Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Evelli schreef:Ik heb de sl sport met voorgevormde borsttuigen op mijn niet zo brede merrie van 95 cm liggen. Denk wel.dat dat beetje de ondermaat is.
Super fijn tuig is het trouwens
MelanieB schreef:Hmm nouja dan wacht ik denk wel af tot die uit is. Zit nu ook wel aam een ideal te denken maar ik heb mn huidige tuig nog niet eens een jaar.ben wel benieuwd dan
MelanieB schreef:Ja maar jij had die webtech combi toch?, vind die er sowieso niet sterk uitzien.. beetje goedkoop zelfs, dus dat zou mn keuze niet zijn.
Ik wil dan wel voor de luxe marathon gaan.
Ik zie 't wel ff, ben arme student op het moment en als ik straks mn nieuwe sulky heb afgerekend heb ik echt niks meer ff haha
Moet maar weer ff extra gaan werken
Divine schreef:IvysToeter schreef:mag ik alleen vragen wat voor nut die riem tussen zijn voorbenen heeft?
en hoort die eigenlijk niet een stuk strakker te staan?
Die riem heeft bij een enkelspan tuig absoluut geen nut.... sterker nog: hij hoort er bij een enkelspantuig van oudsher niet eens aan te zitten. De springriem hoort bij een tweespantuig, en is bedoeld om bij het afremmen er voor te zorgen dat de langboom de borsttuigen niet een eind naar voren trekt (van de paarden af) als de wagen niet op tijd wordt afgeremd door de omloop van het tuig, of de rem op de wagen. Een springriem hoort aangesloten te zitten.