[AR] [VD] Juiste hulpen voor het laten steigeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 10:00

callippo schreef:
Is het niet zo, dat als je alle basis-oefeningen van de VD onder de knie hebt, dat je dan zelf zoveel ervaring hebt opgebouwd dat je ZELF wel kan bedenken wat je als hulp voor het steigeren kan gebruiken!?

Zoals al eerder vermeld, heb ik die oefeningen nog niet onder de knie. En ben ik NIET van plan mijn paard NU het steigeren aan te leren. Ik vraag me dus welke hulpen er worden gebruikt.

En moet je dat soms uit je duim zuigen??? Hoe je je paard het BESTE het steigeren aan kan leren. Kijk en dit wil ik graag voorkomen, het zomaar aanklooien als ik er straks wel aan toe ben. Daarom verzamel ik erg veel info over NH en VD, ik lees dit zorgvuldig en ga dan goed denken hoe ik dit het beste kan toepassen bij Guus. Ik heb nu oefeningen liggen waar we beide niet aan toe zijn, maar die ik wel in gedachte heb voor een later stadium. Ik bekijk hoe verschillende mensen daar een eigen methode op hebben, en kijk en denk dan wat het beste voor mij en mn paardje is. Dan ga ik wel goed geinfomeerd aan het werk met hem, plus dat als er iets fout gaat ik dan ook meerdere oplossingen heb om het goed te laten gaan. Dit doe ik omdat het dus al aardig fout is gegaan bij de basis zie hiervoor topic "Happerig door snoepjes" ik heb net het boek " de paardenschool" uitgelezen en heb van veel internetsites informatie uitgeprint. Dus op het moment dat Guus en ik er aan toe zijn, weet ik wel waar ik aan begin, als er iets fout gaat kan ik makkelijker herstellen als dat ik niets van de oefening had af geweten zoals de basis waar ik "zomaar" even mee begon, en nu nog steeds problemen mee heb.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 10:18

maar de pest is femke, wie zegt dat de manier van pinky, van mij, of van origanisator of weet ik veel de juiste is?
"Mijn" manier werkt voor jamaica, maar hon krijg ik met geen mogelijkheid omhoog. Nu steigert hon ook nooit uit verzet of angst, dus ik denk dat het 'm daarin zit. Dat je informatie probeert te vinden is goed. Liever zo dan dat je guus straks leert buigen door hem met een touw zijn kop onder zijn buik te trekken. Maar probeer ook te begrijpen waarom sommige bepaalde info niet geven. Ok, JIJ vind dat je er nog niet aan toe bent, maar hoe zit het met dat 8 jarige meisje met haar verzorgshetje?

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 10:58

Juist Stef en dat heb ik ook al eerder gezegt, -->

fsoudan schreef:
Ik kan best begrijpen dat jullie denken van nee ik vertel het liever niet want het is gevaarlijk.
Misschien stom om dit zo in een topic te vragen, want dat het gevaarlijk kan zijn kan iedereen zich bedenken, misschien had ik iemand gewoon over de Pb moeten benaderen en gewoon zo moeten vragen.

En ik begrijp het wel dat deze info niet zo weggeven kan worden. En daar kan ik best vrede mee hebben. Dat ik nu vraag hoe iemand dit doet, is om voor mij en Guus te bekijken wat voor ons misschien de beste methode is. Daarom verzamel ik al die info ruim van te voren. Jou methode kan ik misschien niets mee, terwijl die van Pinky gecombineerd met organisator misschien heel goed helpt. Het is meer ook om een beetje idee te krijgen hoe en wat. Maar nogmaals ik ben zeker niet van plan het nu al te oefenen met Guus.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:25

callippo schreef:
Is het niet zo, dat als je alle basis-oefeningen van de VD onder de knie hebt, dat je dan zelf zoveel ervaring hebt opgebouwd dat je ZELF wel kan bedenken wat je als hulp voor het steigeren kan gebruiken!?

ze wil gewoon een werkstuk maken!
sjongejonge!
het is dat ik het niet weet anders had ik het je graag eventjes ge-pbt