[AR] 26 Februari Indoor Aalsmeer!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:22

Ja maar ze zijn waarschijnlijk in quarantaine gezet toen ze ziek werden en de incubatietijd is 3 tot 14 dagen, dus voor die tijd kunnen ze al paarden besmet hebben waarvan je het nu nog niet weet...
Tenzij ze al zo lang in quarantaine staan en er nog geen andere paarden ziek zijn geworden...

Ik snap dat ze op stal alles doen om het zo snel mogelijk voorbij te laten gaan en dat ze goede maatregelen nemen qua hygiene, maar ik zou het zelf toch een risico blijven vinden om er naar toe te gaan...

Evelinee_

Re: 26 Februari Indoor Aalsmeer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 20:50

Aha ja klopt daar was ik ook al van op de hoogte, het blijft ontzettend besmettelijk! Ze zullen vast snel met een besluit komen! ;)

chan_fritsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:51

Ben benieuwd.. Hoop dat het doorgaat :)
Toevallig dat je onze filmpjes vond Poeltje :)
Rap liep ook wel spr toen.. (net n 2e plaats)

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:59

Is er al iets meer bekend nu?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:59

Ik ben ook wel heel benieuwd nu. Als het zeker is, kan ik het geld overmaken.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:02

Zoals ik begreep hebben ze gisteravond vergaderd of het wel of niet door gaat.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 13:19

Het gaat voor als nog door! Snap dat het heel lastig is die onzekerheid, maar hoop dat jullie begrijpen dat dit echt een geval van overmacht is, en dat ze alles eraan doen om de veiligheid voorop te zetten! :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:20

Ik heb een mail gehad, dus wij gaan gewoon heen zaterdag. :)

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:21

Citaat:
Aan alle deelnemers van de indoor van 26 februari 2011
23 februari 2011

Zoals we al in een eerder schrijven aan u hebben aangegeven is er bij enkele paarden bij Stal Wennekers droes geconstateerd.

Wij zijn toch van van mening dat deze wedstrijd door kan gaan en hebben hiervoor de nodige maatregelen genomen.

De paarden die droes hebben en de paarden die hiervan verdacht worden staan in quarantaine..

Het warmloopgedeelte is in tegenstelling tot voorgaande jaren niet in de westernbak maar op het buitenterrein naast de parkeerplaats en wordt voor U afgezet met dranghekken en linten zodat er geen mogelijkheid is dat Uw paarden met paarden van de manege in contact kunnen komen.
Laat Uw paarden zelf dus ook niet in contact komen met andere (pension) paarden en laat Uw paarden ook niet aaien door andere personen.
Voor meer info kijkt U ook eens via google bij droes.

Voor alle zekerheid blijf U dus met Uw aanspanning voor de dranghekken en linten!!

Mocht U toch besluiten om niet deel te nemen aan deze wedstrijd meld U dan per omgaande af dan kunnen wij rekening houden met de starttijden van de andere deelnemers.

Nogmaals wijzen wij U erop dat MV Spaarnwoude/Haarlemmeermeer alsmede Stal Wennekers op generlei wijze aansprakelijk kunnen worden gesteld.

Het bestuur van Menvereniging Spaarnwoude/Haarlemmermeer wenst u een prettige, veilige en vooral sportieve wedstrijd.

Met vriendelijke groet.
En graag tot 26 februari

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:12

Wij gaan ook.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 19:13

Hallo iedereen!

Er is vandaag weer een geval van droes bij gekomen en daardoor hebben ze besloten om de wedstrijd af te lassen! Heel erg jammer, maar het is het beste zo!

chan_fritsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:50

Oh? Daar is toch nog geen mail van dan toch? wordt een beetje onduidelijk nu geloof ik..

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:02

Er is inderdaad nog geen mail van, maar Eveline en ik hebben uit betrouwbare bronnen vernomen dat het nu echt definitief niet door gaat. Dat is nu echt net bekend geworden, dus ik neem aan dat iedereen nog bericht krijgt.
Vind het wel onwijs jammer, we hebben vanmiddag nog met het achtspan geoefend. Lekker in de sneeuw,dus alles is nu lekker vies en nat, maar het is helaas niet anders. Iedereen heeft ontzettend zijn best gedaan om alles door te laten gaan, volgens mij waren ze zelfs vanmorge al begonnen met bouwen (daarom is er vanmorge ook een mail uitgegaan dat het door ging) en er is een hele nieuwe brug gemaakt, maar dit kon niemand voorkomen.
De hele winter is er op die stal al regelmatig droes, telkens zijn alle paarden weer een paar dagen/weken vrijgegeven en dan staat er weer één (dat is denk ook het nadeel van zo'n grote stal). Er is echt net vanmiddag pas bekend geworden dat er weer nieuwe gevallen van droes zijn.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:38

Erg jammer dat het niet doorgaat, maar aan de ene kant ook weer veiliger.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 23-02-11 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:38

Hoezo fijn?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:41

heb het even veranderd hoe ik het bedoel ;)

Fijn in de zin van geen narigheid bij je eigen paardjes.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:42

Ja das waar, maar baal er wel echt van dat het niet doorgaat. Had er echt onwijs veel zin in en volgens mij zoiezo iedereen van de club, want iedereen was er heel druk voor bezig. En aan het aantal aanmeldingen te zien zijn er volgens mij meer mensen die het altijd een hele leuke wedstrijd vinden.
Vorig jaar zat het weer al tegen (toen natuurlijk uiteindelijk alsnog een leuke wedstrijd geweest) en nu dan die droes.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:48

ja maar dan zou ik toch liever een wedstrijdje overslaan dan het risico hebben dat ik een heel zomerseizoen niet kan starten omdat mijn paard droes heeft...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:51

Ja dat begrijp ik best :(.. ik had er ook erg zin in om te komen kijken leek me erg leuk. Wilde eigelijk nog het liefst zelf meedoen, maar het viel samen met mijn verjaardag en wil die brug ook wel eerst zien hihi..

Nouvel: ja dat heb ik ook, zou dan inderdaad ook niet gegaan zijn.. denk dat meerdere op stal het niet fijn zouden vinden als ik het mee zou nemen hihi :P

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:51

Ja is ook zo, maar het is gewoon jammer dat er droes is. De stal is waarschijnlijk ook gewoon zo groot dat ze het niet onder controle krijgen, want het duurt nu echt al maanden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:55

L_Rivaldo schreef:
Nouvel: ja dat heb ik ook, zou dan inderdaad ook niet gegaan zijn.. denk dat meerdere op stal het niet fijn zouden vinden als ik het mee zou nemen hihi :P

nee precies, dat zou mij hier ook niet in dank afgenomen met jonge paarden en een drachtige merrie op stal...

Romy_tessa schreef:
Ja is ook zo, maar het is gewoon jammer dat er droes is. De stal is waarschijnlijk ook gewoon zo groot dat ze het niet onder controle krijgen, want het duurt nu echt al maanden.

hopen dat het dan nu echt serieus aangepakt wordt en dat alles buiten de deur gehouden wordt wat er buiten hoort en binnen de deur wat er binnen hoort...
als je echt goed oplet kun je er ook weer zo goed vanaf zijn...

mijn veulen in de opfok heeft droes gehad, ze hebben daar heel nauwkeurig gehandeld, en daardoor is het binnen die ene groep gebleven en binnen een aantal weken was het helemaal weg...
maar dan moet je wel heel nauwkeurig en streng zijn, anders is het allemaal voor niks...
droes is nl. enorm besmettelijk en ook nog heel lang (de pus kan na 9 weken nog besmettelijk zijn)

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:01

@ Nouvel, ja idd en dat vind ik jammer dat dat blijkbaar niet gebeurd. Het paard van me vriendin staat daar en vorige week vrijdag hoorde zij van stalgenoten dat er weer droes was, maar achteraf bleek er woensdag al een uitbraak te zijn, dus de informatieverstrekking is al niet voldoende. En er zijn wel een paar voorzorgsmaatregelen, maar geen duidelijke instructies naar de pensionklanten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:03

dat zal ook best lastig zijn met zoveel paarden, maar vooral met zoveel verschillende eigenaren...
hopelijk is het nu snel in orde!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 21:03

Ik heb 4 jaar terug zelf ook droes op stal gehad, dat wat bij elkaar gelopen had. Ik had 4 groepjes lopen, 1 pony's die meteen ziek waren, 1 pony's die bij de zieke gelopen hadden (de dag van het ziek worden had ik de uit elkaar gehaald), 1 niet-zieke pony's en 1 niet-zieke pony's die bij de hengstenhouder vandaan kwamen.
Groep 1 en 2 (was dus eerst 1 groep, maar is op de dag van het ziek worden van nr 1 uit elkaar gehaald) zijn ziek geweest. Groep 3 en 4 niet (3 stond 50 meter van de zieke pony's, 4 stond bij de buren op het erf).

Heeft wat moeite gekost (eerst bij de buren verzorgen, dan thuis de gezonde pony's verzorgen, dan de zieke pony's pas doen, en als je terug moest naar niet-zieke pony's dat door iemand anders laten doen of omkleden) maar het is dus goed te doen als iedereen maar heel streng met deze regels om gaat.

Ik had zelf niet naar Aalsmeer gegaan hierdoor. Ik weet dat droes niet het einde van de wereld is (maar ik had net de pech dat ik er wel een aan verloren ben :) ).

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 16:59

Jammer, maar begrijpelijk. Enerzijds wel blij om, wil niet dat één van de pony's besmet raakt.

Een weekendje uitslapen, ook geen overbodige luxe. :)