[AR] verkoop menwagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:53

Ik vind het ook een hele nette wagen!
Maar als het gewicht van 300 kg klopt voor een enkelspan pony vind ik dat ook behoorlijk zwaar, en om die reden zou ik 'm dan ook niet kopen...

als 'ie lichter was geweest en inderdaad in superstaat vind ik de prijs niet echt te hoog eigenlijk...

Veronie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 14:35

Even een reaktie op een aantal opmerkingen.
- Volgens de dealer is Clever geen poolse wagen.
- Het gewicht heb ik uit de folder van toen gehaald. Ik heb dit nooit nagewogen, dus misschien valt het wel mee. Het is een veelverkochte wagen dus ik neem aan dat het voor de meeste niet zo'n probleem is.
- Waarom is de leeftijd zo belangrijk? een wagen van 1 jaar oud kan veel gebruikt en beschadigd zijn, terwijl een wagen van 5 jaar oud misschien wel heel weinig gebruikt is en dus in nieuwstaat. Ik zelf kies dan persoonlijk voor het laatste.

De wagen is van 2009 en heeft 1x onderhoud gehad bij de dealer. Verder dus zeer weinig gebruikt en altijd na gebruik direct schoongemaakt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:40

ik vind de leeftijd ook niet belangrijk, de staat en het onderhoud zijn veel belangrijker...

ik zou de wagen even nawegen als dat lukt, ik weet zeker dat er veel mensen tegen het gewicht aanlopen nl...

ik wil voor mijn paard al geen enkelspanwagen die rond de 300 kg zit...

Isapaardje

Re: verkoop menwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:39

Ik heb hier hetzelfde probleem. Vanwege blessure van mijn pony, heb ik mijn recreatie/marathonwagen (fabrikaat vd Mee) al een hele tijd te koop staan. Maar ik ga hem aan de straatstenen niet kwijt raken heb ik allang door. Ten eerste is een vd Mee wagen niet de goedkoopste, dus ook mijn vraagprijs is fors (wagen is nog als nieuw, droog opgeslagen en onderhouden), ten tweede is hij alleen geschikt voor kleinere pony's (shetlander/A-pony).
En die combinatie .. hoge prijs bij kleine pony .. gaat niet samen.
Mensen met een shetlander die beginnen willen geen hoge bedragen uitgeven, en als ze verder willen in de mensport en wel geld willen gaan uitgeven, kopen ze liever toch iets helemaal nieuw.
Jammer, maar eigenlijk om eerlijk te zijn ook wel logisch.
En voor een appel en een ei doe ik de wagen er niet uit .. zit niet in geldnood, en hij staat niet in de weg. Althans niet letterlijk (in mijn hoofd wel, want zou er maar wat graag weer mee gaan rijden natuurlijk :o )

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:28

Dan mag je dealer zijn schoolgeld wel terughalen, topografie was dan niet zijn beste vak wrs....
Clever is wel degelijk pools fabrikaat, waar anders vandaan?
Nederland heeft nog maar 1 of 2 bouwers

Veronie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 07:50

Echwel schreef:
Dan mag je dealer zijn schoolgeld wel terughalen, topografie was dan niet zijn beste vak wrs....
Clever is wel degelijk pools fabrikaat, waar anders vandaan?
Nederland heeft nog maar 1 of 2 bouwers

Sorry hoor.......ik heb vertrouwenen in de mens en ga er van uit dat iemand de waarheid spreekt.

Fijn dat er ook mensen zijn geweest met goede tips. Ik hoop dat zich binnenkort een liefhebber aanbiedt. Pools of niet, het is een super wagen en mijn haflinger had echt geen moeite met het gewicht.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:53

Vrijwel alle wagens zijn Pools,is ook niets mis mee,de mijne is ook een Pool.
Het zit hem idd in het gewicht.
Als je alleen op strtaat rijd is het geen probleem,maar voor een marathon vind ik hem te zwaar.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:55

Clever wagens worden wel degelijk in Polen gemaakt. De prijzen van Clever wagens zijn ongeveer anderhalf jaar geleden een fors stuk gedaald. Dat in combinatie met het gewicht (mijn Clever Uno weegt 225) maakt het lastig te verkopen.

wolflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 17:28

wij kwamen daar zelf ook achter ( ik en mijn opa)
dat ze moelijk te verkopen zijn
best raar opzich?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:01

nog een tip voor iedereen die iets te koop heeft: Zet de link in je onderschrift, plaats goede foto's en geef de informatie die je zelf ook graag zou willen hebben

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:58

wolflover schreef:
wij kwamen daar zelf ook achter ( ik en mijn opa)
dat ze moelijk te verkopen zijn
best raar opzich?

Hoezo raar?

Het zijn zware wagens, waar je meer voor betaald dan gemiddeld.
Toch juist logisch dat ze dan moeilijk verkoopbaar zijn?

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:04

Nog twee tips:

- De wagen verkeerT in goede staat, niet verkeerD ;)
- Ik zou zelf graag, naast de maat van de pony waar hij voor werd gebruikt en de vraagprijs, ook nog graag zien in welke omgeving de wagen te bezichtigen is. Als hij bij wijze van spreken om de hoek staat was ik sneller geneigd even een kijkje te komen nemen.

Succes met de verkoop! Wij zijn op het moment niet actief op zoek maar helaas hebben wij 2 Friezen en valt deze wagen dus bij voorbaat af. Ook zoeken wij meer marathon-gericht, deze wagen is toch wat recreatiever gebouwd. Misschien voor andere mensen ook redenen om niet te reageren?

Veronie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 11:08

De wagen is verkocht ;)

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:45

super al met al niet zo heel lang geduurt toch? iig niet sinds dit onderwerp

Veronie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 12:12

cyclo86 schreef:
super al met al niet zo heel lang geduurt toch? iig niet sinds dit onderwerp

Ik had de wagen al langere tijd te koop voordat ik dit topic heb gestart. Helaas wel voor veel minder verkocht als ik ervoor had willen hebben, maar ja, in de schuur laten staan kost ook geld.