Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gypsylady schreef:Ik vroeg me al af hoe die paniek haken werkte
Dus als ik het goed begrijp trek je aan het ringetje de pin eruit en is als het goed is de streng van de knuppel los?
Maar als je hem voor de wagen hebt zit hij nog wel met de broek aan de wagen vast hoe los je dat op?
lienepien610 schreef:Hihi, moet je die rugriem wel los kunnen krijgen. Bij mijn nieuwe tandemtuig kan dat dus niet.
Die broekhaken zijn wel ideaal trouwens..
Gypsylady schreef:Die paniekhaak aan de rugriem lijkt me dan een betere oplossing
Het lijkt me namelijk niet gemakkelijk om om een paard in paniek heen te kunnen lopen om beide kanten los te maken
Er achter komen of er naast zou nog wel lukken maar er dan ook nog even snel omheen
Gypsylady schreef:Wat is de meerwaarde van deze lichtogen?
Zie dat ze helemaal open kunnen
Maar volgens mij als de strengen en de broek los is is je paard of pony in principe ook los voor de wagen
Of je moet hem wel zo strak hebben aangesingeld
JoyCiej007 schreef:Gaat dus aan het ringetje waar de broeksriemen aan vast zitten, broeksriemen maak je aan de paniekhaak, en vervolgens maak je de broeksriemen gewoon vast zoals je anders ook doet, aan het lamoen. In geval van nood klik je beide paniekhaakjes aan de broek gewoon open.
Maar, ik zou idd ook gewoon gaan voor de musketonhaak aan het schoftje:http://www.b2diy.com/hardware/d650tz6sq.gif
Haak aan 't schoftje, rugriem ipv. aan het schoftje nu aan de musketonhaak vastmaken, klaar.
Rhine_ schreef:Ik heb zelf snelsluitingen aan de wagen, en aan de broek. En veiligheid lichtochen.
En dat ga ik die musketon nog halen.
Zou ik het nog veiliger kunnen maken?
Rhine_ schreef:@ Joyciej007: dus bij snelsluiting aan de broek is een musketom op de rug niet nodig?
Zou ik musketons op de leidsels kunnen zetten?