[AR] Kan elk paard (karakter) voor de kar? (Oook mijn pony?)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:52

Of je pony geschikt is, dat is vanachter een computer niet te zeggen. Wel vinden veel paarden (ongeacht leeftijd of ras) het leuk om voor een kar te staan. ;)
Zelf ben ik een grote voorstander van beleren waar je zelf bij bent. Er zijn teveel "opleiders" die je paard "breken". Een goede opleider/beleerder staat er juist voor open dat de eigenaar erbij is. Sterker nog: jij zult er uiteindelijk mee moeten gaan rijden, dus is het des te belangrijker dat je vanaf het eerste moment alles meemaakt! Uiteraard zul je zelf veel aan je leidselgevoel moeten werken, daar je dit niet "zomaar" kunt doen. Veel lessen volgen, ook al is het niet met je eigen paard. ;)

Elin_

Re: Kan elk paard (karakter) voor de kar? (Oook mijn pony?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 20:01

Wat is handiger en ook wat goedkoper?
En hoe moet het ?
Als ik haar wegbreng moet ik dan eigen tuig meegeven?
Of als ik iemand laat komen moet ik zowieso eigen tuig.
Hoeveel kost het ongeveer ?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:58

Het goedkoopste is om je pony op je eigen stal te laten staan en dan òf naar een locatie met haar rijden òf iemand bij jou op stal te laten komen. Uiteraard heb je je eigen tuig nodig (kun je op maat stellen en hoef je daarna niets meer aan te doen, behalve onderhoud) en als je naar een locatie gaat heeft men doorgaans een kar voor je staan. Op je eigen stal zul je zelf voor een kar moeten zorgen.

Ik PB je wel even een link van iemand waar ik zelf heel enthousiast over ben en zijn prijs. ;)