[AR] sperriempje aan menhoofdstel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: sperriempje aan menhoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:12

Ik kan bij mijn hoofdstellen echt geen andere neusriem eraan maken hoor :n maar misschien komt dat omdat het minimaat hoofdstellen zijn. Mijn neusriem zit door twee lusjes die achterop de bakstukken zit.

Sjonniej

Re: sperriempje aan menhoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:01

Ja zo zit dat bij de meeste menhoofdstellen. Zo zat het bij die van mij ook.
Maar de riempjes van een rijhoofdstel zijn hartstikke smal, dus het kost enige moeite, maar dan past het riempje precies door de frontriem heen.
Het (klein) gespje valt precies langs het bakstuk met de oogklep. (En zelfs Sem heeft daar geen last van met zijn prinsessenhuidje ;) )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:07

dat gespje was ik dus inderdaad bang voor, dat dat in de knel zou komen met/bij de hoogklep...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:14

Je kan ook de riemen die over het hoofd gaan van een gewone neusriem eraf snijden en dan het neusdeel gewoon door je menhoofdstel doen, losse neusriem kost ook niet zoveel als een heel hoofdstel en het is een mooiere oplossing dan zo'n los lusje :) .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:15

IcePrincess schreef:
Je kan ook de riemen die over het hoofd gaan van een gewone neusriem eraf snijden en dan het neusdeel gewoon door je menhoofdstel doen, losse neusriem kost ook niet zoveel als een heel hoofdstel en het is een mooiere oplossing dan zo'n los lusje :) .

Daar heb je gelijk in :) dat is ook nog een optie.