[AR] dressuur/vaardigheid zomerseizoen 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:33

Mijn paard is momenteel niet rad, maar ik had op de planning:
14 mei Onstwedde
2 juni Leek
5 juni Zeijen
3 juli Roden
7 augustus Ruinerwold
20 augustus districtskamp Noord

De eerste wedstrijd valt dus in ieder geval al af.

Met pony wil ik ook weer gaan starten, maar heb nog steeds mijn nieuwe wagen niet. Komend weekend gaan we wel in Onstwedde vh rijden, dat is nog wel te doen met deze wagen. Maar dressuur helaas niet. Dat kan pas als de nieuwe wagen er is. En wanneer dat is...... En dan zal ik dus moeten kiezen, want ik neem er maar 1 per keer mee.

Dennis

Re: dressuur/vaardigheid zomerseizoen 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:08

Ik heb me voor Wijdewormer ingeschreven. Whitney staat nog niet bij de hengst, die gaat de week er na heen.
Ik heb alleen nog geen groom. Is er iemand die een handje wil helpen daar met mijn wagen uit laden en voor lezen? (de rest red ik zelf wel, wilde pony's van mij :+)

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:27

22 mei in Rhoon start ik voor het eerst me me 2 span in dressuur en vaardigheid.
Met de hobbyklasse start ik voor het eerst met Pumba in enkelspan, alleen dressuur.

Verder start ik nog niet ergens anders alleen in rhoon, vanwege geen vervoer :)

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:17

Ik start volgende week ook voor het eerst 2 span in rhoon..... Volgens mij moeten we dan tegen elkaar rijden! Heb je de vorige keer ook meegedaan?
Ik verwacht er niet veel van hoor. Ik heb Winston net 3 weken en hij is overal bang van....

Verd weetbik eigenlijk nog niet wat ga doen dit seizoen.... Agila doet het wel goed in het enkelspan dus waarschijnlijk de volgende wedstrijd weer enkelspan

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:36

Startlijst Wijdewormer staat online! Ik heb een fijne starttijd en een fijne jury (hoop ik)

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:39

Ik had het ook gezien ja, het wordt voor ons vroeg weg en een drukke dag, maar heb er wel erg veel zin in!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:42

Ik vind mijn tijden prima. Kan met Whit uit de dressuur meteen door naar de vaardigheid :).
Ken de jury niet waar ik bij moet rijden. Ben wel de enige in de M dressuur en de Z vaardigheid ;).

@ Tessa: als je 6 pony's mee neem moet je niet een rustige dag verwachten :+. Ik vond 2 pony's mee in het begin al lastig ;).

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:44

Haha das waar, maar ik start zelf maar met 4, Lisa start met de andere twee, dus op zich verschilt het voor mij niet veel van een andere wedstrijd:P

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:29

Mirjam Pappot komt uit Uithoorn, rijd zelf Z (of ZZ) met haar Fries. Erg leuke meid! Ik ken haar van menkamp.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:18

Als mijn tweewieler op tijd binnen is start ik waarschijnlijk ook op 17 juni bij de beemsterruiters.
Wie nog meer?

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:30

Iedereen alvast veel suc6 gewenst op de geplande wedstrijden/kampioenschappen! ;-)

Ik ben niet meer van de partij. Mijn studie diergeneeskunde is niet meer te combineren met wedstrijden ;-)
Maar ik zal misschien nog wel eens ergens een kijkje komen nemen en foto's maken :-D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:43

Het is wel de bedoeling, maar heb me nog niet ingeschreven voor de 17e bij de Beemsterruiters.
12e in Wormerveer wil ik ook rijden.
22 Juni in Barsingerhorn laat ik schieten (m'n vriend is dan jarig), de 26e in Hippolytushoef ben ik er wel weer bij.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:13

Avondwedstrijd vind ik zo'n gedoe, wat een tutje ben ik ook. Maar ik heb nu 3 wedstrijden achter elkaar, en de week erna op menkamp. Dus ik kijk even de eerste wedstrijden aan en beslis dan. Middenbeemster is wel erg dichtbij. Ciska, ga je ook bestgaand rijden bij de Zaanse? Ik vind t zo'n leuk initiatief!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:19

Ik ben nog aan het denken over best gaand.
Roos is nl geen held kwa beweging (en veel te vet op het moment :o), heeft wel al best gaand rubrieken voor het stamboek gelopen (wat niet zo'n succes was :+).
En ik weet niet hoe ik Whitney er dan voor heb staan (gaat donderdag naar de hengst, geen idee waneer die terug komt). Ik ga me dus pas inschrijven als ik weet of ik Whit dan terug heb.
Ik denk dat het wel best gaand en vaardigheid met Roos zal worden, en dressuur en vaardigheid met Whitney (mits die terug is).

Avond wedstrijd is een gedoe (zeker voor een ochtend mens), ben vorig jaar over gehaald door mijn instructrice omdat ze een groom nodig had (dus kon meteen Whit wel mee nemen en met haar wagen rijden). Met andermans wagen(in en uitladen is nog al een klus vind ik altijd) en 1 pony is het wel te doen. Zijn erg gezellige wedstrijden!

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:52

Wij rijden met een enkelspan dressuur (Z-startgerechtigd) en vaardigheid (ZZ-startgerechtigd).
Vandaag reden we in Nisse.
25.06 Zeeuwse Dag van het Paard te Vrouwenpolder
23.07 Zeeuwse mencompetitie Dreischor
13.08 Zeeuwse mencompetitie
11.09 Zeewuse mencompetitie
Tussendoor rijden we nog wat show van het stamboek en SGMW's.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 22:50

In Nisse was mijn zwager parcoursbouwer :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:02

Knappe mevrouw Janouk heeft vandaag winstpunt nummer 5 gehaald in de Z dressuur; dus op de helft. Nog 5 te gaan.
Wij zijn zo ongelooflijk trots op Her Royal Badness.

Vandaag een gezellige wedstrijd in Wijdewormer:

In de eerste proef 1e met 207 punten in Z dressuur met 2 x een 8 voor de galop aanspringen (opmerking jury: helemaal correct!). Dat compenseert mooi voor de 4 voor de uitgestrekte draf (ze sprong in galop aan).
Paul vond dat hij de eerste proef te weinig in zijn handen had bij de verzamelde draf en wilde haar meer op druk rijden. Dus voor hij de proef in ging voor ring 2; moest ik de kinketting langer maken. :D Andere mensen rijden dan nog even om te kijken hoe dat voelt, maar nee; Paul ging meteen de ring in. En het ging dus niet. Janouk werd te lang en liet zich niet meer op het achterbeen zetten in de verzameling. Resultaat 3e met 188 punten.
Volgende keer eerst maar eens thuis uitproberen, zo'n groot verschil maakt de maat kinketting dus.

Daarna vaardigheid M. Dat was echt lachen. :wave: Het stormde zo hard, dat de ballen spontaan van de pionnen vielen. Maar toch ook nog 3 ballen eraf; sommige poorten stonden erg haaks en 'leken' wel heel smal te staan. >;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:26

Het was idd gezellig, netjes geregeld, en ballen waaide alle kanten op :+.

Ik ben 4x 1e geworden :+. Niet omdat ik zo goed ben, maar omdat er zo weinig in mijn klasses reden :P. Alleen in de M dressuur en in de Z vaardigheid, en met z'n 2en in de L vaardigheid :P.

Met Whitney 183 en 179-2 (fout gereden en daarna niet netjes meer gereden) in de M dressuur, en dus 2x 1e. En foutloos met wat tijd in de vaardigheid. Ben wel onderweg ballen op de grond tegen gekomen, en Whit stapte om 1 bal heen (die midden in de poort lag) waardoor die ander er alsnog af ging, maar die was me dus niet aangerekend ;).

Met oma Roos foutloos tijdens haar Z debuut, en ook een 1e plaats. Had de hele barrage niet verkend omdat ik er van uit ging dat dat niet wat ging worden, er was gelukkig iemand aan de kant die het netjes op geschreven had en wie haar blaadje ik mocht lenen. Dus blaadje onder mijn voeten en rijden maar ;). Dus we zijn nu echt Z :D :D :D.
Maar ook met Roos ben ik onderweg balletjes tegen gekomen :+.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:28

Gefeliciteerd met je punten, Dennis. Ik zag Roos als een speer gaan met haar dikke buik. :j Echt Z goed, want sommige poortjes stonden wel heel haaks.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:32

Er waren idd hele lastige poortjes, maar het was goed te rijden.
Dikke plof. Zou haar geen M proef door krijgen op het moment :+, maar de vaardigheid heeft ze helemaal door.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:05

Enne ik reed met mijn Det in de B dressuur :D Ze was zo braaf! (was de eerste x ergens anders rijden) En 1ste in de eerste proef met 189 punten en in de 2 de proef 2de (wel makkelijk we waren met zijn 2-en) met 188 punten. Ik ging trots en tevreden naar huis!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:55

Iedereen gefeliciteerd met de punten! Volgens mij heeft iedereen lekker gescoord.

Wij hadden in de dressuur met het vierspan 190 en 200 punten en dat was ook meteen de hoogste score van de dag :)
Met de vaardigheid met het vierspan voor het eerst een winstpunt, dus ook helemaal leuk!
Met tweespan ging het voor mijn gevoel ook wel lekker in de vaardigheid. Wel reed ik een pion echt goed om en volgens mijn groom raakte ik er nog twee net aan, maar volgens de jury had ik 8 ballen. Volgens hun hadden ze goed geteld welke ik had aangetikt en welke er zoals eerder al genoemd spontaan door de lucht vlogen :j Ik dacht naja het maakt ook niet uit, met twee ballen heb ik ook al geen winst dus of het er dan twee of acht zijn, dus had het zo gelaten. Hoor ik net dat ik nu dus een verliespunt heb. Baal er wel een beetje van, want voor mijn gevoel klopt het niet helemaal, maja ik kan er nu toch niks meer aan doen, volgende keer beter. We hadden in ieder geval wel de snelste tijd in de vaardigheid :')

Ipsilonka, wat een ontzettend leuk paardje heb je! In het tuig toont ze heel mooi en ze kan ook echt geweldig bewegen! Ga je binnenkort weer starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:25

janouk schreef:
Knappe mevrouw Janouk heeft vandaag winstpunt nummer 5 gehaald in de Z dressuur; dus op de helft. Nog 5 te gaan.
Wij zijn zo ongelooflijk trots op Her Royal Badness.

Vandaag een gezellige wedstrijd in Wijdewormer:

In de eerste proef 1e met 207 punten in Z dressuur met 2 x een 8 voor de galop aanspringen (opmerking jury: helemaal correct!). Dat compenseert mooi voor de 4 voor de uitgestrekte draf (ze sprong in galop aan).
Paul vond dat hij de eerste proef te weinig in zijn handen had bij de verzamelde draf en wilde haar meer op druk rijden. Dus voor hij de proef in ging voor ring 2; moest ik de kinketting langer maken. :D Andere mensen rijden dan nog even om te kijken hoe dat voelt, maar nee; Paul ging meteen de ring in. En het ging dus niet. Janouk werd te lang en liet zich niet meer op het achterbeen zetten in de verzameling. Resultaat 3e met 188 punten.
Volgende keer eerst maar eens thuis uitproberen, zo'n groot verschil maakt de maat kinketting dus.

Daarna vaardigheid M. Dat was echt lachen. :wave: Het stormde zo hard, dat de ballen spontaan van de pionnen vielen. Maar toch ook nog 3 ballen eraf; sommige poorten stonden erg haaks en 'leken' wel heel smal te staan. >;)

Wat leuk dat jullie nog een puntje hebben behaald! zal ik die foto's via hyves sturen? en dat je dan wil kijken welke je in echt groot formaat wil hebben? want als ik ze allemaal moet mailen worden het zo veel mailtjes :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:35

iedereen gefeliciteerd met de puntjes!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 21:35

@Romy tessa, bedankt :D Over 2 weken Hoofddorp, over 3 weken Wormerveer!