[AR] aangepaste marathon wagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: aangepaste marathon wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 12:53

Het ligt allemaal een beetje op z'n gat. Ze willen eerst (nu ze nog zonder rolstoel kan) een paar keer proberen met het twee span van mijn vriendin,(staat in mijn profiel). This natuurlijk wel een hele aanschaf, dus willen ze zeker weten of ze het leuk vinden!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:40

Ik zag er laatst eentje te koop op mp. Oprijden met roelstoel dan. Er had een haf voor gestaan. denk met de juiste pony dat prima te doen is. Mijn broer zit al hele leven ( 34 )in een rolstoel en ik heb heel veel pony's gehad. Ook de wat drukke pony's zijn altijd anders bij hem geweest. Nog nooit eentje gehad die van hem schrok of bij hem druk was. Onze zoon ment nu, maar 1 shet kan echt niet, rolstoel is al zwaar zat, laat staan nog een aangepaste marathon en 2 personen minimaal.
Als ze nog wel iets zelf kan, kun je denken aan iets simpeler om te beginnen. Ligt er echt aan wat iemand zelf kan, zols rechtop zitten, omhoog trekken naar stoel, etc.....
Als de ouders ook enthousiast zijn, is een leuke pony geen probleem of evt dubbelspan. Ze kunnen het leren.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:49

Zo'n 20 jaar geleden gaf Jan Maiburg les aan gehandicapte menners in Noordwijk. Zijn stichting heet(te?) Stichting S.A.M.E.N. Hij had aangepaste koetsen voor rolstoelers. Geen idee of hij het nog steeds doet, maar je zou eens kunnen googlen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:28

Ik zag pas op MP idd ook die aangepaste wagen, zag er mooi uit. :j

Verder ga ik mee met superpony, kijken naar wat diegene kan enz. :j

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:35

MelanieB schreef:
Ik zag pas op MP idd ook die aangepaste wagen, zag er mooi uit. :j

Verder ga ik mee met superpony, kijken naar wat diegene kan enz. :j

Linkje? Edit: al gevonden!

Ben namelijk ook al een beetje aan het rondkijken. Hopenlijk komt het weer helemaal goed met ons haflingertje en dan willen we graag met haar mennen. Mijn zusje is ook rolstoelgebonden en wil graag leren mennen naast het paardrijden.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 09:33

Wij gaan nu eerst rondkijken hoe leuk ze het vind door een paar keer te oefenen. In de winter kan ze sowieso al niet want dan koelt ze te snel af. Maar misschien kan het wel weer als ze zelf ment! This dus nog allemaal een beetje uitzoeken. Ik verwacht wel dat het helemaal goed komt. Heb in dit topic ook goede tips gekregen waar op te letten of rekening mee te houden! Dus ik heb er zelf het volste vertrouwen in!

DemL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:26

Er stond een tijdje terug ook een foto van een aangepaste wagen in Mensport. Misschien dat je van de eigenaar van die wagen meer te weten kan komen. Zal eens kijken of ik het nog terug kan vinden.