Een step gooi je in de auto. Je hoeft toch niet de hele route te steppen? Kijk je je pa of ma even lief aan of ze je halverwege de route willen afzetten, dan is het nog maar een stukje
hmm kan ik overnadenken. Maar 3,5 kiilometer ind ik nog wel ver. En er staat een post om je te beoordelen hoe je eruit ziet en hoe je gaat. En ik weet niet waar die staat. Dat kan dus ook niet
lopend, kinkelent, kruipend, springend, met een springstok, op de skippybal, op het paard, zadel en hoofdstel gooi je bij aankomst over een stoel heen, dekentje op, halster erom en klaar! en daarna weer opzadelen en weer terug meenemen.
Susan_Lily
Geplaatst: 02-04-11 20:11
Ik denk dat het niet kan, 7 kilometer is wel erg veel, al helemaal voor een shetlander die hoefbevangen was. Maar ik zou veel op het internet doorzoeken!
Succes!
xSproetje
Geplaatst: 02-04-11 21:38
Inprecipe zou dit wel kunnen, het licht alleen aan de conditie van jou shetlander, en anders via 2 Paards Trailer spullen en Shetlander vervoeren ? Succes
Ik ga niks zeggen over dat mennen want daar heb ik geen verstand van. Zorg voor water voor je pony voor onderweg en bij je school. Een emmer met een deksel vol water is al goed, maar zorg voor wat te drinken.
Anoniem
Geplaatst: 02-04-11 22:19
Kan je niet wandelen naar school met je pony? Als iemand jullie dan iets van 1 km voor de school af kan zetten,kan dat toch wel?
het mag van de eigenaar toch niet, maar ik hoorde nou op school ook ineens van een leraar dat actiedag dit jaar anders wordt. We hoeven niet meer op een alternatieve manier naar school. Maar er wordt iets anders gedaan (ik weet alleen niet wat)
Met de shetlander gaat het wel goed voor de kar. Nu ze er een tijdje niet voor heeft gestaan werd ze helemaal happy toen ze eindelijk weer mocht!
Isapaardje
Geplaatst: 11-04-11 22:57
Nu er geen druk meer op zit van die alternatieve tocht naar school, heb je alle tijd om rustig op te bouwen met je shetlander. Ligt natuurlijk wel aan de ernst van hoefbevangenheid en de staat van de voeten, enz., maar het is niet zo dat ze na bevangenheid niet meer geschikt zijn voor aangespannen werk. Ik heb ooit, ca. een half jaar na de hoefbevangenheid van mijn pony (met hoefbeenkanteling), een minitrektocht met onze shetlander gemaakt (wel op speciaal beslag en na trainen), met wagentje, tentje en al. 10 km heen ... overnachten en 10 km terug. Met mijn gezonde leenshet rij ik wekelijks ritten van 10 tot 15 km. Maar hier de nadruk op gezond. Die heeft geen hoefprobleem en geen moeite met harde weg, grind of andere oneffenheden.