[AR] geschikt tuig voor tweewieler/sulky?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 21:50

Toch nog even een vraagje over dit tuig:

Ik heb het zwarte tuig gekocht, maar er zitten donkerbruine teugels bij. Dit vind ik geen gezicht, is dit een foutje van Divoza of horen er bruine teugels bij?

Alvast bedankt!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:43

Hoi Mirjam,
Je rijdt onder het zadel met teugels, je ment met leidsels, even een detail.
Leidsels horen bruin te zijn, alleen bij de goedkopere tuigen zitten soms zwarte leidsels, maar eigenlijk hoort dit niet. Tegenwoordig kun je leidsels in allerlei kleuren krijgen, maar bruin is van oudsher de kleur van de leidsels.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:13

Grainey schreef:
Hoi Mirjam,
Je rijdt onder het zadel met teugels, je ment met leidsels, even een detail.
Leidsels horen bruin te zijn, alleen bij de goedkopere tuigen zitten soms zwarte leidsels, maar eigenlijk hoort dit niet. Tegenwoordig kun je leidsels in allerlei kleuren krijgen, maar bruin is van oudsher de kleur van de leidsels.

:j dus absoluut geen foutje van Divoza ;) Vind het zelfs mooier en chiquer staan dan zwart tuig met zwarte leidsels. Als je je er echt aan stoort, kan je altijd nog zwarte leidsels kopen, maar heel officieel gezien hoort het eigenlijk niet.
Al kochten wij jaren geleden ook een zwart tuig (weet zo even niet meer welk merk, leek wel heel erg op Ideal) marathonkwaliteit, €400,= met zwarte leidsels. Heb dat altijd zonde gevonden.

Rijdt nu al jaren met bruin tuig, soms zie je dan dat de leidsels ook bruin zijn maar dan lichterbruin, dat vind ik meestal niet zo mooi, maar ligt er ook aan.

Mirjam

Re: geschikt tuig voor tweewieler/sulky?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 12:50

Dank voor de correctie :), ik men al een jaar niet meer dus alle termen...

Ik heb twee tuigjes (enkel en dubbelspan) liggen met beide zwarte leidsels, vandaar mijn vraag. Zelf vind ik het geen mooie bruine kleur, het is heel donkerbruin. Als het nou een lichtere kleur was geweest, dan had het nog wel gekund. Maar ja, als het zo hoort dan is het niet anders.

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:54

Mirjam schreef:
Dank voor de correctie :), ik men al een jaar niet meer dus alle termen...

Ik heb twee tuigjes (enkel en dubbelspan) liggen met beide zwarte leidsels, vandaar mijn vraag. Zelf vind ik het geen mooie bruine kleur, het is heel donkerbruin. Als het nou een lichtere kleur was geweest, dan had het nog wel gekund. Maar ja, als het zo hoort dan is het niet anders.

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

Dan neem je de leidsels van je andere enkelspantuig, en gebruik je die bij dit tuig, als je het echt niet mooi vind ;)
maar officieel 'hoort' het dus wel zo :j