[AR] De wagens van poland carriages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:35

Ben ook wel benieuwd naar de kleur bruin, mijn tuig is bruin dus wil ook bruine bekleding. Denk alleen niet dat ik voor roze ga, donker paars lijkt me wel wat !

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:01

ook de kleur bruin van de bekleding kun je kiezen...
Ik heb voor donkerbruin gekozen, omdat het tuig ook donkerbruin wordt.
maar als het nu echt heel anders bruin is, dan ga ik gewoon naar een ander tuig kijken :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:50

Van schie die heeft vast wel iets in het roze staan in dat gewicht :) maar denk niet met bruine bekleding.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 00:09

zoiets bedoel jij of niet?

http://link.marktplaats.nl/424253502

maar denk echt niet dat ik daar mijn marathons mee ga rijden, en mij zusje al helemaal niet!!!
Wil een echte marathon wagen, en geen familiewagen!!!

en zn plat bankje zit echt voor geen meter, dan kan ik net zo goed met mn sulky blijven rijden...
Wil gewoon een fijne kar waar ik uren op kan zitten, en op z'n een kan ik dat echt niet!!!

(ben een beetje verwend als het om karren gaat)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:56

Ja, succes met zoeken. Die eisen en dan een max van 100kg :+ dat is nogal onrealistisch namelijk :)
Je kan er trouwens gewoon een bokstoek op laten zetten :) maar goed. Succes met het zoeken van een naald in de hooiberg. Vele zijn je voor gegaan, en niemand heeft het tot nu toe gevonden.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:15

HTM, 1 troost voor jou de wagen is zeker geen 100kg en al helemaal niet daaronder!! Toevallig ga ik mijn wagen van de week eens op de weegbrug zetten puur omdat ik dat grappig vind maar ik zou me niet zo aan het gewicht vastkleven want met jou eissen kom je echt niet onder of net boven de 100kg te zitten.. Gok dat de wagen van Bakker rond de 130/140KG zit voor mij geen probleem gezien er hier toch een enkelspan B pony voor moet.

Ik heb enkele aanpassingen laten doen zo heb ik wat stangen eraf gelaten die ik niet mooi vond en nog wat waardoor mijn wagen alleen maar lichter zal trekken..

Iemand vroeg hier om een foto van de bruine bekleding, ik heb even een fototje geschoten van mijn wagen.
Afbeelding

De wagen zit fantastisch!! Wel moet je elke (nieuwe) wagen natuurlijk de kans geven om in te rijden.. In t begin zijn ze nog wat stroef..

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:22

Dat gewicht zal dan per wagen verschillen, de wagen zoals ik hem heb, dus zoals ik hem zelf heb ontworpen en dus ook geleverd heb gekregen van bakker zit echt niet veel boven de 100kg. ik kan hem met gemak zo aan de achterkant op tillen.
zie bij buckje haar wagen al wel dat zij naast haar bokkussen op de zijkanten traanplaat heeft zitten, ik heb daar vierkant gaatjes gaas zitten, misschien dat dit lichter is.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:10

de wagen van buckje is idd iets zwaarder uitgevoerd, die van bettepet is zeker niet zwaarder als 100 kg.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:14

Toevallig heb ik dus die speld in de hooiberg gevonden, maar moet hem nu nog geleverd krijgen.
maar heb gister gemaild, en vandaag eindelijk antwoord gekregen, over 2 weken is die er!!! (zeggen ze)

Dus dan heb ik een ROZE marathonwagen, met BRUINE bekleding, die ong 100 KILO weegt, en NIET meer!!!!

en snap dat 120 a 130 kilo voor een welsh een mooi gewicht is, maar voor mij shetjes van 85 en 95 cm is dat gewicht toch echt heel belangrijk, en voldoent een kar niet aan het gewicht, dan koop ik hem niet!!! want mij shetjes moeten bijde in enkelspan ervoor, en in tandem...

daarom is het gewicht voor mij belangrijker dan die kleur, maar als je toch kunt kiezen, dan doen we dat gewoon :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 18:55

Citaat:
maar heb gister gemaild, en vandaag eindelijk antwoord gekregen, over 2 weken is die er!!! (zeggen ze)

Wat ik nou zo jammer vind is dat je ondertoon steeds zo negatief is. Vertrouw die mensen nu gewoon, er zijn alleen maar goede ervaringen met ze, over twee weken heb jij de wagen waar je al zo lang naar op zoek bent, pffff.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 20:46

Ja nu weet ik dat die over 2 weken komt.
Maar want zou jij denken als je al wel betaald hebt, en ik heb meer betaald dan de mensen voor mij, en je hoort niks???
Ook is het zo dat mijn eerdere wagen kapot is, en ze mijn een levertijd van 2 tot 3 weken zeiden.
Als ik geweten had dat het 6 a 7 weken zou duren had ik een andere kar kunnen regelen, en gewoon mijn wedstrijden kunnen rijden.
Ik heb nu al 2 wedstrijden af moeten zeggen, en ik moet er nu dus in elk geval nog 1 afzeggen, en misschien wel 2.

Als ik gelijk had geweten dat het 6 a 7 weken zou duren had ik een andere kar kunnen regelen, of ander span om mn wedstrijden te kunnen rijden.
voor 2 a 3 weken ga ik dat niet doen.

en ik geloof wel dat die kar komt, maar of het echt over twee weken is moet ik dus nog zien, vandaar de tekst (zeggen ze) want die 2 weken zijn mij al eerder beloofd.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 23:10

Hoelang ben je nu aan het wachten op je wagen dan?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:26

een maand ongeveer

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 07:20

een maand is echt niet lang hoor. Bij mij hetzelfde verhaal en ik had de allereerste wagen. Ik had mijn wagen besteld, en heb er ook heel veel achteraan moeten zitten, dit omdat ik een marathon had gepland en deze niet met mijn tijdelijke wagen kon rijden omdat deze daar te zwaar voor was. Na veel geheen en weer tussen hem en mij, is hij hem komen leveren op de ochtend van de wedstrijd 's morgens om half 6.
Ik heb er 7 weken op moeten wachten, maar dit is in principe heel normaal, ook bij alle andere leveranciers.
Maar ik ben wel erg tevreden over mijn wagen.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 07:31

VanHuisUit schreef:
Citaat:

Wat ik nou zo jammer vind is dat je ondertoon steeds zo negatief is. Vertrouw die mensen nu gewoon, er zijn alleen maar goede ervaringen met ze, over twee weken heb jij de wagen waar je al zo lang naar op zoek bent, pffff.

Dat viel mij ook al op. Ze worden nog net niet afgekraakt maar het zit er steeds tegenaan.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 09:13

Ik vind een maand ook niet lang hoor.. Ik werk in een winkel en als iets speciaal besteld moet worden of op maat gemaakt dan duurt het ook rustig een maand..

Dus als je nou een beetje logisch na had gedacht zou die 2 weken nooit kunnen.. (Je komt namelijk een beetje boos over)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:23

Ik vind een levertijd van 2-3 weken niet erg realistisch voor iets wat op bestelling gemaakt wordt in Polen. Dat is zaak van het bedrijf hoor. Maar je had daar zelf ook rekening mee moeten houden. En nu niet zo in het openbaar afgeven op een bedrijf :n
Ik heb 3,5 maand moeten wachten op mijn wagen uit Polen :) So be it :)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:40

Toch vind ik het niet zo gek dat ze teleurgesteld is.
Ook al is 2-3 weken erg kort, als dat tegen je gezegd wordt, dan valt het toch vies tegen als het ineens 2x zo lang duurt? Ook al is die 6 weken een normale levertijd, als je je instelt op de helft dan is 6 weken toch een onwijze tegenvaller??

(Dit staat los van de rest van het verhaal omtrent deze leverancier)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:46

Tuurlijk valt het dan tegen. Maar als je helder en logisch nadenkt over het feit dat de wagen gemaakt moet worden, gespoten moet worden, de bekleding gemaakt moet worden en hij op transport naar NL moet kan 2-3 weken gewoon niet. Fout van de wagenhandelaar om daar niet van reserve weken in te zetten (6-7 weken wachttijd maar de kans dat ie eerder komt is aanwezig) maar om dan hier op bokt zo heftig en boos te doen is ook niet zo aardig.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:08

Ik doe er niet boos over, maar vind het erg vervelend, omdat ik wedstrijden rijdt, en ook competities die kan ik dit jaar dus wel vergeten kan, en dus voor mij het seizoen nu eigenlijk al voorbij is qua wedstrijden.
En een levertijd van 6 a 7 weken is misschien wel normaal, maar ik vraag me af waarom er dan 2 a 3 weken wordt gezegt.
Het gaat er bij mij dus om om wat er gezegt wordt, en als ze mij nou gewoon gemailt hadden, sorry, maar het duurt iets langer dan we eerder zeiden, dan had ik er geen problemen mee gehad, maar ik vind het vervelend dat ik eerst 4 keer moet mailen voordat ik antwoord heb.

En of die nu uit Polen komt of gewoon in NL gemaakt wordt, het maken van spullen duurt net zo lang..
Het is alleen een dagje langer rijden voor de levertijd.

Dus misschien is het nu duidelijk dat de levertijd mij niet zo heel veel interesseert, als ik het maar weet!!!

En daarbij heb ik meer mensen die de kar willen zien en evt kopen, maar die gaan nu ook ergens anders kijken...
Omdat ik ook niks wist. Dus dat is weer jammer.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 19:58

Je stelt je idd in op een bepaalde tijd en past daar alles op aan.

Ik ben ook rond aan het kijken voor een marathonwagen.
Geschikt voor 2-span van rond 1 meter en enkelspan van 1.30 m.
paars is mijn favokleur in combinatie met zwart.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:40

hey anke, wat voorn pony heb je van 1.30?
en met welke ga je tweespan rijden?

en als je nog eens wedstrijden bij ons in de buurt komt rijden, dan kun je mn kar wel zien.
Wil de mini van mij in enkelspan ervoor, en mn tandem, dus grote kans dat je hem dan kan zien, en kijken of het iets voor je is.
Je kunt zelf de kleuren kiezen, van zowel de kar als de bekleding.
En ik heb bruine bekleding gekozen omdat ik een nieuw tuig voor mn mini moet hebben omdat we de kleine zwarte die we hebben lopen binnenkort ook willen betuigen, en elke keer tuig verstellen is aan mij niet besteed.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:48

Als je zo van slag raakt van slechtere levertijden (waarbij ik het niet goed wil praten hoor, zeker niet) moet je mij maar eens een wagenleverancier geven die altijd op tijd levert en op afspraak en ook nog eens zijn e-mails normaal beantwoordt. Want nu lijkt het in het topic of het gaat over de wagens, maar het gaat dus over de levertijd en de wijze waarop erover wordt gecommuniceerd. En daar zijn heel wat wagenleveranciers heel erg slecht in, is mijn ervaring. Wat dus niet wil zeggen dat de wagens slecht zijn.

Plaats je even een berichtje als de wagen er is met wat foto's plus hoe het bevalt, want ik ben wel benieuwd.

Dat mensen ergens anders gaan kijken, dat gaat haast niet, want deze wagentjes zijn niet bij anderen verkrijgbaar (dit gewicht / ontwerp / voor deze prijs).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 08:32

HTM schreef:
hey anke, wat voorn pony heb je van 1.30?
en met welke ga je tweespan rijden?

en als je nog eens wedstrijden bij ons in de buurt komt rijden, dan kun je mn kar wel zien.
.

ik kom 23 juli naar de Roskam, ben wel benieuwd naar je wagen :j

Charmy Angel, ze wordt 3 in November
Afbeelding

2-span...nog niet precies besloten welke 2. :D
Mijn 2 fewspot merries of in combinatie met een fewspot hengst.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:33

@ anke Als het goed is heb ik de wagen dan, en hoop daar wel met de mini te kunnen rijden met die wagen.
En wat een gave pony die hierboven!!!

@ VanHuisUit ik ken wagenleverancier die wel gewoon de levertijden na komen, en het is toch niet zo dat als de een iets doet iedereen het maar zo moet doen?
Als ik in de sloot spring, spring jij dan ook???

En dat het langer duurt maakt mij niet zo heel veel uit, maar laat het dan weten!!!

En er zijn zeker wel meer shetlandwagens te koop.
Heb ook mensen die die van mij willen zien vanwege de kwaliteit, en afwerking, en dan een andere soort willen bestellen. (iets met bankjes) en die staan er wel op MP.

Maar als die er is dan komen er zeker foto's!