[AR] Ideale manier vervoeren paarden + koets?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:46

Napie schreef:
Ligt er aan wat voor een trailer: volgens mij kan een ponytrailer met koetsenframe wel

Die mogen ik BE niet rondrijden |o Altans niet geremt :?

pantarhei

Re: Ideale manier vervoeren paarden + koets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:10

VHU hoe doe je dat met een bus, je koets erin, heb je zelf rijplaten? en kan je aangeven dat je een bus met trekhaak wilt?

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 12:14

wij hebben ook een vrachtwagen, marathon wagen er in, op de handrem, touwtje er achter, pony dr in (schuin) en rijden maar :) super handig!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 16:22

Afbeelding

Dit is onze combi. Bus is verhoogd dus past er een kar in.
Wij rijden deze bus wel particulier. Ik rijd er zelf mee naar mijn werk.

Wij gebruiken de trailer ongeveer 2x per week.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 18:30

Citaat:
VHU hoe doe je dat met een bus, je koets erin, heb je zelf rijplaten? en kan je aangeven dat je een bus met trekhaak wilt?

Je kunt bij sommige bedrijven (ik huur bij Van 't Hart in R'dam) een bus huren met trekhaak. Je kunt ook pick ups huren met trekhaak. Op de pick up kan, als je wagen de juiste maten heeft, een wagen, zag het van het weekend ook weer. De oprijplaten kun je ook huren of die kunnen we ook lenen.
't Is even wat geregel maar het scheelt dat je zelf niet continue zo'n dure wagen hoeft te onderhouden (en te rijden).

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:10

is best een optie voor een bus met trekhaak, maar dan nog wel weten dat je koets erin past ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 22:37

Gewoon proberen he :7 Afmetingen opvragen verschillende busjes / trucks, dagje huren, platen regelen, en kijken of 't past. Jij hebt toch de wagen van Nouvel gekocht? Die is in ieder geval qua breedte handig want moet wel in grote bus passen :j

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 07:40

klopt de wijkmans is lekker smal, past ook in mijn trailer van 1.40m binnenbreedte en dat zit je niet op een cm goed ;-)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 08:41

Ik zag van de week een vrachtwagentje B-rijbewijs te koop. Qua maat leek t wel alsof er ook nog een kar bij kon. Dus ik de maten op vragen van de bak en het laadvermogen. Kreeg ik antwoord terug 550 kg laadvermorgen! Dan kan er niet eens 1 paard in, hoe durven mensen zoiets te verkopen (of ben ik nou een zeur??)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:51

Tja veel mensen nemen het niet zo nauw met de regels en die realiseren zich niet dat ze dan zonder geldig rijbewijs rijden met alle gevolgen van dien. En ach een kleine pony kan dan nog net mee toch?
Niet te zware mensen voorin en gaan...... :7 ;(

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 08:54

In de advertentie schreven ze dat ze er makkelijk 3 draver/e pony's in hadden etc....

miranda73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 20:42

tja dat probleem kennen wij ook,we gaan binnen kort in de stad oefenen met paard en wagen (fries èffe showe),dus koets bij de hoefsmit neer zetten die woont er dicher bij en dan als we uitgaan dan fries op de trailer en heen.
We hebben iemand inde buurt die een vrachtautotje heeft waar je met b rijbewijs kan rijden zit helaas geen trekhaak aan...knudde

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:47

Nouvel schreef:
Wij hebben een bus waar de kar net in past en dan een trailer erachter, moet je BE voor hebben...

Wat voor een bus heb je als ik vragen mag? Pap wil heel mss de jeep inruilen voor een jeep, dus dan is het wel zo handig als dan meteen mijn wagentje erin zou passen en hij een 2paardstrailer mag trekken.

tomason

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:35

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:53

Als je je wagen voor in de trailer zet, dan lijkt me dat verzorgingsdeurtje rechtsvoor nutteloos. Want daar kun je dan niet meer doorheen omdat de wagen daar dan staat. Of zie ik dat verkeerd?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:12

Vraag me af wat voor kogeldruk een dergelijke trailer geeft. Zou het niet prettig vinden zo'n enorm ding achter mijn auto. Idealer vind ik dan, mocht het ooit kunnen O:) , een vrachtwagen waar je alles in kwijt kunt.

Gaat verder dromen over vrachtwagens :Z

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:56

Ik heb zelf al gedacht aan een andere auto aan te schaffen. Ik men met een tweewieler, en denk dat ik deze wel in een citroen Berlingo/ Renault Kangoo of dergelijk model kan krijgen (uiteraard de lamoenen er af halen). daarachter dan een pony trailer. Moet dan wel eerst de pony van de trailer halen, trailer loskoppelen en dan de koets uit de auto halen.

Die auto zou ik dan gewoon voor privé ook kunnen gebruiken.

tomason

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:37

MarjaR schreef:
Als je je wagen voor in de trailer zet, dan lijkt me dat verzorgingsdeurtje rechtsvoor nutteloos. Want daar kun je dan niet meer doorheen omdat de wagen daar dan staat. Of zie ik dat verkeerd?

Klopt maar in het geval van IPSilonka gaan er maar 2 paarden mee dus kan je je wagen helemaal vooraan zetten schotten zijn meestal wel verstelbaar. alleen als er dan wat gebeurt met de paarden en ze moeten er uit dan moet eerst de wagen er uit maar ja ieder voordeel heef zijn nadeel.