gelderse ruin Hij is nu 13. 2 jaar geleden (bijna 3 alweer) hebben mijn moeder en ik hem zelf beleerd voor de wagen... vanalles aan op te merken, zat fout gedaan, maar gelukkig si Mau zo'n eerlijk en braaf dier dat hij het ons weer vergeven heeft en gewoon heerlijk voor de wagen loopt :) Ondertussen ben ik veel aan hetdressuren met em, af en toe en sprongetje en gaat hij ook mee het bos in, ik hard, mijn moeder met een lang teugeltje en lekker relaxed... van alle markten thuis dus.

Ook heb ik nog 3 honden thuis lopen, 2 jackies en een mechelse herder waar ik agility mee doe.

Helaas dit jaar Mau pas 2x ingespannen.... tijd en weer en stress en weet ik veel wat nog meer... maar hij laat zich er zo voor zetten, dus das geen probleem gelukkig :)